Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

• October 27, 2021
  • 2331 reacties
  • 144757 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2331 reacties

• Topper
  • December 27, 2021

@m_van_velzen logging kan ik bij mij vinden onder: "My Modem" -> section/tab "Maintenance" -> subsection/subtab "Logs"

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 27, 2021

@MrDaantie, welkom! Ik zie de verbrekingen inderdaad, niet fijn. Heb je doorgezet voor roll back.  

Mr. Nicorp
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • December 27, 2021

Via mijn kanalen vernomen dat je dat niet voor februari 2022 kan verwachten.

Het begint aardig op m'n nieuwe auto te lijken! :joy:

In ieder geval bedankt voor deze reactie, dan zet ik voorlopig nog wel even zo'n SuperWifi punt in de meterkast. Daar had ik nu niets geplaatst omdat ik het idee had dat die update toch niet meer zo heel lang op zich zou laten wachten.

• Topper
  • December 27, 2021

@Erik_ super, bedankt! Hoe lang duurt het ongeveer voordat een aanvraag verwerkt is?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@MrDaantie hier kunnen een paar werkdagen overheen gaan!

• Deelnemer
  • December 28, 2021

Ik geloof dat we je eerdere bericht even over het hoofd hebben gezien, @Atitej, sorry! Ik heb je bij dezen alsnog op de lijst gezet. Ik verwacht gezien het zondag en kerst is, dat dit morgen dan uitgevoerd wordt.

Dankje Erik. Wat gebeurd er op het moment dat de rollback plaatsvindt? Zojuist lag mijn modem ook 5 minuten plat waarbij ik hem ook niet kon bereiken. Gezien ik aan het werk ben heb ik hem even opnieuw opgestart en nu werkt het weer. Ik wil graag voorkomen dat zodra de rollback gepushed wordt dat ik niet denk dat hij weer vast hangt en ik de stroom eraf ga halen om de modem te resetten.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 28, 2021

Je modem zal even herstarten bij de roll back, maar je zou er verder niets van moeten merken, @Atitej.

Even in het algemeen over de roll backs:

Zoals al wel vaker aangegeven worden de roll backs handmatig gedaan. Dit werd altijd ongeveer 1x per dag gedaan. Maar nu met de feestdagen zijn er echter meer mensen afwezig waardoor het wat langer kan duren voor een aangevraagde roll back ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Op dit moment zie ik dat de roll backs vanaf de aanvraag voor Jeb63 nog niet zijn verwerkt. We laten het hier weten zodra er weer een batch door is. 

• Nieuwkomer
  • December 29, 2021

Ha @Erik_ , hier ook regelmatig wegvallende / trage verbinding sinds de uitrol van de nieuwe software. Zouden jullie mij ook aan deze lijst willen toevoegen voor de rollback?

Alvast bedankt!

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@Dictatortje Welkom op het forum. 

Ik heb ook voor jou een verzoek tot rollback gedaan, het kan door de feestdagen wat langer duren dan gebruikelijk maar er wordt aan gewerkt! 

R-yen
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 29, 2021

Ook bij ons meerdere keren per dag uitval met deze softwareversie. Mag ik ook op de lijst voor rollback?

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@R-yen Ook voor jou is het rollback verzoek gedaan!

• Nieuwkomer
  • December 29, 2021

Dag @Rutger_ 

Zou je mijn modem ook kunnen terugzetten naar een oudere versie? Internet is niet stabiel. Ik hoop ook dat het VIP5220 probleem dat een deel van de streams een zwart beeld geven bij het terugkijken misschien ook opgelost wordt, maar wellicht is dat een ander probleem.

• December 29, 2021

Goedendag, wij hebben softwareversie SGEJ10000448 en ons internet valt telkens uit. Ik wil u daarom vragen om een firmware rollback.

Met vriendelijke groet,

Kim de Bruin

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@thijs000 Ook voor jou heb ik een rollback verzoek aangevraagd :)

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@Internet valt steeds kort weg Ook jij bent op de lijst gezet! 

• Nieuwkomer
  • December 29, 2021

Hier dezelfde issues, graag ook een rollback naar de vorige softwareversie. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

@laura10, je staat op de lijst voor de rollback.

• Nieuwkomer
  • December 29, 2021

Goedemiddag, ik zou ook graag een rollback willen aanvragen wegens wegvallende verbinding.
Profiel is ingevuld. Dank!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De rollback is voor je aangevraagd @Matthijs_ 

• Nieuwkomer
  • December 29, 2021

Ik zit weer terug op de oude firmware, bedankt allen!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 29, 2021

Ik zit weer terug op de oude firmware, bedankt allen!

Top! :blush:

• Deelnemer
  • December 30, 2021

Hallo, ook hier problemen.

Ik zou ook graag de rollback willen aub, alvast bedankt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Verzoek is voor je ingediend @Aari

• Deelnemer
  • December 30, 2021

Verzoek is voor je ingediend @Aari

Top, dank je!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 30, 2021

Even in het algemeen over de roll backs:

Zoals al wel vaker aangegeven worden de roll backs handmatig gedaan. Dit werd altijd ongeveer 1x per dag gedaan. Maar nu met de feestdagen zijn er echter meer mensen afwezig waardoor het wat langer kan duren voor een aangevraagde roll back ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Op dit moment zie ik dat de roll backs vanaf de aanvraag voor Jeb63 nog niet zijn verwerkt. We laten het hier weten zodra er weer een batch door is. 

Op dit moment zijn alle aanvragen t/m die van Matthijs_ (aangevraagd in de middag van de 29e) verwerkt. Ik verwacht dat er maandag weer een nieuwe batch gedaan wordt. Controleer dit morgen einde van de middag voor de zekerheid nog een keer. Misschien worden we verrast.