Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht

2331 reacties

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 25 januari 2022

Kan ook ik de update krijgen naar versie 312 ?
Die wegvallende verbinding is zwaar vervelend aan het worden. 

Las net al dat er dan een fabrieksherstel nodig is, zojuist al uitgevoerd maar niets gezien van een update.. Staat nog steeds op de oude versie 448.. vind ook nergens een knopje in de modem interface om handmatig naar een update te zoeken..

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • 6908 reacties
  • 25 januari 2022

@Maarteh90 Ik heb ook voor jou een rollback aangevraagd. 

Al zal dat in dit geval wel een roll forward worden naar de nieuwe software, zie het blauwe startbericht van Erik!

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 25 januari 2022
Rutger_ schreef:

Al zal dat in dit geval wel een roll forward worden naar de nieuwe software, zie het blauwe startbericht van Erik!

Sorry ik bedoelde ook die 516 update.
Dus ik zou hem nu nogmaals moeten resetten?

wjb
Superuser
  • 74611 reacties
  • 25 januari 2022
Maarteh90 schreef:
Rutger_ schreef:

Nee, je moet dan gewoon rustig wachten totdat die firmware naar jouw V12 gepusht wordt.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 25 januari 2022
wjb schreef:
Maarteh90 schreef:
Rutger_ schreef:

Nee, je moet dan gewoon rustig wachten totdat die firmware naar jouw V12 gepusht wordt.

Oke, thanks!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 26 januari 2022
BruisTablet schreef:
tim1994 schreef:

ik wil ook graag firmware 516 gepushed hebben. hoe gaat dit in zijn werk ? ook mijn wifi punten zijn nog niet geüpdatet. ik zal ze eerst proberen te resetten

Kpn is nu bezig met actieve upgrades overgroepen apparaten. Elk apparaat dat nu gereset wordt naar fabrieksinstellingen zoekt als eerste contact met kpn en krijgt dan opdracht om de nieuwste versie te downloaden. Ik zou bij de superwifis beginnen en als laatste de v12. Alles per stuk uitvoeren. Niet alles tegelijk. En de superwifis eerst aansluiten via ethernet op de v12 anders verliezen ze na reset verbinding en kunnen ze geen contact leggen voor de update. En gun het per apparaat de tijd voordat alles doorlopen is. 12-15min

Gedaan. Klaar voor de 5.16 update

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 26 januari 2022

Hallo @Bassman77, we vragen alleen een roll back aan als er problemen zijn met de ***448 update. Ik zie dat jij op de ***312 versie zit. Je ontvangt de ***516 update vanzelf :slight_smile:

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 26 januari 2022

Even een opmerking over de Wifi van de  Box 12 Firmware 516 

Ik stel het Wifi kanaal in op kanaal 100 5Ghz en elke paar uur veranderd het kanaal naar een willigkeurig ander kanaal het blijft niet vast staan op het gekozen kanaal het lijkt wel of die op auto staat is dit een bug of een ander probleem.
De reden dat ik hem op kanaal 100 wil is dat het internet op kanaal 100 het snelst is dus het is vrij irritant dat ik elke paar uur het kanaal weer kan aanpassen. 

Het kanaal van de 2.4Ghz blijft wel netjes op het ingestelde kanaal van 6 staan.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1351 reacties
  • 26 januari 2022
Mike2165 schreef:

Even een opmerking over de Wifi van de  Box 12 Firmware 516 

Ik stel het Wifi kanaal in op kanaal 100 5Ghz en elke paar uur veranderd het kanaal naar een willigkeurig ander kanaal het blijft niet vast staan op het gekozen kanaal het lijkt wel of die op auto staat is dit een bug of een ander probleem.
De reden dat ik hem op kanaal 100 wil is dat het internet op kanaal 100 het snelst is dus het is vrij irritant dat ik elke paar uur het kanaal weer kan aanpassen. 

Het kanaal van de 2.4Ghz blijft wel netjes op het ingestelde kanaal van 6 staan.

Kanaal 100 valt in de DFS reeks en is wettelijk onderhevig aan verandering bij detectie van radarsignalen van bv vliegtuigen, weerstations, defensie, etc. Dus ook als deze handmatig wordt ingesteld dan zal deze hierop blijven totdat een dergelijk radarsignaal wordt gedetecteerd. De enige manier om hieraan te ontsnappen is om kanaal 36-48 te gebruiken deze vallen niet onder DFS regime.

