Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht

2331 reacties

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 7 december 2021
Nick83 schreef:

Ik euhm... heb ook een KPN Box 12 en heb nergens last van. Ding doet het prima 😶

Ik heb hier mijn eigen wifi router achter die box 12 moeten zetten omdat alle IoT apparatuur zo als alarm en camera's meer offline waren als online door die brakke bandsteering in de box 12. En KPN… die kwamen niet verder als mekker de mekker doe de wifimanager koop superwifi blaat.
EEN BRAK STUK FIRMWARE IN EEN MODEM FIX JE NIET MET DE WIFI MANAGER OF SUPERWIFI!
dat laatste is hooguit een workaround.

• 3 reacties
  • 7 december 2021

Het gaat om de Box 12-modem en updatenummer SGEJ10000448, die sinds 9 november verspreid werd. Iedere ochtend 2 mobile telefoons die de wifi kwijt zijn, tevens mijn Samsung tablet. Iedere keer meldingen dat er weer iets niet kan worden binnen gehaald of verzonden.Voor de update totaal geen last van dit alles. Ik heb gekeken in Mijn Modem en heb inderdaad nummer SGEJ10000448. Beste KPN graag een oplossing voor mijn probleem, ik lees dat er ook een nieuwe box 12 kan worden geleverd die nog geen update hebben gehad, want zo wil je niet werken.

Graag zie ik u reactie tegemoet. 

Jaap

Admin: samengevoegd met centrale topic

J.E
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 199 reacties
  • 8 december 2021

De wonderen zijn de wereld nog niet uit bij KPN.

Kreeg op 7-2 -2021 gister dus het is nu vandaag op dit tijdstip van schrijven zelfs 2 stuks Box V12 modems schijnbaar wegens mijn abonnement verandering  aangeboden 1 ligt op een afhaalpunt in mijn woonplaats en de andere werd op mijn huis adres geleverd.:hushed:

Ging vanmiddag even het pakketje ophalen bleek de zelfde  KPN doos die op mijn adres is geleverd maar kreeg het niet mee je moet de oude modem gelijk inleveren voordat je de nieuwe modem krijgt waarschijnlijk, wat zijn dit voor rare praktijken. je gaat toch niet gelijk modem ophalen en gelijk er mee prutsen om het werkend te krijgen, en ondertussen heb je ook geen internet en tv, daar kan wel een dag over heen gaan  voordat  je er mee bezig gaat om aan te sluiten je moet er tenslotte toch even tijd voor vrij maken.

De slogan luid:  Plug&Play kaart in de doos.

Maar nu ik alle reacties op deze forum lees en op tweakers durf ik de V12 box al niet meer aan te sluiten, ik wil al dat geklooi en gehannes er niet bij hebben, zit al in een traject van ruim 5 maand met gehannes het heeft niets met internet tv of modem verbinding te maken maar om abonnementen en wat er omheen bij komt ook daar komen problemen voor je wordt stapel van het gehussel en fouten die zich voor doen :grimacing::rage:

Maar goed de oude modem stuur ik niet terug het pakket op het afhaalloket die komt vanzelf wel weer terug bij KPN, de andere box V12 hou ik mooi in bewaring nieuw in doos net zo lang dat de problemen zijn opgelost en de meest ziektes er uit zijn dan lever ik de oude modem pas in  en maak gebruik van de nieuwe modem V12. hoop niet dat de verbinding wordt verbroken op de oude modem.

De oude modem doet zijn dienst nog alleen nog op oude snelheid en geen 1000Mbit/s oude modem staat wel op de nieuwe verbinding al ingesteld en ingangsdatum nieuw abonnement is ook al in gang gezet maar werk nog niet op de Experia V8.

Sinds enkele weken heb ik last van een kortstondig wegvallende verbinding. Na verschillende metingen lijkt het niet te liggen aan de aansluiting en gister dacht de medewerker van de servicedesk aan de nieuwe firmware update van de Experiabox V12. Haar verzoek was om hier een comment te posten met de bedoeling om de vorige firmware versie terug te laten plaatsen op de Experiabox V12. Ook ik heb software versie SGEJ10000448 op mijn Experiabox V12.

