Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht

2331 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 17 februari 2022

Werkt die ook met de superwifi samen die Frits box? Wat deze update is zo slecht dat ik ook iets anders moet

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Bassman77 Goede vraag of SuperWifi in mesh samenwerkt met de FRITZ!Box, dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Als je een FRITZ!Box hebt en daarop de wifi uitschakelt, kan je je SuperWifi's gewoon gebruiken. Mocht je meer willen lezen over de FRITZ!Box bij KPN, zie dit topic.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1360 reacties
  • 17 februari 2022
Bassman77 schreef:

Werkt die ook met de superwifi samen die Frits box? Wat deze update is zo slecht dat ik ook iets anders moet

Samenwerken niet echt als het gaat om het vormen van 1 mesh wifi netwerk samen met de fritzbox. Wat wel kan is de superwifi,s gewoon zelfstandig als mesh wifi netwerk laten werken. Er moet dan minimaal 1 superwifi via ethernet aan de fritzbox worden verbonden. Deze superwifi zal dan de master unit worden. Door met de browser verbinding te maken met deze superwifi kunnen de wifi gegevens worden ingevuld. Deze worden dan automatisch gesynchroniseerd met de andere superwifi,s.

De wifi op de fritzbox kan dan uit of aan, echter als deze aanblijft is het handiger om deze dan op een andere wifi naam in te stellen en een ander wifi kanaal te kiezen dan die van de superwifi,s.

Forum|alt.badge.img+2
Marcia_ schreef:

@PanaromicTiger wat jammer zeg 😞. Ik zie dat ik je de week vóór de vorige gevraagd had om het 24 uur in de gaten te houden, maar het is dus niet beter geworden? Wil je dat ik de feedback doorgeef of heb je zoiets van: ik ben er wel klaar mee, ik heb toch een FritzBox besteld?

Het is totaal niet beter geworden. Je mag het van mij melden, misschien zijn er meer abonnees met dit probleem.

De Box 12 komt z.s.m. terug jullie kant op.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 18 februari 2022

Absoluut meiden. Hier ook grote problemen doe ik voor de update nooit had

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 92 reacties
  • 22 februari 2022

Is de uitrol van de nieuwe firmware weer stil gelegd? Na SMSje geen update, na OS nog geen update. Wel weer een SMSje dat er onderhoud gaat plaats vinden morgen, maar dat lijkt me los te staan eventuele firmware updates.

PS Nee, ga geen reset uitvoeren, dan mag ik weer alle portmappings inkloppen omdat a)KPN de save functie eruit gesloopt heeft. b)wel de optie geeft om ranges aan te maken, maar dit intern gewoon niet werkt, je dus voor een range van 10 porten, 10 regels mag aanmaken.

• Topper
  • 10 reacties
  • 22 februari 2022

Dagelijks wegvallende verbinding met draadloos internet.  V12 en 2 Superwifi en 1000Mbit glasvezel. Wat een troep modem en firmware. Zit je te werken en midden in een overleg valt je verbinding weer weg. Hotspot van mijn mobiel werkt stabieler dan dit. Jullie hebben lekker de concurrentie vermoord met je glasvezel en weer terug naar oude en slechte KPN zoals ik die ken.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 22 februari 2022

Is er Al iets bekend over een nieuwe update ? Zodat ik weer WiFi in heel mijn huis heb

• Topper
  • 10 reacties
  • 22 februari 2022
Bassman77 schreef:

Is er Al iets bekend over een nieuwe update ? Zodat ik weer WiFi in heel mijn huis heb

Na de volgende Olympische spelen misschien? :joy:

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
MeNTaL_TOv2 schreef:

Is de uitrol van de nieuwe firmware weer stil gelegd? Na SMSje geen update, na OS nog geen update. Wel weer een SMSje dat er onderhoud gaat plaats vinden morgen, maar dat lijkt me los te staan eventuele firmware updates.

PS Nee, ga geen reset uitvoeren, dan mag ik weer alle portmappings inkloppen omdat a)KPN de save functie eruit gesloopt heeft. b)wel de optie geeft om ranges aan te maken, maar dit intern gewoon niet werkt, je dus voor een range van 10 porten, 10 regels mag aanmaken.

