Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

• October 27, 2021
  • 2331 reacties
  • 144763 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2331 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 8, 2022

@Snoekie1970, ik ben even in jouw lijn gedoken. Ik zie verbrekingen tot de 6e van maart. De afgelopen 2 dagen dus niet meer. Lijkt er op dat dat de reset geholpen heeft. Ik vermoed dan ook dat het enkel nog de wifi is die wegvalt? Want in dat geval wil ik je aanraden de tips voor wegvallende wifi te doorlopen.

• Topper
  • March 8, 2022

@Snoekie1970, ik ben even in jouw lijn gedoken. Ik zie verbrekingen tot de 6e van maart. De afgelopen 2 dagen dus niet meer. Lijkt er op dat dat de reset geholpen heeft. Ik vermoed dan ook dat het enkel nog de wifi is die wegvalt? Want in dat geval wil ik je aanraden de tips voor wegvallende wifi te doorlopen.

TOP...thx voor het checken.

Ik ga de tips ff bekijken, en laat weten wat de resultaten zijn

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • March 8, 2022

Hebben er hier verder nog mensen met een box12 last met ipv6 pinholes aanmaken (of meer, is het een bekend probleem)?

• Deelnemer
  • March 9, 2022

Gaan jullie het nog mogelijk maken om de Experiabox 12 in bridge modus te zetten? Nu zit ik met een paar honderd euro aan Google wifi punten die ik niet kan gebruiken en krijg ook nul compensatie voor aanschaf (onverwachts) van superwifi punten.

• March 9, 2022

Gaan jullie het nog mogelijk maken om de Experiabox 12 in bridge modus te zetten? Nu zit ik met een paar honderd euro aan Google wifi punten die ik niet kan gebruiken en krijg ook nul compensatie voor aanschaf (onverwachts) van superwifi punten.

Nee, dat gaat niet gebeuren.

Is ook niet nodig, want je mag ook een eigen modem aansluiten buiten de standaard modem van KPN om.

wjb
Wijsgeer
  • March 9, 2022

Gaan jullie het nog mogelijk maken om de Experiabox 12 in bridge modus te zetten? Nu zit ik met een paar honderd euro aan Google wifi punten die ik niet kan gebruiken ...

Waarom kan je die niet gebruiken?

• Nieuwkomer
  • March 9, 2022

Nee, dat gaat niet gebeuren.

Is ook niet nodig, want je mag ook een eigen modem aansluiten buiten de standaard modem van KPN om.

Ik snap de vraag wel. Met een eigen modem heb je meestal geen mogelijkheid om telefonie te gebruiken. Wat zou er nou mooier zijn om de experiabox TV en telefonie te laten doen en met je eigen router de rest in te kunnen stellen zoals jij dat wil.

• Deelnemer
  • March 10, 2022

Mijn experiabox12 draait nog steeds op SGEJ10000312. Wanneer kan ik een firmware update verwachten?

• March 10, 2022

Mijn experiabox12 draait nog steeds op SGEJ10000312. Wanneer kan ik een firmware update verwachten?

Hallo @Paullie , dat kun je forceren door de resetknop met een paperclip of ander puntig voorwerp zo lang ingedrukt te houden tot een of meer lampjes gaan knipperen en/of uitgaan.

• Topper
  • March 11, 2022

Hallo @Paullie , dat kun je forceren door de resetknop met een paperclip of ander puntig voorwerp zo lang ingedrukt te houden tot een of meer lampjes gaan knipperen en/of uitgaan.

En als je het niet forceert, omdat je geen haast hebt, wanneer kun je dan de update verwachten?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • March 11, 2022

Er is nog een kleine groep klanten die de update nog moet krijgen. Dit staat gepland voor binnenkort. Ik hoop snel daarvoor data te kunnen delen. Zodra we die hebben melden we dat hier en passen het startbericht aan.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 16, 2022

Hallo, ik heb gebeld met KPN en er zou een ticket aangemaakt worden om de update te pushen binnen 3 werkdagen. nog niets gebeurd, ook geen SMS ontvangen….. iets niet goed gegaan?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • March 16, 2022

Hallo, ik heb gebeld met KPN en er zou een ticket aangemaakt worden om de update te pushen binnen 3 werkdagen. nog niets gebeurd, ook geen SMS ontvangen….. iets niet goed gegaan?

Welke update ? De laatste want dan kan je beter de oude blijven gebruiken als dat gaat

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 16, 2022

Hallo @Jasto , als je die update snel wilt hebben dan helpt een “pinhole” reset ook.
Daarmee wordt de update naar SGEJ10000516 geforceerd.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 16, 2022

Heb de 312 firmware nog….