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 26 januari 2022

Oke dat is duidelijk, Maar hiervoor nooit last van gehad op Firmware 312 en 448 is pas op 516 begonnen.
Het kan maar apart dat het nu pas begint 

wjb
Superuser
  • 74611 reacties
  • 26 januari 2022
Mike2165 schreef:

Oke dat is duidelijk, Maar hiervoor nooit last van gehad op Firmware 312 en 448 is pas op 516 begonnen.
Het kan maar apart dat het nu pas begint 

Daar komt bij dat kpn altijd het braafste jongetje van de klas wil zijn en dus ook naar een ander kanaal schakelt als op het oorspronkelijke kanaal een ander wifi netwerk actief is. Het is naast DFS namelijk een afspraak om te proberen geen kanelen te gebruiken die door anderen in gebruik zijn.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 26 januari 2022

Hoi, 👋 Sinds eind vorig jaar de v10A die ik had de Mesh update had gekregen enorme ellende met WiFi gehad. Ik had 4 ExperiaWiFi APs. Bijna alle apparaten bleven “hangen” aan de v10A ipv dat ze roamden over de ExperiaWifies. Uiteindelijk mogelijkheid gevonden WiFi op de Experiabox uit te zetten (later kom dit ook softwarematig, maar bij een reboot stond de WiFi toch weer aan - ondanks dat de switch uit stond in de v10A). 
Het meest vervelende was echter dat ik package drops had waardoor mijn VPN met de zaak de hele tijd wegviel. Dit bleek door de ExperiaWiFies te komen. Dus alle 4 vervangen door SuperWiFi APs. Nu werkte de Mesh met de v10A perfect 💪 Helemaal happy 😃 

Tot begin dit jaar de v10A iedere dag wel 1 of 2 keer een reboot deed uit zichzelf. Servicedesk heeft toen een nieuwe gestuurd, maar dat bleek een Box 12 te zijn. Op fw 312… werkt op zich wel nu, maar net niet. 

Gevraagd aan de Servicedesk of ze mij de laatste Firmware konden pushen maar er werd gezegd dat dat niet mogelijk is. Maar als ik bovenstaande berichten lees, zijn er mensen met betere connecties 😄 Dus 🙏

Anyways de SuperWifies hebben fw 11v1

Groet, Alex

• 2 reacties
  • 26 januari 2022

Hallo,

Ik heb sinds vorige week last van een wegvallende verbinding (de modem herstart automatisch meerdere malen per dag). Dit kan ik zien in het log.
Kan ik voorzien worden van een update svp naar 516? Ik heb nu 448.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goedemiddag @EricRX, de update is voor jou aangevraagd. 

@AlexanderM wil jij jouw profiel invullen? Dan kan er voor jou een aanvraag gedaan worden. 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 26 januari 2022

@Jeroen_dB Done. 

• 2 reacties
  • 26 januari 2022

516 is geinstalleerd. Dank voor de zeer snelle update :)

Ik ga mijn internetverbinding in de gaten houden...

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super @AlexanderM, ook voor jou nu dan de aanvraag ingediend. 

• 0 reacties
  • 26 januari 2022
JanD schreef:

Vandaag heeft mijn 17 inch Windows11 laptop het begeven. Heb nu voor het eerst een 17 inch Chromebook gekocht die Wifi6 AX aan boord heeft.

Ik ben benieuwd hoe dat werkt in combinatie met de KPN Box 12.

Ik laat mijn ervaringen hier binnenkort weten.:relaxed:

UPDATE:

bijgaand speedtest op Chromebook Wifi6 ax,upload lijkt lager, maar is in de praktijk ongeveer gelijk aandownload, weet ik van de ‘oude’ Win11-pc, geweldige cijfers voor draadloos:

speedtest via wif6 ax op Chromebook

@NHendriks en @wjb en andere geïnteresseerden.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 26 januari 2022

@EricRX Hoe heb jij zo snel de nieuwe firmware erop gekregen? Heb je een factory reset gedaan?

R Wa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 64 reacties
  • 26 januari 2022
Jeroen_dB schreef:

Goedemiddag @EricRX, de update is voor jou aangevraagd. 

@AlexanderM wil jij jouw profiel invullen? Dan kan er voor jou een aanvraag gedaan worden. 

Aangezien er dus toch ook mensen die op 312 versie zitten worden geupdate bij aanvraag zou ik ook nogmaals dit verzoek willen doen. Ik heb ook al een tijd last van wegvallende verbinding. Met online meetings is dit vervelend.

• Topper
  • 12 reacties
  • 26 januari 2022

Kunnen jullie mij ook handmatig updaten? Ik heb nog versie SGEJ10000448 terwijl ik op 17 januari al geupdate zou moeten zijn naar SGEJ10000516. Regelmatig wegvallend internet.

Alvast bedankt!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Update:

De software is inmiddels als ‘preferred’ gezet. Dat betekent dat een harde reset (met een paperclip of een ander puntig voorwerp) de nieuwe software forceert en dat nieuwe klanten die een Box 12 geïnstalleerd krijgen, ook deze software krijgen.

wjb
Superuser
  • 74611 reacties
  • 26 januari 2022

@Vikash,

En hoe zit het nu met de nieuwe firmware voor Experia WiFi en "super"WiFi want die lijken nog niet klaargezet te zijn.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 januari 2022

Ben er wel klaar mee met die Box 12 en software problemen.

Stabiele Fritz!Box als vervanging geplaatst,

Eigen beheer tot AOP.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@wjb Zoals ik het heb begrepen wordt na een reset van de Box 12 de SuperWifi/ExperiaWiFi er achter ook gereset en ontvangen ze vanzelf de nieuwste firmware