Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

• October 27, 2021
  • 2331 reacties
  • 144763 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2331 reacties

• Deelnemer
  • December 31, 2021

Experia Box12 valt steeds weg (herstart), meerdere keren per dag!? Firmware 0000312. Glasvezel met superwifi punten. Hoe op te lossen?

wjb
Wijsgeer
  • December 31, 2021

Experia Box12 valt steeds weg (herstart), meerdere keren per dag!? Firmware 0000312. Glasvezel met superwifi punten. Hoe op te lossen?

Zie je in de log dat de pppoe verbinding daadwerkelijk opnieuw opgebouwd wordt?

• Deelnemer
  • December 31, 2021

PPOE opbouw kan ik niet zien, wel in log: TR069 verbinding gesloten/gestart.

continu DNS naamomzetting mislukt…?

wjb
Wijsgeer
  • December 31, 2021

PPOE opbouw kan ik niet zien, wel in log: TR069 verbinding gesloten/gestart.

continu DNS naamomzetting mislukt…?

Die DNS naamomzettingen kan je het beste negeren, die zijn niet zo spannend.

Ook TR069 meldingen zijn niet spannend.

Hoe lang is jouw V12 al on-line?

• Deelnemer
  • December 31, 2021

heb ca 8 maanden Box12. Zag in de modem-log dat PPoe geslaagd is, nadat ik de fabriekinstelling reset heb uitgevoerd. ik heb weer internet ! (hoe lang?)…. even afwachten

vreemd dat ook met deze firmware 312 (die dus nog geen update heeft gehad) dezelfde problemen zijn die veel gebruikers hebben. Of moet ik straks een roll back nog verder de dark ages in… :grin:

• Topper
  • December 31, 2021

Ha, ik kom toevallig dit topic net tegen toen ik ging zoeken waarom ons internet toch zo instabiel is. Precies deze symptomen dus ook helaas, telkens wegvallend.

Mag ik hierbij ook een firmware-rollback aanvragen ajb? Thanks!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 31, 2021

@Royvanb, het is juist bij de 312 versie dat verbrekingen op bepaalde verbindingen een ding is. Dit wordt opgelost in de 448 firmware. Alleen gaf die vervolgens weer het probleem dat bij een andere, kleine, groep klanten het voor verbrekingen zorgt. Dus ja…  We kunnen jou juist een update geven naar 448. Alleen werkt dat niet ideaal met Superwifi. Dus dat is dan een keuze die je zelf mag en moet maken. Op 312 blijven met kans op verbrekingen in je verbinding an sich, of door naar 448 met kans op wifi issues. 

@Korakal, welkom! Ik heb een roll back voor je aangevraagd. Dit zal ergens tussen nu en maandag worden uitgevoerd. 

wjb
Wijsgeer
  • December 31, 2021

@Royvanb, het is juist bij de 312 versie dat verbrekingen op bepaalde verbindingen een ding is. Dit wordt opgelost in de 448 firmware.

Toch dacht ik juist veel berichten in dit topic te lezen van verbroken pppoe verbindingen na een upgrade naar firmware versie 448. Mij staan eigenlijk geen voorbeelden bij van verbroken pppoe verbindingen met firmware versie 312 maar dat zal wel aan mij liggen. :wink:

• Deelnemer
  • January 1, 2022

Hallo KPN Erik

Dat 2022 de snelheid weer terugbrengt! :(

ondanks reset op firmware 312, blijft verbinding (vast + wifi) bijna elk uur wegvallen. Zo kan dit toch niet blijven.

Graag zsm update naar laatste firmware (448+) voor experia box 12 op glasvezel.

Als de superwifipunten het dan weer af laten weten, hoe wil KPN dit oplossen? Deze storingen hebben wij sinds ca 2 maanden, daarvoor nooit uitval.

graag contactpersoon kpn (mail/telefoon) voor overleg/oplossing etc.

Roy

wjb
Wijsgeer
  • January 1, 2022

ondanks reset op firmware 312, blijft verbinding (vast + wifi) bijna elk uur wegvallen.

Zie je in de log dan bijna elk uur dat de pppoe verbinding opnieuw opgebouwd moet worden?

Hallo,,

Ik heb sinds deze update ook regelmatig last van problemen. Zie mijn vraag over problemen met de TV sinds deze update.

vandaag kwam ik er achter dat de router bij deze problemen inderdaad reset.

is het mogelijk de firmware terug te zetten?

wij gebruiken het hele Wifi gedeelte van de KPN 12 box helemaal niet, dus deze vernieuwde firmware heeft geen enkele toegevoegde waarde voor ons.

Hoor graag of dit mogelijk is.

mvg Jakob

Hier ook problemen met de nieuwe firmware. Meerdere keren per dag random reset en uitval van verbinding. De lijn synct dan opnieuw. Ik gebruik de Experiabox alleen als router. Graag voor mij ook een rollback naar de vorige versie. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @Homesweethome, dat kan zeker. Zou je dan ook je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en klantnummer en hier laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan geef ik jouw gegevens door voor een rollback. 