Hi, de update is niet stilgelegd. Je kunt controleren of de update gelukt is door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit onder de knop ‘My Modem’ op de hoofdpagina van de webinterface. Als je de update nog niet gekregen hebt, is het resetten van de Experia Box de manier om de nieuwe firmware te krijgen.

Memoc schreef:

Dagelijks wegvallende verbinding met draadloos internet.  V12 en 2 Superwifi en 1000Mbit glasvezel. Wat een troep modem en firmware. Zit je te werken en midden in een overleg valt je verbinding weer weg. Hotspot van mijn mobiel werkt stabieler dan dit. Jullie hebben lekker de concurrentie vermoord met je glasvezel en weer terug naar oude en slechte KPN zoals ik die ken.

Hi Memoc, voor jou geldt hetzelfde als hierboven. Controleer even of je de nieuwe update al hebt gehad. De nieuwste firmware is versie SGEJ10000516. Je leest er alles over in het startbericht.

• Topper
  • 10 reacties
  • 22 februari 2022
Alexandra schreef:
MeNTaL_TOv2 schreef:

Hi, de update is niet stilgelegd. Je kunt controleren of de update gelukt is door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit onder de knop ‘My Modem’ op de hoofdpagina van de webinterface. Als je de update nog niet gekregen hebt, is het resetten van de Experia Box de manier om de nieuwe firmware te krijgen.

Memoc schreef:

Hi Memoc, voor jou geldt hetzelfde als hierboven. Controleer even of je de nieuwe update al hebt gehad. De nieuwste firmware is versie SGEJ10000516. Je leest er alles over in het startbericht.

Ik heb SGEJ10000516 en ook de nieuwste firmware op superwifi punten. Het is gewoon allemaal brak. Wij zijn gewoon betalende klanten die als BETA-testers worden gebruikt en met deze problemen te maken hebben.

• Helper
  • 27 reacties
  • 22 februari 2022
Alexandra schreef:
MeNTaL_TOv2 schreef:

Memoc schreef:

He KPN, 

Wanneer besluiten jullie  nu eens wel naar je klanten te luisteren en die 516 update WEL stil te leggen? Er zijn toch inmiddels voldoende meldingen dat die 516 update kreupel is. Herhaalde resets helpen echt niet om slechte software beter te maken.  

Ga eerst maar eens terug naar de tekentafel en terdege testen.

Vooralsnog lijkt het dat door 516 getroffen klanten alleen geholpen kunnen worden met een nieuw v12 dat nog 312 draait. Maar ook dat zal niet helpen als niet ook de 516 update volledig wordt stilgelegd. 

Ontwikkelteam zou er ook goed aan doen 312 weer als uitgangspunt te hanteren.  En niet gaan proberen de spaghetti in 448 en 516 te repareren..

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 februari 2022

Vanwege alle problematische meldingen hier , wil ik toch wat tegengeluid geven. Anders denken alle gebruikers nog dat het een drama is.

Ik heb 2 weken geleden de KPN-box 12 geforceerd geupdate. Ik wist van te voren dat alle port-forwarding regels opnieuw ingevoerd moesten worden, dat was even een vervelend klusje, maar sindsdien werkt het feilloos.

Ik had de wifi van de box 12 uit staan omdat deze niet meshte met de wifi-punten (de oude witte), nu werkt het allemaal prima samen en is de dekking in mijn woning, mn op de 2e verdieping uitstekend.

Ik heb geen reboots van de box-12 en een super stabiele (glasvezel)verbinding: het is dus wel degelijk mogelijk (in tegenstelling tot wat je zou denken als je dit allemaal leest)

• Topper
  • 10 reacties
  • 22 februari 2022
Maarten321 schreef:

Vanwege alle problematische meldingen hier , wil ik toch wat tegengeluid geven. Anders denken alle gebruikers nog dat het een drama is.

Ik heb 2 weken geleden de KPN-box 12 geforceerd geupdate. Ik wist van te voren dat alle port-forwarding regels opnieuw ingevoerd moesten worden, dat was even een vervelend klusje, maar sindsdien werkt het feilloos.

Ik had de wifi van de box 12 uit staan omdat deze niet meshte met de wifi-punten (de oude witte), nu werkt het allemaal prima samen en is de dekking in mijn woning, mn op de 2e verdieping uitstekend.

