Skip to main content

Begrijp ik goed uit onderstaande procedure dat ik op de KPN Box 12 twee onafhankelijke WiFi meshnetwerken kan draaien en dat dit ook werkt i.c.m. de SuperWiFi 2.0 punten?

(Ik draai nu één WiFi meshnetwerk op onze KPN Box 12 i.c.m. met 3 SuperWiFi 2.0 punten.)

 

Deze procedure bedoel ik dus;

 

Daar komt het eigelijk wel op neer. De extrawifi verspreid zich ook over de superwifi,s. Er zijn dan verschillende namen die samen nog steeds 1 netwerk vormen. Daarnaast kunnen er bij de extra wifi selectieve acties worden gedaan zoals alleen 2.4 of 5ghz of beide en evt met wifi sturing aan of uit.


Ivm vogelnestcamera moet ik ook een extra 2.4 Ghz instellen. Heb dit via optie 'extra wifi' geprobeerd, maar moet ik dan alleen de 2.4 ghz op aan zetten (en de gewone setting ongewijzigd laten)? Maw voeg ik 2.4 Ghz toe?  Of moet ik bij de 'extra wifi' juist beide (2.4 en 5) aanzetten en wifi in de gewone settings uitzetten? 

 


Ivm vogelnestcamera moet ik ook een extra 2.4 Ghz instellen. Heb dit via optie 'extra wifi' geprobeerd, maar moet ik dan alleen de 2.4 ghz op aan zetten (en de gewone setting ongewijzigd laten)? Maw voeg ik 2.4 Ghz toe?

 

Jazeker, dat is de juiste manier🙂


Bedankt! Toch nog laatste vraag.

Kan ik daarna (na toevoegen van de extra wifi op 2,4 ghz) ook nog in de 'gewone settings' de wifi tijdelijk uit zetten om zo alleen de extra 2.4 ghz te hebben om de camera op te kunnen instellen? 


Bedankt! Toch nog laatste vraag.

Kan ik daarna (na toevoegen van de extra wifi op 2,4 ghz) ook nog in de 'gewone settings' de wifi tijdelijk uit zetten om zo alleen de extra 2.4 ghz te hebben om de camera op te kunnen instellen? 

Nee, dat kan niet @sewtje 


Dank voor snelle reactie. Is er een andere optie om (tijdelijk) alleen 2.4 ghz te hebben? De nestcamera pakt niet 2.4 ghz als ook de 5 ghz aan is. Een andere gebruiker had zoiets (5 ghz even uit) geschreven (zie bijlage). 

 

 

 


Bedankt! Toch nog laatste vraag.

Kan ik daarna (na toevoegen van de extra wifi op 2,4 ghz) ook nog in de 'gewone settings' de wifi tijdelijk uit zetten om zo alleen de extra 2.4 ghz te hebben om de camera op te kunnen instellen? 

Hoeft toch niet? Wat is daar het nut van? Bij het Extra WiFi gebruikt u uiteraard wel een andere naam. Dat doet u toch wel?

Dank voor snelle reactie. Is er een andere optie om (tijdelijk) alleen 2.4 ghz te hebben? De nestcamera pakt niet 2.4 ghz als ook de 5 ghz aan is.

Bij het Extra WiFi zet u alleen 2,4 Ghz aan. 5 Ghz uit. Dan heeft u toch een 2,4 Ghz netwerk zonder 5 Ghz? 


Ja, dat heb ik nu (ook aparte naam), maar het 'oorspronkelijke' netwerk incl 5 Ghz is niet weg. Het lijkt of de camera niet automatisch het extra 2.4 ghz netwerk pakt. Vandaar mijn vraag of ik tijdelijk alleen het extra wifi netwerk (2.4 ghz) aan kan houden en het 'oorspronkelijke' netwerk incl 5 Ghz dus uit .


Hallo,ik ben ook al dagen bezig om mijn camera aangesloten te krijgen,na het lezen van div.berichten,heb ik een vraag.moet ik steeds 5G uit zetten om 2.4G te kunnen gebruiken.voor mijn camera of kan ik 5G permanent uitzetten


Hallo,ik ben ook al dagen bezig om mijn camera aangesloten te krijgen,na het lezen van div.berichten,heb ik een vraag.moet ik steeds 5G uit zetten om 2.4G te kunnen gebruiken.voor mijn camera of kan ik 5G permanent uitzetten

Je kan inderdaad in extra Wifi menu  2.4G aanzetten en daar je camera's op aanmelden en andere netwerken vergeten