Graag zsm update naar laatste firmware (448+) voor experia box 12 op glasvezel.

We gaan vanzelf verder met de uitrol, je zult dit toch even af moeten wachten, ben ik bang!

@maartenvr83 ik vraag een rollback voor je aan!

Hoi Marcia,

Ik heb het net gedaan. Aan Erik had ik prive al het modemserienummer doorgemaild.  

Alvast bedankt!

Gr Jakob

• Nieuwkomer
  • January 1, 2022

Ook hier problemen na de update.

verbinding valt regelmatig weg.

sinds de update staat ook spontaan de 2.4 ghz weer aan, waardoor de apparatuur die eerst goed werkte dit nu niet meer doet.

het is dan ook belangrijk dat de 2.4 ghz uit geschakeld kan worden.

daarom graag een downgrade van de software.

Los van de reset, is het mogelijk om het admin wachtwoord bij de firmware update niet weer terug te zetten naar de code op het modem.

Ik vind dit zelf nl behoorlijk irritant. 

update: laat maar. Zag ergens op pagina 2 of zo van deze thread dat dit een bewuste keuze was.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 2, 2022

Hoi Marcia,

Ik heb het net gedaan. Aan Erik had ik prive al het modemserienummer doorgemaild.  

Alvast bedankt!

Gr Jakob

Het modemserienummer is niet nodig, hoor @Homesweethome! Op basis van je klantgegevens in jouw Forum profiel sta je nu op de rollback lijst.

@Maasje14 Bedankt voor je bericht! Heb je het startbericht van dit topic doorgelezen? Ik mis namelijk jouw klantgegevens in je profiel :shrug_tone4:

Wat betreft je opmerking over het nu niet kunnen uitschakelen van 2,4GHz (en 5GHz): dat klopt: dat kan niet meer sinds deze update.
Voor dingen als het vervelend vinden dat je de 2,4G Hz en 5 GHz niet meer apart van elkaar kunt uitzetten, of bandsteering die niet helemaal optimaal lijkt te werken doen we geen roll back. Dit omdat dit uiteindelijk allemaal zaken zijn die blijvend zijn. Wel wordt daar natuurlijk op doorontwikkeld om dingen te verbeteren waar nodig.

Fijn, bedankt!

Gr Jakob

• Nieuwkomer
  • January 2, 2022

Goedeavond,

Ook hier veel problemen met een haperende wifiverbinding! Na veel zoeken zie ik hier dat ik niet de enige ben met dit probleem. Graag zsm actie.

Firmware versie van het modem (v12) SGEJ10000448

Groeten,
Kees

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 2, 2022

Balen @Kermit13 :slight_frown:

Wij kunnen een rollback van de firmware aanvragen als je algehele verbinding instabiel wordt nadat de SGEJ10000448 firmware is gepusht op je modem.

Als ik jouw verbinding doormeet, zie ik alléén vandaag 1 verbreking van de lijn zelf, verder is de lijn tot aan je modem al weken helemaal stabiel. De haperingen die jij er vaart, zullen dus alleen in de wifi voorkomen, zou je uit kunnen leggen wat er precies aan scheelt? Heb je alleen de Box12 aangesloten of ook versterkers? Met welke apparaten maak je gebruik van de wifi en laten ze allemaal dezelfde haperingen zien op hetzelfde moment?

• Deelnemer
  • January 3, 2022

Ik geloof dat we je eerdere bericht even over het hoofd hebben gezien, @Atitej, sorry! Ik heb je bij dezen alsnog op de lijst gezet. Ik verwacht gezien het zondag en kerst is, dat dit morgen dan uitgevoerd wordt.

Ik zie dat de firmware rollback inmiddels gedaan is. Modem is al 4 dagen up zonder reboots :blush: Dank!

• Nieuwkomer
  • January 3, 2022

Ik ervaar dit probleem nu ook al een tijdje.

Recent ook een reset uitgevoerd op mijn modem. Maar nu wordt het wijzigen van de admin wachtwoord niet geaccepteerd terwijl het wel voldoet aan de eisen.

En zonder het te wijzigen kan ik helaas niet achterhalen of ik nou op de nieuwste firmware zit.

Ik kreeg het advies vanuit de chat om dit te vragen op het forum.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Kerim_ ik vraag een rollback voor je aan!

• Nieuwkomer
  • January 3, 2022

Goedemiddag,

Wij ervaren dit probleem sinds kort ook, erg onhandig met het vele thuiswerken. Modem herstart spontaan en de verbinding is dan volledig weg. In de GUI gezien dat firmware SGEJ10000448 is. Graag een rollback naar de vorige stabiele versie, waar nooit problemen mee waren. Alvast dank,

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 3, 2022

Sorry voor als k ik het niet goed gelezen heb maar vanaf deze nieuwe update hoeft de super WiFi basis niet meer als startpunt in de modum gestoken te zitten. Hij kan dus los en de modum maakt dan de zelfde WiFi naam aan? Kan ik dan die WiFi punt verplaatsen draadloos ? Das fijn dan