Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht

2331 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 3 januari 2022

@ErikLemmens, verzoek is ingediend. 

Bassman77 schreef:

Sorry voor als k ik het niet goed gelezen heb maar vanaf deze nieuwe update hoeft de super WiFi basis niet meer als startpunt in de modum gestoken te zitten. Hij kan dus los en de modum maakt dan de zelfde WiFi naam aan? Kan ik dan die WiFi punt verplaatsen draadloos ? Das fijn dan

Dat is correct. De Box 12 is dan de het hoofd van de wifi. De SuperWifipunten kunnen dan draadloos aangesloten worden of via een kabel, maar hoeft geen meer bij het modem te staan. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 januari 2022

Sinds november onderbreekt onze KPN Box 12 steeds vaker de internet verbinding. Het modem restart zichzelf willekeurig 2-3 maal per dag waarbij meestal na 3-5 minuten er weer een internet verbinding is opgebouwd. Soms moet echter het modem handmatig uit en weer aan gezet worden.

de huidige firmware is: 

Software Version SGEJ10000448
Bootloader 0.96.30-sec
GUI Version 5.9.13

Zouden wij een firmware rollback naar de vorige versie kunnen krijgen? Voor het thuiswerken is dit een ramp met name voor de video meetings!!

(voor ons was de vorige versie stabieler v.w.b. de internetverbinding)

M.v.g. Annelie

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 3 januari 2022

@Annelie68, dat kan zeker. Hoor graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Dan kan ik de aanvraag starten. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 januari 2022
Bart_Z schreef:

A@Annelie68, dat kan zeker. Hoor graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Dan kan ik de aanvraag starten. 

@Bart_Z 

Bedankt voor vlotte reply. Ik heb mijn profiel ingevuld (Duurde hier even doordat huiskat en toetsenbord niet goed samen gaan :-) ) 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 3 januari 2022

@Annelie68, ik heb de aanvraag gedaan voor je. Ik verwacht dat het binnen 2 werkdagen doorgevoerd is. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 januari 2022

@Bart_Z 

Dankjewel, moet ik nu verder nog iets doen of gaat de firmware rollback automatisch uitgevoerd worden vanuit de KPN zijde?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 3 januari 2022
Bart_Z schreef:

@ErikLemmens, verzoek is ingediend. 

Bassman77 schreef:

Sorry voor als k ik het niet goed gelezen heb maar vanaf deze nieuwe update hoeft de super WiFi basis niet meer als startpunt in de modum gestoken te zitten. Hij kan dus los en de modum maakt dan de zelfde WiFi naam aan? Kan ik dan die WiFi punt verplaatsen draadloos ? Das fijn dan

Dat is correct. De Box 12 is dan de het hoofd van de wifi. De SuperWifipunten kunnen dan draadloos aangesloten worden of via een kabel, maar hoeft geen meer bij het modem te staan. 

Moet k dan de WiFi zelf weer activeren op de modem wat die staat nu uit volgens mij. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Annelie68  gaat vanzelf!

@Bassman77 die zou aan moeten staan maar als hij uit blijft kun je dit via de webinterface of met een reset weer aanzetten!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 3 januari 2022
Thomas schreef:

@Annelie68  gaat vanzelf!

@Bassman77 die zou aan moeten staan maar als hij uit blijft kun je dit via de webinterface of met een reset weer aanzetten!

Na de reset. (Fabrieksinstellingen) van de modem is er wel een WiFi van de modem in de lucht. Die is wel anders dan van mijn super WiFi naam. Moet ik die dan ook aan passen. En werkt dat dan het zelfde als de super WiFi punten? 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 3 januari 2022

Onze KPN Box 12 herstart dagelijks. Ik verzoek hierbij een rollback naar firmware versie 312. Bij voorbaat dank.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 3 januari 2022

Ook mijn Experiabox V12 herstart zichzelf 1à 2x per dag sinds begin december 2021. Graag zeer spoedig een rollback naar de vorige firmware versie, 312. Dit is niet prettig tijdens thuiswerken.

Eigen is het onacceptabel dat KPN dit niet proactief oppakt en dit zelf regelt. Het is een bug in de software die kennelijk bekent is.

Software Version SGEJ10000448
Bootloader 0.96.30-sec
GUI Version 5.9.13

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 januari 2022

Beste KPN, ook mijn KPN Box 12 valt meerdere malen per dag uit. Na een aantal minuten is het weer on-line. Gelieve ook mij een rollback te geven naar de vorige firmware. 

Alvast bedankt,

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

@Bassman77 De wifi van de Box 12 en de SuperWifi moeten inderdaad wel dezelfde naam hebben! Je kunt dit aanpassen via de webinterface van het modem.

@F. Prins @Ollie82 @kraaijmakers Ik heb voor jullie een rollback aangevraagd.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 januari 2022

Hallo,

Ik ervaar een sinds kort een wegvallende wifi verbinding bij het gebruik van een Experia Box 12 en KPN Super Wifi. In het begin slechts enkele keren, maar op het moment dagelijks meerdere malen.

Het betreft een wegvallende wifi verbinding, maar ook dat Netflix niet werkt via een bekabelde verbinding naar de TV ontvanger.

Hoor graag of voor ons een rollback naar de vorige firmware mogelijk is en of dit het probleem oplost.

Met vriendelijke groet,

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ook voor jou @Tim de Vos, heb ik een rollback aangevraagd.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 4 januari 2022

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 4 januari 2022
Bassman77 schreef:

Zo te zien heb ik de oude software nog?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

@Bassman77 Ah, dat verklaart een hoop! Je kunt dan inderdaad geen gebruik maken van mesh. Helaas is het momenteel niet mogelijk om de update alsnog geforceerd uit te voeren, sorry.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 4 januari 2022
Denise_ schreef:

@Bassman77 Ah, dat verklaart een hoop! Je kunt dan inderdaad geen gebruik maken van mesh. Helaas is het momenteel niet mogelijk om de update alsnog geforceerd uit te voeren, sorry.

Oké vandaar. Heb ik die update dan gemist of komt die later nog dag?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Bassman77 Klopt, die krijg je later, ik lees dat je SuperWifi hebt. De update is nog niet uitgerold voor klanten met SuperWifi. Dat gaat begin dit jaar gebeuren, er zijn nu nog geen specifieke data bekend. Ik raad je aan om daarvoor dit topic in de gaten te houden. Zo gauw er meer informatie en specifieke data bekend zijn, delen we deze in het startbericht.

Petje1971
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 11 reacties
  • 4 januari 2022

Goedemiddag 

ik heb box12 laaste update er op zitten

Graag zal ik een Rollback willen aanvragen, 

hoe kan ik te werk gaan of hoe werkt dat ik heb hier ook veel last van modem dat klokslag 0.00

telkens kleine onderbreking heeft?

​​​​​​​

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Petje1971 Ik heb de rollback voor je aangevraagd!

Petje1971
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 11 reacties
  • 4 januari 2022
Alexandra schreef:

he dankje wel blij dat iemand wil helpen weet jij hoe lang zoiets gaat duren ?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
Petje1971 schreef:
Alexandra schreef:

Graag gedaan, we helpen graag waar we kunnen :) Ik verwacht dat je firmware binnen 2 werkdagen teruggezet is.

Petje1971
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 11 reacties
  • 4 januari 2022
Alexandra schreef:
Petje1971 schreef:
Alexandra schreef:

Graag gedaan, we helpen graag waar we kunnen 🙂 Ik verwacht dat je firmware binnen 2 werkdagen teruggezet is.

oke moet je verder geen info  hebben dan of hoe werkt dat

Reageer