Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

• October 27, 2021
  • 2331 reacties
  • 144763 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2331 reacties

• Topper
  • January 7, 2022

@Bart_Z het internet valt soms geheel weg dus toch graag die rollback aub. Heb alle stappen doorlopen (Kan altijd weer upgraden indien de problemen vergroten toch?)

Apparaten geven na meerdere malen een reset toch steeds aan  geen internetverbinding. Nu ik u toch heb. Zou u eventueel ook kunnen checken waarom de wifi manager het nooit doet op ons adres? Ik hoor het graag alvast dank! (Al meerdere weken geprobeerd)

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • January 7, 2022

@Wiellem, rollback is aangevraagd. Probeer eens de wifi manager te doen nadat de rollback is geplaatst en dan eerst het modem eens resetten? Werkt het dan? Of er is toch meer aan de hand. Ik kan ook zo jouw verbinding niet helemaal uitlezen namelijk. Wellicht na een reset wel. 

• Deelnemer
  • January 7, 2022

Beste @Erik_ 

Ik heb ook firmware SGEJ10000448, en ervaar korte drop-outs sinds deze upgrade. Graag wil ik bij deze een firmware rollback aanvragen.  

Alvast vriendelijk dank.

Jasper van KPN
Moderator

Beste @Erik_ 

Ik heb ook firmware SGEJ10000448, en ervaar korte drop-outs sinds deze upgrade. Graag wil ik bij deze een firmware rollback aanvragen.  

Alvast vriendelijk dank.

Ik heb de rollback voor je aangevraagd @MKN2021!

Rejojaan
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 7, 2022

Beste KPN-ers en forumlezers,

Ik volg dit topic eigenlijk al vanaf het begin omdat ik het wat achterlijk vond dat mijn Box12 niet een MESH met de 2 superWiFi’s vormde (toen firmware 312), en toen ik las in November dat ik de download kon forceren heb ik dat meteen gedaan, heb dus nu SGEJ10000448, een Mesh van 3 stations en in tegenstelling van alle klagers heb ik géén probleem.

Wel bleken mijn SuperWiFi’s in eerste aanleg wat te ver van het modem te staan zodat de verbinding niet stabiel was, ze schakelden steeds tussen 2.4Ghz en 5Ghz verbinding wat niet zo stabiel was.

Sinds ik de ene SuperWiFi weer bekabeld heb staan functioneert de tweede SuperWiFi keurig als satelliet van de eerste op 5Ghz en het modem gewoon als derde Mesh-bron.

Is dit mogelijk een reden van al die andere WiFi-uitvallers?

Ik dacht… laat ik dit eens opperen, misschien heeft iemand er wat aan ;-)

vriendelijke groet en sterkte allemaal

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha @Rejojaan, fijn dat het weer goed werkt bij jou! Bedankt dat je deze tips hier deelt :-).

• January 9, 2022

Vandaag diverse keren dat internet eruit licht. Graag een roll-back.

Met vriendelijke groet, Dol

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 9, 2022

Beste KPN-ers en forumlezers,

Ik volg dit topic eigenlijk al vanaf het begin omdat ik het wat achterlijk vond dat mijn Box12 niet een MESH met de 2 superWiFi’s vormde (toen firmware 312), en toen ik las in November dat ik de download kon forceren heb ik dat meteen gedaan, heb dus nu SGEJ10000448, een Mesh van 3 stations en in tegenstelling van alle klagers heb ik géén probleem.

Wel bleken mijn SuperWiFi’s in eerste aanleg wat te ver van het modem te staan zodat de verbinding niet stabiel was, ze schakelden steeds tussen 2.4Ghz en 5Ghz verbinding wat niet zo stabiel was.

Sinds ik de ene SuperWiFi weer bekabeld heb staan functioneert de tweede SuperWiFi keurig als satelliet van de eerste op 5Ghz en het modem gewoon als derde Mesh-bron.

Is dit mogelijk een reden van al die andere WiFi-uitvallers?

Ik dacht… laat ik dit eens opperen, misschien heeft iemand er wat aan ;-)

vriendelijke groet en sterkte allemaal

Ik denk dat het bij de klagers niet gaat om de superwifi maar om de box 12.

Hierboven is een goed issue te zien met bandsteering op de wifi, of eigenlijk het gebrek er aan.

Dit is het issue wat jij ook hebt en waarom jij de eerste superwifi toch bedraad hebt aangesloten.

Zou niet nodig moeten hoeven zijn.

Daarnaast is er een issue wat bij bepaalde ADSL lijnen op treed met disconnects. 

