Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht

2331 reacties

Babsmenno
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 24 reacties
  • 6 december 2021
Denise_ schreef:

Ik was mogelijk wat onduidelijk. Onze logging gaat tot een maand terug. Ik zie in deze hele periode slechts één verbreking, namelijk die van vandaag. Dat was, zoals je net aangeeft, een handmatige reset. Dit is de enige verbreking die ons systeem in de afgelopen periode heeft geconstateerd. Vermoedelijk is dit dan ook een wifi probleem en hier is de rollback eigenlijk niet voor bedoelt. Zou je allereerst eens de Wifi Manager willen proberen? Verbetert dit de situatie niet, laat het dan weten.

Dat is wel apart dat jullie dan maar één verbreking zien, want hij is er eerder uit geweest in een maand tijd.
Mijn WiFi is goed 150 down en rond de 150 up (getest met WiFi manager). Het probleem zit hem in de onderbrekingen +/- elk uur.

Maar ik heb hier helemaal geen zin in. Ik lees hierboven mensen met exact hetzelfde probleem wifi/radio storing met de V12.

Voor mij het heel simpel :

1. een rollback
  2. of een jaar gratis de FritzBox, zonder opgezadeld te zijn met 7,50 extra aan maandelijkse kosten
  3. of jullie zijn een klant kwijt, want mijn abonnement is toch al vrij opzegbaar sinds Juni dit jaar. 

Zoals ik al eerder heb aangegeven ga ik niet extra werkzaamheden uitvoeren voor een mislukte firmware update aan jullie kant, wat mij extra tijd en dus geld gaat kosten. 
Jullie hadden dit gewoon beter moeten testen alvorens een firmware vrij te geven.

Als je van Apple een update op je telefoon ontvangt en er zitten bugs in, dan ga je toch ook niet tegen je klanten zeggen, sorry je moet even al je apps opnieuw instellen….Nee, dan komt er een rollback of een quick-fix zonder de consument op te zadelen met iets wat door de fabrikant wordt gepushed als update.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Als de verbrekingen plaats vinden op wifi niveau, dan zien wij deze inderdaad niet terug. Alleen totale uitval van de diensten zien wij terug in onze log. Eigenlijk is uitval van wifi geen reden om een rollback aan te vragen, maar wjb heeft gelijk: deze discussie voeren kost meer tijd en energie dan we hier allebei in zouden willen steken. Voor deze keer maak ik een uitzondering voor je en zal ik een rollback aanvragen.

Babsmenno
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 24 reacties
  • 6 december 2021
Denise_ schreef:

Als de verbrekingen plaats vinden op wifi niveau, dan zien wij deze inderdaad niet terug. Alleen totale uitval van de diensten zien wij terug in onze log. Eigenlijk is uitval van wifi geen reden om een rollback aan te vragen, maar wjb heeft gelijk: deze discussie voeren kost meer tijd en energie dan we hier allebei in zouden willen steken. Voor deze keer maak ik een uitzondering voor je en zal ik een rollback aanvragen.

Bedankt voor het meedenken.

• Topper
  • 56 reacties
  • 6 december 2021
wjb schreef:

Persoonlijk vind ik dat voor iedere abonnee die verzoekt om firmware versie 448 terug te zetten naar versie 312 dit ook gewoon gedaan zou moeten worden.

Daarnaast zou dit mijns inziens ook zonder verzoek van de abonnee gedaan moeten worden als uit de monitoring blijkt dat de verbinding regelmatig verbroken wordt.

100% mee eens.

De arrogantie van KPN om door te gaan met bewezen brakke firmware is stuitend.

Valt niet goed te praten of uit te leggen.

Ga je diep schamen KPN!

• Topper
  • 10 reacties
  • 6 december 2021

Er zijn nu samen met de reacties in dit forum en de reactie op Tweakers meer dan 1500 boze klanten.

Er wordt geschreven over uitzonderingen en wifi functionaliteit waar de publieke beta test klanten niet om gevraagd hebben, er is geen berichtgeving geweest.

Draai gewoon alle updates voor klanten terug die geen Mesh WiFi hebben..... jullie kunnen toch alles uitlezen en vanuit daar de Mesh WiFi klanten updaten.

Zo moeilijk is het toch niet??

En over een uitzondering gesproken. Mijn modem staat nog steeds op 448, godvvver zelfs de wifi printer werkt niet eens fatsoenlijk meer.....en mijn ouders 70+ nog vragen of ze de super wifi nodig hebben..…

Echt te triest voor woorden dat jullie je macht zo misbruiken, want de gemiddelde consument is toch geneigd om door de vele reclames toch die extra kut super wifi zooi aan te Schaffen. 

TERWIJL HET PROBLEEM IN JULLIE SAGECOM UPDATE ZIT!

IK VUL NU HET KLANTEN NUMMER IN OP MIJN PROFIEL, 24 UUR IS HET TERUGGEDRAAID!

EN 40 EURO KORTING OP DE VOLGENDE FACTUUR. 

DAN HEEFT FREEDOM ER JANUARI WEER EEN NIEUWE KLANT BIJ!

*admin edit: taalgebruik

• Topper
  • 11 reacties
  • 6 december 2021
Raven16 schreef:
Rutger_ schreef:

@ericzon en @Raven16 Ik heb voor jullie beide de rollback aangevraagd.

