Skip to main content

KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

• October 27, 2021
  • 2331 reacties
  • 144753 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2331 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 24, 2022

Tot nu toe is het al een verbetering. Mijn WiFi punt  die het verste weg staat en sinds de vorige update 516. Steeds weg viel en van groen lichtje naar oranje ging. Staat nu meteen vanaf de update op groen opeens. En volle bak 5ghz 

Jasper van KPN
Moderator

Hallo Jasper,  dat mag meteen, hoe eerder hoe beter! 😛 Alvast bedankt. Ik hoop dat ik snel een SMS ontvang...

Ik kreeg al heel snel een terugkoppeling @deadsilence, je hebt de update vanmiddag zelfs al gekregen! 😉 Je kunt gaan testen of het voor jou ook een verbetering geeft.

@Whiffy; voor jou wordt de update gestart. 

• Topper
  • June 24, 2022

@Bart_Z  dank voor de tip , ben in mijn modem gekropen en zag SGEJ10000516.
Echter tot nu toe is alles okay , zou natuurlijk graag naar versie SGEJ10000528 gaan.
Mogelijk kunnen de KPN medewerkers ( @Jasper ) op deze forum helpen , wat voor info moeten jullie weten ?
PS. vergeleken met mijn vorige provider ben ik toch wel blij met de overstap naar KPN 😀

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 24, 2022

Hallo Jasper,  dat mag meteen, hoe eerder hoe beter! 😛 Alvast bedankt. Ik hoop dat ik snel een SMS ontvang...

Ik kreeg al heel snel een terugkoppeling @deadsilence, je hebt de update vanmiddag zelfs al gekregen! 😉 Je kunt gaan testen of het voor jou ook een verbetering geeft.

Aha, nu snap ik ook waarom ik klachten kreeg dat de WiFi er even uit lag. Dat was dus de update. Ik zit nu op 528. Dank. Nu ervaren...

Jasper van KPN
Moderator

We kunnen dat verzoek voor je doorzetten @Just25, als je jouw postcode, huisnummer en klantnummer op je forumprofiel invult en in een reactie aangeeft dat je dat hebt gedaan hebben we daarvoor genoeg gegevens 🙂

• Topper
  • June 24, 2022

Beste @Jasper  , ik heb de data zoals bovenstaand gevraagd ingevuld.
Bij voorbaat dank 👍

Julian Borghuis
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6

Ook ik zou graag voorrangn willen,

Ik heb de box 12 en superwifi 2 gekocht voor wifi 6 en verwacht dat dit dan werkt

Plus merk ik veel apparaten die ook vaak de verbinding niet goed oppakken met het mesh systeem.

Mijn smart  apparaten verliezen ook heeel vaak verbinding

Ik zie graag de update tegemoet

Jasper van KPN
Moderator

Merci @Just25, ik heb je gegevens doorgegeven! Ook jouw gegevens heb ik doorgegeven @Julian Borghuis

Na het weekend zullen we daar een terugkoppeling op krijgen, daarna zullen jullie de update kunnen krijgen.

Klasse dat jullie dit doen, KPN -mensen👌

• Topper
  • June 24, 2022

@Jasper  Met spanning wachten we af , nogmaals dank 😀

• Nieuwkomer
  • June 24, 2022

@Jasper  ook ik zie wat van de hier genoemde issues/problemen met SGEJ10000516. Zou ik ook een vervroegde update mogen aanvragen via deze weg? De gevraagde gegevens zouden in het profiel moeten staan inmiddels. Ik laat ook even weten of ik verbetering zie.

• Helper
  • June 24, 2022

Bij deze wil ik me ook graag aanmelden voor een vervroegde test met de nieuwe firmware. Mijn profiel bevat de gevraagde gegevens. I

Whiffy
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 24, 2022

Ik kreeg al heel snel een terugkoppeling @deadsilence, je hebt de update vanmiddag zelfs al gekregen! 😉 Je kunt gaan testen of het voor jou ook een verbetering geeft.

Ah super! Ik zie dat ik hem heb, ik laat na het weekend wat feedback horen! Tot nu toe nog geen problemen!

• Topper
  • June 24, 2022

Hallo allen! We hebben intern de boel een beetje besproken naar aanleiding van LinuxPinguin's recente berichten. Zoals jullie daaruit wel hebt kunnen opmaken betreft het in dit geval een KPN medewerker betrokken bij modemupdates. Zoals hij al aangaf houdt hij zich normaal gesproken afzijdig.  Wat we echter nu willen doen is degenen van jullie, in dit topic die 

• softwareversie 516 hebben
  • en problemen ervaren met de Box 12

met voorrang meenemen in de update. Dat zou betekenen dat je deze volgende week al krijgt. Wel willen we dan natuurlijk graag weer van jullie horen hoe het ná de update gaat. Voor wat hoort wat 😁

Ik heb de laatste paar pagina's van dit topic doorgespit en kom op deze namen die in ieder geval aangeven problemen te hebben: 

@Freighter@Mike2165@Bassman77@DoubleJ@TLB@deadsilence@TheTeek.  

Van diegenen hebben Freighter, Mike, Bassman, TLB en deadsilence hun forumprofiel al ingevuld. Dus daarvan heb ik voldoende gegevens om jullie op de lijst te zetten. Laat even weten mocht je hier bezwaar tegen hebben.

Voor de rest, @DoubleJ en @TheTeek, vul je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Of laat even weten als je de reguliere update liever afwacht.

Mensen die ik niet getagd heb: als je wel aan de hierboven vermeldde voorwaarden voldoet kom je ook in aanmerking. Vul dan ook je forumprofiel in, en reageer hier weer. Geef dan ook even (weer) kort aan welke problemen je ervaart. 