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 16, 2022

Dank Ruud, wordt weekend klusje. Als het niet alsnog gebeurt ga ik de box resetten. 

• Helper
  • April 1, 2022

Er is nog een kleine groep klanten die de update nog moet krijgen. Dit staat gepland voor binnenkort. Ik hoop snel daarvoor data te kunnen delen. Zodra we die hebben melden we dat hier en passen het startbericht aan.

Waarom krijgt niet gewoon iedereen die het wil de update? Ik wil gewoon op een knop kunnen drukken en updaten.

Belachelijk.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 1, 2022

Waarom krijgt niet gewoon iedereen die het wil de update? Ik wil gewoon op een knop kunnen drukken en updaten.

Belachelijk.

Ik zou als het kan de update zo lang mogelijk tegen houden. Wat de WiFi punten worden er veel slechter door en onstabieler helaas

• Helper
  • April 1, 2022

Belachelijk.

Ik zou als het kan de update zo lang mogelijk tegen houden. Wat de WiFi punten worden er veel slechter door en onstabieler helaas

Gaat me om het principe. Je moet toch gewoon kunnen updaten als je dat wilt? En dan zou je dat via een reset kunnen forceren? Belachelijk. Zeker zonder backup functie.

Ik ga kijken naar een andere router.

• Topper
  • April 1, 2022

WiFi is drama geworden na de update inderdaad. Zo heb je volle snelheid voor een aantal dagen en dan loop je weer dagen aan te klooien om een stabiele verbinding te krijgen. Inmiddels 4 factory resets verder zit ik er aan te denken alle hardware waar een KPN logo op staat aan de straat te zetten.

• Helper
  • April 1, 2022

En dan werkt ***** een hard reset ook niet om te updaten. Alle instellingen weg voor niks. Wat een bagger weer.

*Admin: bericht aangepast i.v.m huisregels

• Helper
  • April 2, 2022

Beste KPN, inmiddels is het 2 april en heb ik noch een sms ontvangen en noch is de update uitgevoerd. Mijn Box 12 draait nog steeds op versie SGEJ10000312. Maar gezien enkele reacties van mede forumleden, lijkt de nieuwste versie SGEJ10000516 toch voor de nodige verbindingsproblemen te zorgen. Want mijn netwerk is nu stabiel en heb weinig zin in netwerk-/wifiproblemen (zeker gezien het thuiswerken).

• Topper
  • April 2, 2022

Hetzelfde geldt voor mij, met dit verschil dat ik RKlaassen en alle andere lezers met klem zou willen vragen hierin uiterste discretie in acht te nemen. Want graag blijf ik nog op 312… 😉

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 3, 2022

Beste KPN, inmiddels is het 2 april en heb ik noch een sms ontvangen en noch is de update uitgevoerd. Mijn Box 12 draait nog steeds op versie SGEJ10000312. Maar gezien enkele reacties van mede forumleden, lijkt de nieuwste versie SGEJ10000516 toch voor de nodige verbindingsproblemen te zorgen. Want mijn netwerk is nu stabiel en heb weinig zin in netwerk-/wifiproblemen (zeker gezien het thuiswerken).

Op een IPv6 issue na (aanmaken van pinholes laat de box12 bij mij crashen) heb ik geen issues, maar heb de 2 superwifi punten ook bedraad aangesloten. Ik vermoed dat sommige problemen met wifi ontstaan omdat de 2 superwifi punten wel een goede verbinding met elkaar hebben, maar niet met de master (de box12 zelf).

• Helper
  • April 3, 2022

Op een IPv6 issue na (aanmaken van pinholes laat de box12 bij mij crashen) heb ik geen issues, maar heb de 2 superwifi punten ook bedraad aangesloten. Ik vermoed dat sommige problemen met wifi ontstaan omdat de 2 superwifi punten wel een goede verbinding met elkaar hebben, maar niet met de master (de box12 zelf).

Dank MeNTaL_TOv2. Dat klinkt al iets minder zorgelijk. Ben dan wel benieuwd hoe het hier zal gaan lopen. Heb ook 2 super wifipunten, waarvan 1 bedraad (afstand 40 cm tot box12) en de 2e  onbedraad/via wifi op de eerste verdieping (met wifi op de box zelf uitgeschakeld). Tot nu toe met versie SGEJ10000312 nooit wifi issues gehad.