Thx, moet er vanuit hier dan ook iets gedaan worden van uitzetten ofzo en enig idee hoelang zoiets ongeveer duurt. Dankjewel voor moeite en reactie :)

@Rutger_ ik heb vandaag contact gehad met kpn en 7 man verder heb ik als laatste een geweldige man gehad met alle geduld die na anderhalf uur de oplossing had en alles doet het hier weer, dus weet niet of ik dat nu nog ergens moet doorgeven ofzo?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 december 2021

Op aanraden van uw webcare service hierbij van mij ook graag het verzoek de firmware versie 448 terug te zetten naar versie 312. Ik heb nu al zeker 10x uitval van experiabox 12 gehad cq. opnieuw opstarten cd box. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@HaBevEl en @willekeurig, ik heb voor jullie beiden de rollback aangevraagd.
@Raven16 bedankt voor het melden! Fijn dat je uiteindelijk toch iemand met de oplossing aan de lijn kreeg. Dat had natuurlijk eigenlijk in 1x goed gemoeten. Ik ga dit doorgeven!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 166 reacties
  • 7 december 2021

Ik heb meerdere keren per week een volledige uitval van mijn netwerk. Kunt u een roll back naar de vorige firmware versie 312 verzorgen?

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Is er al meer informatie over de dns problemen in de box 12?

• 0 reacties
  • 7 december 2021
Julian Borghuis schreef:

Is er al meer informatie over de dns problemen in de box 12?

Hallo @Julian Borghuis Zijn er dan DNS-problemen? Ik heb ze nog niet ervaren.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 7 december 2021

Kunnen jullie voor mij ook een rollback schedulen. Begint inmiddels wel zulke vormen aan te nemen dat mijn vrouw genoodzaakt is om elders te werken?

Zeelandenaar
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 212 reacties
  • 7 december 2021

@JanD

Als je een aantal pagina's terug leest dan lees je dat er ook DNS problemen zijn, ook op glasvezel. Heb dit op kunnen lossen door eigen DNS servers in de V12 te gebruiken, heb nu de 448 update en hij draait gewoon stabiel 👍

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28406 reacties
  • 7 december 2021

@TonM1965, @Sander Bo, roll back is aangevraagd.

@Babsmenno, ik zie hier melding dat de roll back niet gelukt zou zijn, kun je aangeven of dit klopt? Zo ja, wil je de Box 12 eens een reset geven en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kunnen we het opnieuw proberen.   

Babsmenno
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 24 reacties
  • 7 december 2021

@Erik_ Ik heb een uurtje geleden wel gemerkt dat alles uit viel, maar zie inderdaad dat de firmware nog niet aangepast is. 

Ik heb hem zojuist nog een factoryreset gegeven en zie nu dat 312 er wel op staat.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 166 reacties
  • 7 december 2021

@Erik_ Het is gelukt. Dank je wel:smiley:

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 7 december 2021

Toch ben ik zeer benieuwd wat KPN gaat doen ter compensatie. Bedoel we hebben allemaal echt last gehad van dit probleem en het had niet slechter getimed kunnen zijn.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 166 reacties
  • 7 december 2021

@Erik_ Ik zei net dat alles was gelukt, maar helaas toch niet helemaal. Mijn telefoonlijn is “dood”

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 7 december 2021

Dan is er wellicht meer aan de hand @TonM1965. Ik heb even meegekeken en zie inderdaad dat je verbinding helemaal wegvalt. Kun je contact opnemen met onze klantenservice (0800-0402)? Zij kijken mee en zoeken samen met je naar een oplossing. 

• Topper
  • 56 reacties
  • 7 december 2021
Francoix schreef:
Francoix schreef:

Toch ben ik zeer benieuwd wat KPN gaat doen ter compensatie. Bedoel we hebben allemaal echt last gehad van dit probleem en het had niet slechter getimed kunnen zijn.

Ik stel voor een GRATIS Fritz!Box in bruikleen, voor iedereen die de onkunde volledig zat is en gewoon een stabiele verbinding zoekt.

Dus niet voor de schandalige 7,50 per maand die KPN hier voor wil hebben. :face_palm_tone3:

En nee, we hebben geen extra support nodig waarmee dit goed gepraat wordt.

Dan hang ik de V12 wel even op om een discussie voor te zijn.

Alvast bedankt voor de compensatie! :innocent:

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 7 december 2021

Ik euhm... heb ook een KPN Box 12 en heb nergens last van. Ding doet het prima 😶

• Topper
  • 56 reacties
  • 7 december 2021
Nick83 schreef:

Ik euhm... heb ook een KPN Box 12 en heb nergens last van. Ding doet het prima 😶

Prijs jezelf gelukkig, het kan heel anders….

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 7 december 2021
Nick83 schreef:

Je bent niet de enige maar er zijn ook legio abonnees die enorme problemen ondervinden met die V12.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 7 december 2021

Geachte mensen van @kpn,

Ik zou ook graag een rollback zien op mijn box, sinds de update klapt de boel er op gezette tijden uit. Inmiddels heeft het de bijnaam “crash-o-clock” gekregen.

Sinds ik weer klant ben van KPN ging het best goed tot deze ellende. Ik ga serieus nadenken of ik klant blijf als dit de QA van KPN is tegenwoordig.

Alvast bedankt!

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 7 december 2021

Hoi @ysblokje, Vervelend. Je hebt inderdaad de nieuwe versie. Heb een roll back voor je aangevraagd.

Reageer