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@Dol Ik heb een rollbackverzoek voor je ingediend! 

• Nieuwkomer
  • January 9, 2022

Dag,

Ik ervaar sinds een week ook random reboots van mijn Box 12. Graag een rollback a.u.b.

Alvast bedankt!

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@duplex Welkom op het forum. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of ik voor jou ook een rollback kan aanvragen! 

• Nieuwkomer
  • January 9, 2022

@Rutger_ Zojuist mijn profiel bijgewerkt!

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@duplex Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb ook voor jou een rollback aangevraagd.

• Deelnemer
  • January 9, 2022

Sinds eind december last van veelvuldig uitvallen en herstarten van mijn box 12. Ook met geen mogelijkheid mijn 2 superwifipunten meer aan de praat kunnen krijgen.   Vorige week telefonisch contact gehad met KPN, deze kon mij vertellen dat mijn modem defect was , en de volgende dag een nieuwe ontvangen.

Nu 2 dagen verder, maar mijn nieuwe box blijft ook om de 2 uur uitvallen. En nog steeds willen mijn superpunten niet meewerken.

Heeft dit ook met de update te maken? Begin er nu wel een beetje de p. In te krijgen, ik ben voor mijn werk afhankelijk van goed internet/wifi..

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Goedemorgen @Freedo, we gaan ook voor jou de rollback aanvragen! 

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 10, 2022

Je kan @Freedo ook antwoord geven @Jeroen_dB ipv alleen aangeven dat je een rollback gaat doen.

Modems komen toch niet met de 448 firmware bij KPN vandaan en bijwerken naar 448 gaat toch niet op dit moment. Op welk moment dacht je dat downgraden een goede oplossing was? Ik denk eerder dat hier een ander issue speelt

• Deelnemer
  • January 10, 2022

Dat was in eerste instantie ook mijn idee.

De ( overigens erg vriendelijke en meegaande) medewerker aan de telefoon, kon in samenwerking met een collega  met een afstandstest vaststellen dat het aan de.modem lag, en repte met geen woord over een software probleem.

De klachten zijn verder wel identiek aan de klachten hier.. is het niet Zo dat bij de eerste keer opstarten hij automatisch de nieuwste update opslaat?

Jasper van KPN
Moderator

Als er een update beschikbaar is zal die automatisch zoeken naar de update inderdaad, al staat die nu niet klaar om geïnstalleerd te worden in zo'n geval. Laten we eerst de rollback afwachten en als het daarna nog niet verbeterd is kunnen we verder kijken.

Francoix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 10, 2022

@Jasper  Die rollback heeft geen enkele zin.

Er staat geen versie 448 op die nieuwe box van @Freedo 

issues komen niet uit de hardware van het modem.

Petje1971
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 10, 2022

hallo 

ik heb een vraag op dit forum

ik heb een box12 en had eerst 448 update maar die modem viel regelmatig uit met de rollback van 312 is internet redelijk stabiel 

maar de logs worden automatisch elke dag gewist doe zelf niks heeft hier ook iemand ervaring mee

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 10, 2022

Welke box 12 doet nu wel, en welke doet nu niet mee aan het wifi mesh feestje? Ik had begrepen dat het misschien niet meer nodig zou zijn om de superwifi bedraad aan te sluiten. 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

LaurensZalm
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • January 10, 2022

Welke box 12 doet nu wel, en welke doet nu niet mee aan het wifi mesh feestje? Ik had begrepen dat het misschien niet meer nodig zou zijn om de superwifi bedraad aan te sluiten. 

Firmware xxxxx448 doet mee maar nog niet lekker daarom is de xxxxx312 die niet mee doet de preferred vanuit KPN, totdat de problemen opgelost zijn.. en waarschijnlijk is het dan geen 448 meer maar wat anders.

Dus als hij vrij nieuw geplaatst is dan zal hij op 312 draaien.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Nieuwkomer
  • January 10, 2022

Ik heb sinds kort een wifi box 12 met twee superwifi punten. Ook hier sofwareversie 448 en enorm veel problemen. Ik zou dan ook graag een rollback aanvragen.

Groeten,

Wim

• Nieuwkomer
  • January 10, 2022

I have been getting at least two restarts daily since I got this internet (1st of December) and now it got just worse. Today I got 6 restarts :S. I cannot even use the modem UI as it doesn't work, after loging in none of the links work. I have tried restarting, disconnecting for a long time, resetting the modem using the back button. Nothing works. 

I would like to get a rollback too please.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Wimmmmm ik heb hem voor je aangevraagd.