Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

• October 27, 2021
  • 2331 reacties
  • 144755 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2331 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • December 24, 2021

Goedemorgen @Likeicare, ja dat kan door de software update komen. Ik heb bij deze een rollback voor je aangevraagd.

@HenEM Valt het modem wel eens uit of meerdere malen per dag? Ik zie dat er ook al een Fritz!box naar je onderweg is?

• December 24, 2021

Ha,

Ook bij mij dezelfde klachten. Uitval van Netwerk, traag netwerk, Freeze van de televisie. Graag ook roll-back zsm.

Alvast bedankt!

Mr. Nicorp
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • December 24, 2021

Is er inmiddels al meer bekend over de verdere uitrol van deze update? :relaxed:

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 24, 2021

Via mijn kanalen vernomen dat je dat niet voor februari 2022 kan verwachten.

• Deelnemer
  • December 24, 2021

Ik was bewust van dit probleem en ik heb ook een KPN Box 12 met deze firmware update, maar had verder geen issues. Afgelopen dinsdag (21 december) ben ik van 500mbit naar 1000mbit gegaan. De KPN monteur heeft toen een andere glasvezeldoos (GPON?) geïnstalleerd die deze snelheid aan kan. Sindsdien merkte ik dat het internet overdag een paar seconden uitvalt. Vandaag is de 3e keer dat ik het live heb ervaren en ik zag inderdaad op de modem dat deze nog maar een paar minuten up was (zowel op device als WAN niveau), oftewel er heeft een reboot plaatsgevonden. Ik heb overigens alle WiFi-radios op het modem uit staan, maar dit lijkt niks te doen dus. Het kan zijn dat ik het daarvoor ook al had, maar ik werk elke dag thuis en ben continue online. Ik denk als ik het voor deze upgrade ook had, dan had ik dit wel gemerkt. Wellicht dat KPN wat heeft aan deze informatie.

Hierbij zou ook graag ik een firmware rollback willen aanvragen. Wanneer dit is gedaan, moet ik verder dan nog wat doen zoals een Factory Reset? Indien een Factory Reset niet nodig is, behoud ik dan wel al mijn instellingen zoals DHCP e.d.? Alvast bedankt.

Hanna_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Oud Moderator
  • December 24, 2021

Hallo @Jeb63

Ik heb het verzoek voor het terugdraaien ingediend. 

Hi @Mr. Nicorp

Zodra we meer weten wordt dit natuurlijk hier gedeeld. 

• Deelnemer
  • December 25, 2021

Bij mij is onlangs ook de experiabox vervangen naar V12. Hier valt ook het internet af en toe                         weg.

Het resetten en opnieuw opstarten van zowel modem als de experiabox werkt niet.

Hoor hier vooral klachten over verbinding met mobiele telefoon die met Wifi verbonden zijn.

Er wordt gebruik gemaakt van super Wifi punten in dit geval 3. 

NHendriks
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 25, 2021

Via mijn kanalen vernomen dat je dat niet voor februari 2022 kan verwachten.

Ik ben wel benieuwd wie jouw kanalen zijn 😉

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 25, 2021

Eerste hand. 

• December 25, 2021

Eerste hand. 

Hallo @Francoix Dat is geen antwoord, als je het niet wilt vertellen kun je er beter helemaal geen melding van maken dat je het uit eerste hand hebt, want nu maak je bepaalde mensen logischerwijs nieuwsgierig.

En een KPN Superuser ben je ook niet, want die hebben geheimhoudingsplicht  en laten binnen dit forum ook niet weten dat ze iets ‘uit eerste hand’, KPN dus, hebben.

Zo krijg je ook geen vragen.

Erwin van KPN
Moderator

@wapprijs : Ik heb je bericht naar het centrale topic verplaatst. Kun je het startbericht doorlezen? Hier vind je alle relevante informatie. 

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 25, 2021

Eerste hand. 

Hallo @Francoix Dat is geen antwoord, als je het niet wilt vertellen kun je er beter helemaal geen melding van maken dat je het uit eerste hand hebt, want nu maak je bepaalde mensen logischerwijs nieuwsgierig.

En een KPN Superuser ben je ook niet, want die hebben geheimhoudingsplicht  en laten binnen dit forum ook niet weten dat ze iets ‘uit eerste hand’, KPN dus, hebben.

Zo krijg je ook geen vragen.

Ik heb geen enkele geheimhoudingsplicht. Met betrekking tot dit soort zaken inderdaad. En meer als eerste hand hoef je niet te weten. Alsof je jaloers bent dat Ik blijkbaar beter geïnformeerd ben en weet hoe processen lopen. Vraag niet hoe het kan profiteer ervan. En buiten dat maakt het geen zak uit want op mijn privé lijn loop ik ook tegen KPN aan hoor. En dat is een andere KPN als waar ik zakelijk mee schakel. Zowel qua bv, organisatie als qua mentaliteit onder de streep is mijn relatie KPN zowel privé als zakelijk klant. Daarnaast wordt ik via een van mijn klanten ingehuurd ten behoeve van kpn. En dat betreft vooral configuratie en afmontage van routers op klantlocatie.

Ik zie dat alleen niet als relevant aangezien wat ik deel dat stuk niet als bron heeft. Ook zie ik niet wat voor jou het nut is om dit te weten. Vraag niet hoe het kan profiteer er van. 

En nu on topic graag

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • December 25, 2021

Mensen, kunnen we on-topic blijven, dankjewel:christmas_tree:

wjb
Wijsgeer
  • December 25, 2021

De laatste keer dat mijn EdgeRouter 4 een pppoe verbinding op heeft moeten zetten is op 27 juni 2021 geweest en dat was na gepland onderhoud (update van de firmware).

