Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

• October 27, 2021
  • 2331 reacties
  • 144769 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2331 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 2, 2022

Zodra je een herstart uitvoert van de KPN Box 12 of SuperWifi punten, dan reset de SSID van de Extra Wifi weer naar een standaardnaam… 

Dat issue heb ik inderdaad ook mogen ondervinden.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • February 2, 2022

Zodra je een herstart uitvoert van de KPN Box 12 of SuperWifi punten, dan reset de SSID van de Extra Wifi weer naar een standaardnaam… 

Dat issue heb ik inderdaad ook mogen ondervinden.

516 is nog niet het eindstation qua software zo te lezen.

Rene_1967
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 2, 2022

Ook vandaag is de log weer volgeschreven met connect/disconnect meldingen.

Tijdens een teams call werd ook de verbinding ineens verbroken. en kwam daarna weer automatisch op.

Weet iemand of die grote hoeveelheden meldingen normaal zijn? Het zijn wel INFO meldingen trouwens.

Ik zie dat ik dit topic als conversatie gestart heb, dit had natuurlijk een vraag moeten zijn :grimacing:

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

De SuperWifi punten ondersteunen geen 802.11ax. En dat is dan ook gelijk mijn vraag aan KPN: komen er nog KPN PremiumWifi punten?

Als dat zo is, zal je dit op ons forum zeker lezen!

Ik ben al wel een bug tegen gekomen met de volgende settings:

• KPN Box 12 met softwareversie SGEJ10000516
  • 2 SuperWifi punten met softwareversie 1.00.14v2

Zodra je een herstart uitvoert van de KPN Box 12 of SuperWifi punten, dan reset de SSID van de Extra Wifi weer naar een standaardnaam… kunnen jullie dit aub aanpassen? Ik wil dat de naam intact blijft.

@Erik_ ik zou bij deze mijn vraag graag aan jou willen richten.

Deze hebben we inderdaad naar aanleiding van de feedback van wjb intern doorgegeven!

• Slimmerik
  • February 2, 2022

De SuperWifi punten ondersteunen geen 802.11ax. En dat is dan ook gelijk mijn vraag aan KPN: komen er nog KPN PremiumWifi punten?

Als dat zo is, zal je dit op ons forum zeker lezen!

Ik ben al wel een bug tegen gekomen met de volgende settings:

• KPN Box 12 met softwareversie SGEJ10000516
  • 2 SuperWifi punten met softwareversie 1.00.14v2

Zodra je een herstart uitvoert van de KPN Box 12 of SuperWifi punten, dan reset de SSID van de Extra Wifi weer naar een standaardnaam… kunnen jullie dit aub aanpassen? Ik wil dat de naam intact blijft.

@Erik_ ik zou bij deze mijn vraag graag aan jou willen richten.

Deze hebben we inderdaad naar aanleiding van de feedback van wjb intern doorgegeven!

Fijn, super!

Verder vraag ik mij af wat de maximale snelheid is die de SuperWifi punten over 5GHz kunnen uitzenden. Eén van mijn punten is bedraad aangesloten en als ik hier in de buurt van sta, dan haal ik maximaal 400 Mbit (iPhone 12 Pro).

De volle 1 Gbit over WiFi gaat helaas niet.. ook niet met een computer bedraad aangesloten op een Superwifi punt.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 2, 2022

Verder vraag ik mij af wat de maximale snelheid is die de SuperWifi punten over 5GHz kunnen uitzenden. Eén van mijn punten is bedraad aangesloten en als ik hier in de buurt van sta, dan haal ik maximaal 400 Mbit (iPhone 12 Pro).

De volle 1 Gbit over WiFi gaat helaas niet.. ook niet met een computer bedraad aangesloten op een Superwifi punt.

Veel meer dan 400 mbit zal het via WiFi waarschijnlijk niet worden. Een hogere snelheid is mogelijk hoor. Maar dat hangt erg van de situatie af. Onderandere van hoeveel andere WiFi netwerken er in de lucht zijn.

1000 mbit via WiFi ga je inderdaad nooit halen.