Ik ondervind last met zowel draadloze als bedrade verbindingen. Ik heb in huis 3 superwifi punten van KPN en alle bedrade aansluitingen lopen via Switches uit de webshop van KPN.

Tijdens gebruik valt meermaals per dag de verbinding kort weg. Dat is te merken tijdens werken via MS Teams (WiFi), maar ook mijn bedraad aangesloten beveiligingscamera's en bedraad aangesloten smart TV hebben last van een wegvallende verbinding.

In mijn opstellingen in huis is niets gewijzigd.

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 8 december 2021

En weer een voorbeeld van waarom KPN die update gewoon algeheel moet terug draaien.

De arrogantie ten top dit. Nogmaals waar blijft de compensatie? Oplossingen missen nog.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 8 december 2021
TonM1965 schreef:

@Erik_ Ik zei net dat alles was gelukt, maar helaas toch niet helemaal. Mijn telefoonlijn is “dood”

Dit gebeurt soms na een roll back, @TonM1965. Ik heb hier de boel gesynchroniseerd en het zou nu weer in orde moeten zijn. Laat het even weten als dat niet zo is.

Jaapsbox12 schreef:

Het gaat om de Box 12-modem en updatenummer SGEJ10000448, die sinds 9 november verspreid werd. Iedere ochtend 2 mobile telefoons die de wifi kwijt zijn, tevens mijn Samsung tablet. Iedere keer meldingen dat er weer iets niet kan worden binnen gehaald of verzonden.Voor de update totaal geen last van dit alles. Ik heb gekeken in Mijn Modem en heb inderdaad nummer SGEJ10000448. Beste KPN graag een oplossing voor mijn probleem, ik lees dat er ook een nieuwe box 12 kan worden geleverd die nog geen update hebben gehad, want zo wil je niet werken.

Jaap

Hoi @Jaapsbox12, welkom! Ik zie hier in de afgelopen week geen verbrekingen in de Box 12 zelf, dus het is wel echt de wifi. Zou je de Box 12 een keer willen resetten en kijken of dit verbetering brengt? Heb je verder ook Experia Wifi en/of SuperWifi aangesloten?

Eduard Buelens schreef:

Sinds enkele weken heb ik last van een kortstondig wegvallende verbinding. Na verschillende metingen lijkt het niet te liggen aan de aansluiting en gister dacht de medewerker van de servicedesk aan de nieuwe firmware update van de Experiabox V12. Haar verzoek was om hier een comment te posten met de bedoeling om de vorige firmware versie terug te laten plaatsen op de Experiabox V12. Ook ik heb software versie SGEJ10000448 op mijn Experiabox V12.

Ik ondervind last met zowel draadloze als bedrade verbindingen. Ik heb in huis 3 superwifi punten van KPN en alle bedrade aansluitingen lopen via Switches uit de webshop van KPN.

Tijdens gebruik valt meermaals per dag de verbinding kort weg. Dat is te merken tijdens werken via MS Teams (WiFi), maar ook mijn bedraad aangesloten beveiligingscamera's en bedraad aangesloten smart TV hebben last van een wegvallende verbinding.

@Eduard Buelens, welkom! Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier reageren als je dit gedaan hebt? Dan kijken we mee.

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 509 reacties
  • 8 december 2021

Ja joh gewoon negeren vanuit kpn. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 166 reacties
  • 8 december 2021

@Erik_ Helaas nog steeds geen kiestoon, wel een gek krakend geluid. Lampje op het modem brandt wel groen bij telefonie en in het modem als geregistreerd.

Admin: afbeelding verwijderd wegens privacy

Erik_ schreef:
Eduard Buelens schreef:

@Eduard Buelens, welkom! Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier reageren als je dit gedaan hebt? Dan kijken we mee.

@Erik_  het forumprofiel is ingevuld.

Babsmenno
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 24 reacties
  • 8 december 2021
Erik_ schreef:
Jaapsbox12 schreef:

Jaap

Hoi @Jaapsbox12, welkom! Ik zie hier in de afgelopen week geen verbrekingen in de Box 12 zelf, dus het is wel echt de wifi. Zou je de Box 12 een keer willen resetten en kijken of dit verbetering brengt? Heb je verder ook Experia Wifi en/of SuperWifi aangesloten?