Ik heb geen reboots van de box-12 en een super stabiele (glasvezel)verbinding: het is dus wel degelijk mogelijk (in tegenstelling tot wat je zou denken als je dit allemaal leest)

Wat jij hier doet is een workaround zoals ze dat noemen en niet hoe het standaard moet werken. Als je iets koopt wil je toch ook dat het direct werkt zonder dat je allerlei gekke dingen aan moet doen. Ik ga ervan uit dat de meeste klanten van KPN ook niet zo technisch zijn.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 22 februari 2022
Memoc schreef:

Wat jij hier doet is een workaround zoals ze dat noemen en niet hoe het standaard moet werken.

Wat is dan de "workaround"?

• Topper
  • 10 reacties
  • 22 februari 2022
wjb schreef:
Memoc schreef:

Wat jij hier doet is een workaround zoals ze dat noemen en niet hoe het standaard moet werken.

Wifi van Modem uitzetten en alleen wifi van superwifi punten gebruiken. Dat is wat Maarten321 aangeeft.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 22 februari 2022
Memoc schreef:
wjb schreef:
Memoc schreef:

Wifi van Modem uitzetten en alleen wifi van superwifi punten gebruiken. Dat is wat Maarten321 aangeeft.

Maar dat is nu net wat @Maarten321 volgens mij nu niet meer doet.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 februari 2022
wjb schreef:

Maar dat is nu net wat @Maarten321 volgens mij nu niet meer doet.

Klopt. In de oude situatie moest dat, maar nu alles met elkaar samen 1 meshnetwerk vormt is die workaround juist niet meer nodig. Het enige technische wat ik gedaan heb in de router is wat port-forwarding en vaste ip adressen vanwege een server, maar als je die niet hebt hoeft dat ook niet, en werkt het nu dus meer plug-and-play dan voorheen.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 22 februari 2022
wjb schreef:
Memoc schreef:

Maar dat is nu net wat @Maarten321 volgens mij nu niet meer doet.

Sterker nog: dat kan nu niet eens meer. Er word volgens mij wel over gesproken dat dit weer terug moet komen. Immers: sommige mensen hebben de KPN Box in de meterkast staan en in de woonkamer een versterker. Dan is het helemaal niet nodig dat er in de meterkast WiFi uitgezonden word door de KPN Box

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 92 reacties
  • 22 februari 2022
Maarten321 schreef:

Doen ranges het nu wel of moet het nog steeds per port (3.12 pakt de interne reeks niet)?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 22 februari 2022
MeNTaL_TOv2 schreef:

Doen ranges het nu wel of moet het nog steeds per port (3.12 pakt de interne reeks niet)?

Ik heb geen problemen met het forwarden van port-ranges.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Om het overzicht te bewaren, ik heb hier een nieuw topic aangemaakt voor de vraag van Bassman

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 92 reacties
  • 23 februari 2022
wjb schreef:
MeNTaL_TOv2 schreef:

Ik ook niet met het aanmaken, echter werkt de range niet in de 3.12 firmware.

Dus heb je een manier om het te testen?

Want als ik zeker weet dat een range werkt (ook bij ipv6 pinholing) dan vind ik het minder erg om de router te resetten.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 februari 2022
MeNTaL_TOv2 schreef:
wjb schreef:
MeNTaL_TOv2 schreef:

Ik ook niet met het aanmaken, echter werkt de range niet in de 3.12 firmware.

Dus heb je een manier om het te testen?

Want als ik zeker weet dat een range werkt (ook bij ipv6 pinholing) dan vind ik het minder erg om de router te resetten.

Ik heb een port range van drie TCP poorten naar een server geforward en alledrie de poorten werken probleemloos.

Ik heb firmware versie 516 op mijn V12 staan.

Ik heb geen IPv6 actief op mijn V12 die in een testopstelling achter mijn EdgeRouter staat en verbonden is met de pppoe server van mijn EdgeRouter. Ik zie echter geen enkele reden waarom dat niet zou werken.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 februari 2022

Met nieuwe firmware weer kpn box 12 vastlopers!

In november/december 2021 zeer veel vastlopers gehad met SGEJ10000448,

rollback naar SGEJ10000312 aangevraagd en gekregen geen problemen mbt vastlopers tot februari 2022,

sinds de automatische upgrade naar SGEJ100000516 weer vastlopers (auto resets) en de frequentie daarvan verergerd met de dag.

Ik wordt hier moedeloos van. Hoe nu verder KPN? 

Reageer