• February 2, 2022

Ik haal bekabeld 940/940Mbit/s en via wifi 6 ax tussen de 800 en 900 Mbit/s.

dwiersma1
Helper
Forum|alt.badge.img
  • February 2, 2022

Geen AX in de SuperWifi, weer wat geleerd. Dus de settings aangepast.

Dan zie ik de Thuis app nog steeds een verschil.

5Ghz heb ik geselecteerd op n+ac en hoe staat het? Alleen ac, waarom?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 2, 2022

@dwiersma1 heeft u de laatste firmware versie op zowel KPN Box als SuperWiFi's? 

dwiersma1
Helper
Forum|alt.badge.img
  • February 2, 2022

@Nick83 👇🏻van eerder vanavond 😏 

Alles is up-to-date. Box 12 op SGEJ10000516 en de SuperWifi punten op 1.00.14v2. 

Wat is er mis?

Maar toch is er iets wat niet klopt namelijk de Wifi settings.

De Thuis app laat de volgende details zien van mijn netwerk.

Dan kijk via 192.168.2.254 , de webinterface, naar de wifi settings daar staat dat ik beide op AX heb aanstaan.

Als je dan in het menu kijkt van 2.4Ghz, kun je ook kiezen voor b+g+n zoals de Thuis app aangeeft  dat ik heb, maar ik heb gekozen voor AX zoals te zien is in de webinterface.

en bij 5Ghz zie ik het zelfde, in de Thuis app staat a+n+ac maar ik heb AX geselecteerd zoals te zien is in de webinterface.

Vragen

1. zien meer mensen dit als je in de Thuis app naar Internet gaat en dan oo het Tandwiel rechts boven en dan kijken bij Informatie, daar zie je de Wifi channel en mode. En die vergelijk je dan met jouw settings in de Webinterface (http://192.168.2.254)
  2. Beste KPN doet AX het uberhaupt wel in de Box 12? Of moeten we daar nog weer een nieuwe update voor ontvangen?

Want als AX wel en menu item is maar verder niet werkt verklaard dat waarom de WiFi zo ondermaats lijkt af en toe (nog steeds ondanks de updates).

• February 3, 2022

Hallo @dwiersma1 , ik zie hetzelfde, ik heb AX aanstaan omdat ik een Chromebook heb die ax ondersteunt en werkt perfect, ik haal via ax tussen 800-900 Mbit/s.

• Deelnemer
  • February 3, 2022

Even een korte vraag,  blijven mijn reserveringen en portforwarding actief?

ik heb een afwijkende dns geconfigureerd staan blijft die actief?

behoud ik het zelfde externe ip adres?

Bedankt hè KPN voor het netjes op tijd reageren.

Jullie voldoen compleet aan de verwachtingen.

wjb
Wijsgeer
  • February 3, 2022

Dus jij verwacht binnen 24 uur een antwoord op een gestelde vraag?

Dan moet je uiteraard niet jouw vraag op een forum stellen maar via de chat of via klantenservice op 0800-0402.

Via een forum kan daar best 48 uur of zelfs 72 uur overheen gaan, dat is volstrekt normaal.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 3, 2022

Bij een reset niet. Als u geduldig afwacht tot u automatisch de update krijgt, dan waarschijnlijk wel. Maar zeker is dat ook niet.

Ja, uiteraard. 

dwiersma1
Helper
Forum|alt.badge.img
  • February 3, 2022

Hallo @dwiersma1 , ik zie hetzelfde, ik heb AX aanstaan omdat ik een Chromebook heb die ax ondersteunt en werkt perfect, ik haal via ax tussen 800-900 Mbit/s.

@JanD gebruik je ook SuperWifi of alleen de Box 12 met een eventueel eigen mesh-netwerk?

dwiersma1
Helper
Forum|alt.badge.img
  • February 3, 2022

Aan @Marcia_ of een van  de andere KPN Moderators. Kan iemand bevestigen dat de SuperWifi punten niet beschikken over WiFi6 (AX)?

Ik kan weinig info te vinden over welke WiFi specs de SuperWifi punten hebben. En aangezien in de mesh setup alle configuratie op de SuperWifi punten “uitgezet” word is er ook niet meer te zien wat mogelijk is qua WifI settings.