Daar zou KPN eens een voorbeeld aan moeten nemen want blijkbaar kan een verbinding wel uiterst stabiel zijn.

Dimi1972
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 25, 2021

de box 12 heeft niet goed functionerende bandsteering, hierdoor geeft een box 12 icm smart apparatuur gegarandeerd problemen.

Aangezien veel smart apparaten alleen overweg kunnen met 2,4  en dus niet met 5.0 geeft dat zeker nu problemen. Gezien je in de V12 nu niet meer de 5Ghz uit kan zetten.
Oplossing die ik ga maken hier is:
een simpel routerje aan de V12 hangen. Die router gebruiken voor je smart apparaten. dan heb je dat gezeur op je V12 ook niet meer. Natuurlijk wel even goed kijken dat je hem niet op het zelfde kanaal zet als de V12, anders kan dit weer problemen geven.

wjb
Wijsgeer
  • December 25, 2021

Aangezien veel smart apparaten alleen overweg kunnen met 2,4  en dus niet met 5.0 geeft dat zeker nu problemen. Gezien je in de V12 nu niet meer de 5Ghz uit kan zetten.

Dat zou geen enkel probleem mogen zijn, ware het niet dat de bandsteering functionaliteit van de wifi apparatuur van KPN slecht functioneert en 2.4GHz apparaten regelmatig doodleuk naar 5GHz over lijkt te zetten.

• Deelnemer
  • December 26, 2021

Ik was bewust van dit probleem en ik heb ook een KPN Box 12 met deze firmware update, maar had verder geen issues. Afgelopen dinsdag (21 december) ben ik van 500mbit naar 1000mbit gegaan. De KPN monteur heeft toen een andere glasvezeldoos (GPON?) geïnstalleerd die deze snelheid aan kan. Sindsdien merkte ik dat het internet overdag een paar seconden uitvalt. Vandaag is de 3e keer dat ik het live heb ervaren en ik zag inderdaad op de modem dat deze nog maar een paar minuten up was (zowel op device als WAN niveau), oftewel er heeft een reboot plaatsgevonden. Ik heb overigens alle WiFi-radios op het modem uit staan, maar dit lijkt niks te doen dus. Het kan zijn dat ik het daarvoor ook al had, maar ik werk elke dag thuis en ben continue online. Ik denk als ik het voor deze upgrade ook had, dan had ik dit wel gemerkt. Wellicht dat KPN wat heeft aan deze informatie.

Hierbij zou ook graag ik een firmware rollback willen aanvragen. Wanneer dit is gedaan, moet ik verder dan nog wat doen zoals een Factory Reset? Indien een Factory Reset niet nodig is, behoud ik dan wel al mijn instellingen zoals DHCP e.d.? Alvast bedankt.

Zojuist is de modem weer spontaan herstart. Ik hoor graag wanneer ik een rollback krijg.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 26, 2021

Ik geloof dat we je eerdere bericht even over het hoofd hebben gezien, @Atitej, sorry! Ik heb je bij dezen alsnog op de lijst gezet. Ik verwacht gezien het zondag en kerst is, dat dit morgen dan uitgevoerd wordt.

• Nieuwkomer
  • December 26, 2021

Beste KPN,

Hier ook een modem met het SGEJ10000448 firmware. Graag zou ik ook een rollback willen hebben. Hier ook vaak uitvallende verbinding en instabiliteit.

Indien er meer gegevens nodig zijn dan hoor ik dat graag (zal het topic in de gaten houden).

Met vriendelijke groet

• Topper
  • December 26, 2021

Tip: als je problemen met de wifi van de experiabox ervaart, en je hebt meerdere superwifi-punten (en met de oude firmware had je geen problemen, omdat de wifi van de experiabox dan anyway uit stond)..

Zet het uitzendvermogen van de experiabox-wifi (2,4ghz en 5ghz) op 10% (via de web-interface), en zet één superwifi-punt (liefst bedraad) naast de experiabox. Het andere superwifi-punt op andere plek. Misschien experiabox en superwifi-punten nog even rebooten..

Dan heb je een prima functionerend mesh-netwerk. Want de wifi van de experiabox doet zodoende dan niet meer mee in het mesh-verhaal

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 26, 2021

Wil je jouw forumprofiel invullen, @annihilism? Zonder die gegevens kunnen we geen aanvraag doen :) Laat even weten hier als je dit hebt ingevuld, doen wij de rest. 

• Nieuwkomer
  • December 26, 2021

Wil je jouw forumprofiel invullen, @annihilism? Zonder die gegevens kunnen we geen aanvraag doen 🙂 Laat even weten hier als je dit hebt ingevuld, doen wij de rest. 

Beste Erik,

Bedankt voor de reactie. Ik heb mijn profiel ingevuld.

Met vriendelijke groeten

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • December 26, 2021

Gezien, @annihilism! Er is bij deze een rollback voor jou aangevraagd! 

• Topper
  • December 27, 2021

Goedemorgen!

Ook ik zou graag een rollback willen aanvragen. Waar een herstart eerst enkele keren per dag was, werd hij er gisteren om het kwartier uit geknald. Erg frustrerend.

• Aha
    dat verklaard dat ik al een tijd last hebt van haperende wifi , tv . sessie die niet lekker lopen

wat mij ook opvalt, nergens toegang tot logging op de experiabox,
    kunnen die optie ook weer zichtbaar in het menu worden gemaakt ? 

thanks