@Erik_  Na mijn rollback werkt bij mij alles weer goed.

Wat @Jaapsbox12 aangeeft qua issues, had ik precies zo en nu na de rollback totaal niet meer.
Ik snap dat jullie kijken naar de verbrekingen van de Box 12 zelf, maar het probleem zit hem echt in de WiFi signalen van de box zelf na de update, niet de verbinding van het modem naar jullie.
@Eduard Buelens heeft ook hetzelfde probleem.

Voordat al deze mensen worden verzocht te resetten en te herstarten en onnodig veel tijd kwijt zijn in iets wat niet werkt → rollback = fix  

• 3 reacties
  • 8 december 2021

Erik, ik heb de Box gereset en mijn wifi valt nog steeds weg. Ik heb geen extra wifi of super wifi apparaten aangesloten. Kan je misschien een rolback doen naar de vorige versie toen werkte alles oké.

J.E
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 199 reacties
  • 8 december 2021

Wat mij opvalt dat er persoonlijk een rolback wordt gevraagd door de vele problemen.

Waarom bij iedereen niet de rolback doorvoeren dit blijft maar doorgaan. KPN moet maar terug naar de keukentafel en het intern oplossen en dan weer de nieuwe update doorvoeren zo langzamer hand moet de telefoon wel roodgloeiend staan. 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 8 december 2021

Dank je, @Eduard Buelens! Ik zie bij jou, op eentje op 2-12 na, geen verbrekingen op Box niveau. We zijn natuurlijk hard bezig met troubleshooten en werken aan oplossingen. Maar daarvoor is aanvullende informatie wel heel nuttig (naast wat we met de interne testgroep verzamelen) Zou jij daarom merken en types van de bij jou aangesloten apparaten willen delen? Bij voorkeur hier openbaar in het topic, want dan kan het modemteam ook gewoon meelezen. Maar het mag ook in privébericht naar mij als je dit liever privé houdt. 

Je geeft aan dat dit gebeurd:

Merk je ook dat dit bij een specifiek aangesloten apparaat begint en dan verspreid, of gaat het tegelijkertijd (voor zover je dit kunt onderscheiden).

Zou je verder vandaag willen bijhouden wanneer de verbrekingen voorkomen (qua tijdstip) en dit dan hier aangeven? Dan kan het modemteam in de loggingen van jouw Box kijken wat ze daar uit kunnen halen aan info. Betekent wel dat je dan vandaag nog geen roll back krijgt. Maar dit is wel informatie die voor ons van grote waarde is. 

@TonM1965, ai, jammer te horen. Bij eerdere klanten die dit aangaven was dit voldoende. Zou je de Box 12 nog een keer een reset willen geven? Als het daarna nog niet werkt kunnen we hier dan verder de troubleshoot induiken om te kijken wat er aan de hand is.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 8 december 2021
Jaapsbox12 schreef:

Erik, ik heb de Box gereset en mijn wifi valt nog steeds weg. Ik heb geen extra wifi of super wifi apparaten aangesloten. Kan je misschien een rolback doen naar de vorige versie toen werkte alles oké.

Jammer, @Jaapsbox12 :( Ik wil jou hetzelfde vragen als ik net aan Eduard deed:

Erik_ schreef:

We zijn natuurlijk hard bezig met troubleshooten en werken aan oplossingen. Maar daarvoor is aanvullende informatie wel heel nuttig (naast wat we met de interne testgroep verzamelen) Zou jij daarom merken en types van de bij jou aangesloten apparaten willen delen? Bij voorkeur hier openbaar in het topic, want dan kan het modemteam ook gewoon meelezen. Maar het mag ook in privébericht naar mij als je dit liever privé houdt. 

...

Merk je ook dat dit bij een specifiek aangesloten apparaat begint en dan verspreid, of gaat het tegelijkertijd (voor zover je dit kunt onderscheiden).