En uiteraard ben ik benieuwd waarom ik het menu van Box 12 N+AC kan selecteren voor 5Ghz en dit door de SuperWifi punten niet overgenomen word, maar die alleen een AC optie lijkt te hebben op 5Ghz? Lijkt me handig als de WiFi 4 en 5 settings dan in het mesh netwerk door alle zenders overgenomen kan worden. Daar lijkt het nu niet op.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 3, 2022

Aan @Marcia_ of een van  de andere KPN Moderators. Kan iemand bevestigen dat de SuperWifi punten niet beschikken over WiFi6 (AX)?

De witte SuperWiFi's ondersteunen inderdaad geen WiFi 6. Gaan ze nooit doen ook.

• February 3, 2022

Hallo @dwiersma1 , ik zie hetzelfde, ik heb AX aanstaan omdat ik een Chromebook heb die ax ondersteunt en werkt perfect, ik haal via ax tussen 800-900 Mbit/s.

@JanD gebruik je ook SuperWifi of alleen de Box 12 met een eventueel eigen mesh-netwerk?

Hallo @dwiersma1 ik gebruik uitsluitend de modem, heb geen extra’s nodig, geen beton in huis.

• Deelnemer
  • February 3, 2022

Dus jij verwacht binnen 24 uur een antwoord op een gestelde vraag?

Dan moet je uiteraard niet jouw vraag op een forum stellen maar via de chat of via klantenservice op 0800-0402.

Via een forum kan daar best 48 uur of zelfs 72 uur overheen gaan, dat is volstrekt normaal.

Oh dus ik krijg 11 uur van te voren te horen dat dit gaat gebeuren en duurt 72 uur voordat je reactie krijgt?

in de sms staat duidelijk dat ik hier moest zijn voor eventuele vragen.  Hoe denk je anders dat je hier terecht komt?  Verder discussiëren is niet nodig maar je reactie slaat kant noch wal.

dwiersma1
Helper
Forum|alt.badge.img
  • February 3, 2022

De witte SuperWiFi's ondersteunen inderdaad geen WiFi 6. Gaan ze nooit doen ook.

Dan toch ook nog graag een officieel antwoord van KPN. Sorry @Nick83.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@dwiersma1 Wat Nick aangeeft klopt. Als aanvulling op zijn reactie, we hebben speciaal een topic gewijd aan SuperWifi, waar je ook een boel informatie kan vinden.

@Thewiseman Zo te zien ben je nieuw op ons forum, van harte welkom. Ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten: we hebben hier veel behulpzame en kundige gebruikers die anderen op weg helpen. Wij zijn als moderators ook aanwezig en springen in waar nodig. Daar kan even tijd tussen zitten, afhankelijk van hoe druk het is. Het kan daarom goed gebeuren dat je vraag door een andere gebruiker beantwoord wordt, zeker in dit soort verzameltopics. Het is prima om hier je vragen te stellen, ik wil je wel vragen om het vriendelijk te houden. Iedereen hier reageert vanuit de beste bedoelingen.

Chip
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 3, 2022

De update naar naar de 516 firmware is goed verlopen.

Enkel 1 probleem na de update met de weergave op mijn Samsung Tablet TAB S7 FE.

Als ik inlog met https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ is het beeld samen gedrukt....zeg maar

terwijl een inlog met https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ wel een correct beeld geeft..

Hoe kan dit?

wjb
Wijsgeer
  • February 3, 2022

Als ik inlog met https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/ is het beeld samen gedrukt....zeg maar

terwijl een inlog met https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ wel een correct beeld geeft..

Hoe kan dit?

Schoon even de cache in de browser op jouw tablet, dan zal het er weer normaal uitzien.

Chip
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 3, 2022

Hoe kan dit?

Schoon even de cache in de browser op jouw tablet, dan zal het er weer normaal uitzien.

Thanks, tis weer goed.

Chip
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 3, 2022

Na de firmware update staat de WiFi instelling op 802.11a+n+ac. 80%,

moet/kan dit ook 802.11ax zijn of koppelen dan alleen WiFi 6 compatibele apparaten?

Nu zie ik dat mijn telefoon niet gekoppeld met wifi6

Die 80% heeft nog een functie?