Erik_, bedankt! Fijn dat er toch iets geregeld kon worden! Ik heb de update onderhand ook al gekregen zie ik. Ik zal even moeten testen maar ik laat weten hoe het gaat!

• Helper
  • June 24, 2022

@Erik_  Ik zit op 516 en ervaar dat sommige apparaten nogal volhardend zijn in het connecten met de Experiabox of juist het minst gunstige SuperWifi punt ipv het SuperWifi punt dat het dichtste bij is.  Ik heb de indruk dat dit ook het gevolg is van verbindingen die ongemerkt wegvallen en weer terug komen gedurende de dag. Graag zou ik daarom versie 528 gepusht krijgen om te kunnen testen of deze problemen hierdoor worden opgelost/ verminderd.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@JayST en @NielsH83 Bedankt voor het achterlaten van jullie gegevens. Na het weekend zullen jullie hier ook een update over krijgen. 😊

• Nieuwkomer
  • June 25, 2022

Goededag 

Zou ook graag de update naat 528 willen ontvangen.

Grt Wim 

• Deelnemer
  • June 25, 2022

@Erik_ 

• softwareversie 516 hebben
  • en problemen ervaren met de Box 12

Voor de rest, @DoubleJ en @TheTeek, vul je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Of laat even weten als je de reguliere update liever afwacht.

Hi Erik, Top om te zien dat jullie hier extra aandacht voor hebben.

Ik heb zelf wisselende ervaringen met de Box 12, helaas al eens gehad dat deze constant bleef crashen, is toen vervangen door een ander exemplaar (soepele omruil overigens!!), het automatisch terugzetten van de wifi instellingen werkte goed. Helaas wordt niet de DHCP scope teruggezet. Ik gebruik een pihole als DNS provider en reserveer wat IP adressen voor interne servertjes, die instellingen heb ik opnieuw moeten invoeren.

Ik heb drie KPN super wifi (wifi 5) punten bekabeld aangesloten, ze zijn verdeeld over drie etages, (bg, 1e en zolder).

Ik zou graag Wifi 6 punten willen hebben, maar de actie waarbij ze relatief goedkoop aan te kopen zijn is maar eenmalig en helaas heb ik daarmee die Wifi 5 punten gekocht, wifi 6 was er nog niet.

Mijn ervaring in het geheel is niet altijd even goed met het modem of wifi of een combinatie. Het modem herstart nog steeds geregeld, lijkt dan eerst te crashen. Vervolgens moet ik meestal wel een of twee wifi punten spanningsloos maken omdat ze niet vanzelf weer “op” komen, een LED knippert dan, soms groen, soms rood. Niet altijd hetzelfde wifi punt.

Een ander probleem die ik ervaar is dat de wifi verbinding soms niet stabiel is, vooral merkbaar bij Teams meetings. Een herstart van het AP lost dit dan weer op.

Soms knippert er ook een blauw ledje op een AP en dan ben ik ook even de verbinding kwijt.

Ik doe graag mee in de test, ik kan ook mijn ervaring delen als jullie die feedback willen hebben.

Ik heb mijn forumprofiel bijgewerkt.

alvast bedankt!

• Deelnemer
  • June 25, 2022

@JayST en @NielsH83 Bedankt voor het achterlaten van jullie gegevens. Na het weekend zullen jullie hier ook een update over krijgen. 😊

🙋🏼zie mijn reactie aan @Erik_ hierboven, ik ontvang de update ook graag.

bedankt zover!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Goededag 

Grt Wim 

Kan je kort uitleggen waar jij tegenaan loopt, @Wim-Huntink? We nemen dit graag mee in onze analyse!

@TheTeek dank voor je uitvoerige uitleg! Ik geef jouw gegevens door en verwacht dat je in de loop van maandag omgezet wordt.

• Nieuwkomer
  • June 25, 2022

Goededag 

Grt Wim 

Kan je kort uitleggen waar jij tegenaan loopt, @Wim-Huntink? We nemen dit graag mee in onze analyse!

@TheTeek dank voor je uitvoerige uitleg! Ik geef jouw gegevens door en verwacht dat je in de loop van maandag omgezet wordt.

Hi.. Mijn internet valt steeds uit.. Nieuwe box 12 gekregen.. Helpt niet.. 

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@Wim-Huntink Bedankt, ik heb je gegevens doorgezet naar mijn collega's. De verwachting is dat je in de loop van maandag omgezet wordt. 

Zou je kunnen laten weten hoe de situatie met de nieuwe software is?

• Topper
  • June 25, 2022

Ik had al weleens in een ander topic gereageerd. Profiel had ik al bijgewerkt. Heb problemen met mijn modem en wifi 6 / 5 wisselingen door bekabelde superwifi 2s. Internet valt soms weg, googles en dergelijke apparaten hebben ook ineens geen (internet)verbinding meer. Daarom zou ik graag een update willen.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • June 25, 2022

Hi @Roland81! Gespot en doorgegeven. De update moet binnen een paar werkdagen binnen zijn. 🙂

• Topper
  • June 25, 2022

Beste KPN medewerker,

Ben sinds kort ook lid geworden bij jullie. Ik kreeg 21 juni een sms dat ik mijn apparatuur kon aansluiten. Helaas kreeg ik geen connection. Wonderbaarlijk genoeg heb ik nu eindelijk internet. Ik heb helaas wel last van wegvallende wifi. Maak gebruik van de Box 12 modem en van de superwifi 2.

Ik zou ook graag de update van de modem willen.

Met vriendelijke groet,

Metin