Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht

2331 reacties

R Wa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 64 reacties
  • 18 juni 2022
Noway Dude schreef:

Okay, ik zou graag wat duidelijkheid willen krijgen:

• Ik zou graag vernemen dat dit met  528 is verholpen, maar het is erg stil qua gebruikerservaring.

hoor graag van jullie, forumleden.

Ben bang dat de groep mensen die 528 hebben zeer beperkt is.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 235 reacties
  • 18 juni 2022

Ik heb mijn 2 vragen uitgebreid met 1 extra vraag over de firmware van de WiFi punten. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 18 juni 2022

Hier 528. Al ruim 2 weken. Draait prima. Ik heb ook WiFi 6 op de SuperWiFi's. Die zijn bekabeld aangesloten overigens. En dat werkt goed. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 235 reacties
  • 18 juni 2022
Nick83 schreef:

Hier 528. Al ruim 2 weken. Draait prima. Ik heb ook WiFi 6 op de SuperWiFi's. Die zijn bekabeld aangesloten overigens. En dat werkt goed. 

Hi Nick, dank je voor je reactie. Hebben jouw SuperWifi’s ook een firmware update gekregen? Welke heb je nu?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17536 reacties
  • 18 juni 2022

Hoi @Noway Dude , ik heb versie 528 ook al zo’n drie weken, zoals hier gemeld. Het werkt prima.
De SuperWiFi’s (type 2) gebruiken nu ook WiFi 6. Dat was ook de enige reden dat het me opviel. Mijn telefoon toont het wifi6 symbooltje nu de hele tijd en niet alleen wanneer verbonden met de Box 12.

Een firmware update voor SWP2 was niet (meer) nodig, versie 2.00.23 is ok. Het was alleen de Box 12 die achterliep met de aansturing.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 235 reacties
  • 18 juni 2022

@Nick83 @RBxx hartstikke bedankt voor jullie reactie, dit geeft de burgers hier in huis weer moed 😄 nu alleen nog een richt tijd wanneer het ongeveer wordt ge-update en ik ben klaar. 👍

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17536 reacties
  • 18 juni 2022

Hoi @Noway Dude Dat staat hier (eerder genoemd) in dit topic.

Erik_ schreef:
Vanaf de nacht van 13 op 14 juni beginnen we hiermee. De eerste twee weken zijn testweken waarin we op 4 momenten kleinere groepen klanten de update geven. Als dit volgens plan verloopt doen we daar direct achteraan, verspreid over drie weken, het overgrote deel van de klanten. Dit zijn degenen die nu al op 516 zitten, of de 312 versie hebben zonder Wifipunten, of de 312 hebben met Wifipunten en gelijke SSID's. Daarna doen we dan als afsluiter, verspreid over 7 weken, de laatste kleine groep.

Verder is het afwachten, nadere details krijg je niet. Alleen een sms zodra je aan de beurt bent.

R Wa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 64 reacties
  • 18 juni 2022
RBxx schreef:

Hoi @Noway Dude Dat staat hier (eerder genoemd) in dit topic..

Verder is het afwachten, nadere details krijg je niet. Alleen een sms zodra je aan de beurt bent.

Houd er maar rekening mee dat het nog maanden kan duren.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 235 reacties
  • 18 juni 2022
R Wa schreef:
RBxx schreef:

Ai, ai, ai… Heb in December een jaarabonnement genomen en sindsdien veel issues. Monteurs hier geweest, alles wel gehad inmiddels. Kreeg zelfs nog een prijsverhoging… Voelt wat unfair aan. Ik hoop toch echt dat het geen maanden gaat duren..

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 18 juni 2022
R Wa schreef:
RBxx schreef:

Als dat nog zo lang gaat duren, Dan mag de boel opgezegd worden hier, betalen voor een product maar werkt niet zoals geadventeerd zal is maanden niet betalen, 
Valt me trouwens wel op wie er elke keer bij de zogenaamde test groep zitten.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 19 juni 2022
Noway Dude schreef:
R Wa schreef:
RBxx schreef:

Ai, ai, ai… Heb in December een jaarabonnement genomen en sindsdien veel issues.

Ik betwijfel of deze update überhaupt de issues oplost waar u last van heeft. De enige oplossing in uw geval is denk ik de SuperWiFi's bekabeld aansluiten. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 235 reacties
  • 19 juni 2022
Nick83 schreef:
Noway Dude schreef:
R Wa schreef:
RBxx schreef:

Ai, ai, ai… Heb in December een jaarabonnement genomen en sindsdien veel issues.

Ik betwijfel of deze update überhaupt de issues oplost waar u last van heeft. De enige oplossing in uw geval is denk ik de SuperWiFi's bekabeld aansluiten. 

Het zou wel heel erg slecht zijn als je bekabelde SuperWifi’s hebt en dan nog veel uitval hebt.. we gaan het zien, ben in ieder geval hoopvol, beetje positief blijven hè 😀

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 19 juni 2022
Noway Dude schreef:

Het zou wel heel erg slecht zijn als je bekabelde SuperWifi’s hebt en dan nog veel uitval hebt.. we gaan het zien, ben in ieder geval hoopvol, beetje positief blijven hè 😀

Heeft u ze nu bekabeld aangesloten dan?