Zou je verder vandaag willen bijhouden wanneer de verbrekingen voorkomen (qua tijdstip) en dit dan hier aangeven? Dan kan het modemteam in de loggingen van jouw Box kijken wat ze daar uit kunnen halen aan info. Betekent wel dat je dan vandaag nog geen roll back krijgt. Maar dit is wel informatie die voor ons van grote waarde is. 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 8 december 2021

@kpn,

Bedankt voor het terugrollen van mijn firmware! Alleen een beetje jammer dat mijn telefonie er nu uit ligt. Kan dit ook nog opgelost worden?

mvg

Erik_ schreef:

Dank je, @Eduard Buelens! Ik zie bij jou, op eentje op 2-12 na, geen verbrekingen op Box niveau. We zijn natuurlijk hard bezig met troubleshooten en werken aan oplossingen. Maar daarvoor is aanvullende informatie wel heel nuttig (naast wat we met de interne testgroep verzamelen) Zou jij daarom merken en types van de bij jou aangesloten apparaten willen delen? Bij voorkeur hier openbaar in het topic, want dan kan het modemteam ook gewoon meelezen. Maar het mag ook in privébericht naar mij als je dit liever privé houdt. 

@TonM1965, ai, jammer te horen. Bij eerdere klanten die dit aangaven was dit voldoende. Zou je de Box 12 nog een keer een reset willen geven? Als het daarna nog niet werkt kunnen we hier dan verder de troubleshoot induiken om te kijken wat er aan de hand is.

@Erik_ De apparaten waarop ik hinder ondervindt zijn:

iPhone 12 Pro (WiFi)

iPhone 13 Pro (WiFi)

iPhone 8plus (WiFi)

HP Elitebook 850 G3 (WiFi)

Macbook Air 2017 (WiFi)

Foscam D2EP (bedraad)

LG OLED55C9PLA (bedraad geen uitval, wel kwaliteit verlies)

Daar waar (WiFi) staat maken we gebruik van de 3 SuperWiFi punten van KPN

Ik kan er geen onderscheid in maken waar het begint. Ik merk het meestal via Teams op de HP en het bevriezen van de Foscam. Daarnaast heb ik er bij intensief gebruik van de iPhones last van omdat er steeds geschakeld wordt tussen WiFi en 4G/5G.

Het bijhouden van onderbrekingen ga ik proberen maar is lastig. Inmiddels werk ik nu met de HP en Teams via een mobiel WiFi punt omdat ik niet normaal kon werken. Ik maak daarmee nu dus geen gebruik van het KPN netwerk omdat deze steeds wegvalt...

Hanna_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Oud Moderator
  • 2439 reacties
  • 8 december 2021

Hallo @ysblokje

Goed dat je dat her aangeeft. Wanneer ik jouw gegevens erbij pak zie ik inderdaad geen actieve Voip sessie. Ik heb voor jouw de SIP gegevens opnieuw in het modem geladen. Zou je voor mij willen kijken of jouw telefonie nu wel weer werkt. 

@Eduard Buelens, we wachten graag jouw bevindingen af. 

Eduard Buelens schreef:
Erik_ schreef:

Dank je, @Eduard Buelens! Ik zie bij jou, op eentje op 2-12 na, geen verbrekingen op Box niveau. We zijn natuurlijk hard bezig met troubleshooten en werken aan oplossingen. Maar daarvoor is aanvullende informatie wel heel nuttig (naast wat we met de interne testgroep verzamelen) Zou jij daarom merken en types van de bij jou aangesloten apparaten willen delen? Bij voorkeur hier openbaar in het topic, want dan kan het modemteam ook gewoon meelezen. Maar het mag ook in privébericht naar mij als je dit liever privé houdt. 

@Erik_De apparaten waarop ik hinder ondervindt zijn:

iPhone 12 Pro (WiFi)

iPhone 13 Pro (WiFi)

iPhone 8plus (WiFi)

HP Elitebook 850 G3 (WiFi)

Macbook Air 2017 (WiFi)

Foscam D2EP (bedraad)

LG OLED55C9PLA (bedraad geen uitval, wel kwaliteit verlies)

Daar waar (WiFi) staat maken we gebruik van de 3 SuperWiFi punten van KPN

Ik kan er geen onderscheid in maken waar het begint. Ik merk het meestal via Teams op de HP en het bevriezen van de Foscam. Daarnaast heb ik er bij intensief gebruik van de iPhones last van omdat er steeds geschakeld wordt tussen WiFi en 4G/5G.

Het bijhouden van onderbrekingen ga ik proberen maar is lastig. Inmiddels werk ik nu met de HP en Teams via een mobiel WiFi punt omdat ik niet normaal kon werken. Ik maak daarmee nu dus geen gebruik van het KPN netwerk omdat deze steeds wegvalt...

@Erik_ Om 15:14:27 uur heb ik in ieder geval een onderbreking gehad.

• Helper
  • 26 reacties
  • 8 december 2021

Ik heb net een nieuw V12 modem ontvangen en zou graag voordat ik mijn kpn wifi punten aansluit voorzien worden van de nieuwe firmware, is dat mogelijk.

Zit nu op versie SGEJ10000312

wjb
Superuser
  • 74585 reacties
  • 8 december 2021
Tjerk73 schreef:

Ik heb net een nieuw V12 modem ontvangen en zou graag voordat ik mijn kpn wifi punten aansluit voorzien worden van de nieuwe firmware, is dat mogelijk.

Weet je zeker dat je firmware versie 448 wilt hebben gezien het grote aantal problemen dat met die versie ervaren wordt.

Persoonlijk zou ik voorlopig gewoon versie 312 gebruiken en dat is ook de versie die automatisch geïnstalleerd wordt.

• Helper
  • 26 reacties
  • 8 december 2021
wjb schreef:
Tjerk73 schreef:

Weet je zeker dat je firmware versie 448 wilt hebben gezien het grote aantal problemen dat met die versie ervaren wordt.

Persoonlijk zou ik voorlopig gewoon versie 312 gebruiken en dat is ook de versie die automatisch geïnstalleerd wordt.

Kom maar op met die firmware, zie mijn motto. Zonder wrijving geen glans

J.E
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 199 reacties
  • 8 december 2021
Tjerk73 schreef:

Ik ook net ontvangen zelfs 2 stuks box V12 modems nog wel 1 al retour retour en de ander voorlopig achter schot, ik installeer hem niet gebruik de oude modem laten ze de boel maar eerst goed oplossen geen idee hoe lang het duurt, kan mij ook niet veel meer schelen het gehannes en geklooi moet ik niet meer hebben ga wel een compensatie vragen behaal de snelheid niet waar voor ik nu betaal ze zoeken het maar uit, ben er hellemaal klaar mee de zoveelste hindernis aan mijn kant iedere keer kun je er achter aan tot de volgende weer aan komt een mooi puinhoop maken ze er van. en gek van het gehussel wordt je er van, kost veel tijd en energie die je er insteekt en frustratie op de koop toe.

J.E
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 199 reacties
  • 8 december 2021
J.E schreef:
Tjerk73 schreef:

Ik ook net ontvangen zelfs 2 stuks box V12 modems nog wel 1 al retour retour en de ander voorlopig achter schot, ik installeer hem niet gebruik de oude modem laten ze de boel maar eerst goed oplossen geen idee hoe lang het duurt, kan mij ook niet veel meer schelen het gehannes en geklooi moet ik niet meer hebben ga wel een compensatie vragen behaal de snelheid niet waar voor ik nu betaal ze zoeken het maar uit, ben er hellemaal klaar mee de zoveelste hindernis aan mijn kant iedere keer kun je er achter aan tot de volgende weer aan komt een mooi puinhoop maken ze er van. en gek van het gehussel wordt je er van, kost veel tijd en energie die je er insteekt en frustratie op de koop toe.

Zelf KPN stuurt mobiele telefoon van meer dan 1000 euro op mijn naam en adres inhoud bestemd voor een andere klant, mooi dure vergissing, is dat, wou dit eerst niet zeggen maar zeg het toch maar.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 8 december 2021
Hanna_ schreef:

Hallo @ysblokje

Goed dat je dat her aangeeft. Wanneer ik jouw gegevens erbij pak zie ik inderdaad geen actieve Voip sessie. Ik heb voor jouw de SIP gegevens opnieuw in het modem geladen. Zou je voor mij willen kijken of jouw telefonie nu wel weer werkt. 

@Eduard Buelens, we wachten graag jouw bevindingen af. 

Inmiddels werk het weer, bedankt.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 166 reacties
  • 8 december 2021

@Erik_ Gelukt, alles werkt weer. Dank je voor je acties!

Reageer