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 235 reacties
  • 19 juni 2022

Nee, 1 zou eventueel kunnen, maar 2 zeker niet. Heb vaker een Mesh-systeem gehad, maar dit heb ik eigenlijk nooit bij de hand gehad en graag.

en zeg maar jij hoor 👍😀, dank je voor het meedenken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 235 reacties
  • 21 juni 2022

De moed zakt me een beetje in de schoenen. De afgelopen 2 dagen continue spontane uitval van WiFi. Zojuist heeft de Modem zich gereset en blijkbaar zijn alle instellingen weer terug naar fabriek, dus ww etc. Dit is de zoveelste keer al. Ik zal alles weer opnieuw moeten doen… Ik voel de bui al aankomen : over een paar weken (wellicht maanden) zal me dit nog een keer gebeuren. Ik heb nu maar een UTP kabel langs de trap gelegd..  de dames in huis kijken al langs me heen.. Ik ben zelf een IT-er, maar dit praat ik hier niet meer recht.

Pff oja, een prijsverhoging ging er bij moeder de vrouw ook niet in 😀 Of ik even wou bellen … Ik heb wat anders te doen, want thuiswerken als It-er met verbindingen die uit vallen komt bij mijn klanten natuurlijk ook niet goed over.

anyway, ik ben het even kwijt, kan niet zeggen dat het echt oplucht, omdat ik vanavond weer alle punten los kan halen, kabeltje in de modem en alles weer opnieuw installeren, de punten geven paars en rood weer..

alvast bedankt voor het lezen en op dit forum ben ik niet de enige, dus dat geeft weer wat troost. Ah, nu ben ik wel weer een beetje opgelucht 😅 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 21 juni 2022

@Noway Dude, weet je op welke firmware je nu zit? En zomaar een spontane reset naar de fabriek instellingen? Want dat kan eigenlijk niet. 

En ja ik snap dat je baalt, want zo werkt het natuurlijk niet fijn. Mede daarom benieuwd naar de huidige firmware.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 235 reacties
  • 21 juni 2022

@Bart_Z Het is firmware 516. 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28341 reacties
  • 21 juni 2022

R Wa schreef:
RBxx schreef:

Garanties geven over hoe lang het duurt kan ik niet. Maar ik kan wel aangeven sowieso dit jaar. En we gaan uit van de verwachte planning zoals ik die in het startbericht heb gezet waarbij de overgrote meerderheid van de klanten 5 weken na de start van de uitrol de 528 versie heeft. En de rest dan uiterlijk 7 weken later.

Noway Dude schreef:

Check. Dat is dan in ieder geval up to date. Ik denk dat het misschien handig is voor jou @Noway Dude, om hiervoor dan je bestaande topic nieuw leven in te blazen. Dan kan er op individueel vlak gekeken of er nog iets is dat geprobeerd kan worden met de SuperWifi e.d. terwijl we in afwachting zijn van de nieuwe update. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 235 reacties
  • 21 juni 2022
Erik_ schreef:
Noway Dude schreef:

Check. Dat is dan in ieder geval up to date. Ik denk dat het misschien handig is voor jou @Noway Dude, om hiervoor dan je bestaande topic nieuw leven in te blazen. Dan kan er op individueel vlak gekeken of er nog iets is dat geprobeerd kan worden met de SuperWifi e.d. terwijl we in afwachting zijn van de nieuwe update. 

@Erik_ Gedaan 👍

Forum|alt.badge.img

@Noway Dude stuur je gegevens even naar een van de forum beheerder. Ze sturen ons een e-mail met verzoek tot een upgrade. We regelen dat je de nieuwe firmware 528 krijg deze week. We gaan binnenkort starten met updaten. Dus hou de moed er nog even in.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 235 reacties
  • 21 juni 2022

@LinuxPinguin ik heb aan @Bart_Z gevraagd om te vragen hoe of welke gegevens nodig zijn.

we houden vol en ik zal mijn ervaringen delen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 235 reacties
  • 21 juni 2022

@LinuxPinguin en @Bart_Z Ik heb de gegevens in mijn profiel aangepast. Waarschijnlijk werd dat bedoeld.

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 21 juni 2022
LinuxPinguin schreef:

@Noway Dude stuur je gegevens even naar een van de forum beheerder. Ze sturen ons een e-mail met verzoek tot een upgrade. We regelen dat je de nieuwe firmware 528 krijg deze week. We gaan binnenkort starten met updaten. Dus hou de moed er nog even in.

Is dit serieus want dan wil ik de update ook graag op deze manier krijgen 

Whiffy
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 42 reacties
  • 21 juni 2022
Mike2165 schreef:
LinuxPinguin schreef:

Is dit serieus want dan wil ik de update ook graag op deze manier krijgen 

Het zou wel leuk zijn ;)

• Topper
  • 17 reacties
  • 21 juni 2022

Het lijkt me sterk dat we nu alle moderators berichtjes gaan sturen. Denk niet dat zij hier wat mee kunnen / zullen doen. Daarnaast wordt door KPN Helpdesk (...) aangegeven dat zij updates niet kunnen pushen naar bijv. jouw modem.

Reageer