Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08

Categorie:KPN Box 12
  • May 31, 2024
  • 537 reacties
  • 40894 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.24.05.08
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

537 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Op welke versie zit je nu @Msteinhauzer? Werkt dit voor je:

Wanneer krijg ik de update?

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd. Wil je daar liever niet op wachten? Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

@Remco van KPN 

ik zit op deze versie SGEJ1000060E. 
en hierin kan ik deze uitleg niet vinden. Had ik inderdaad al geprobeerd.

het is best ook wel vervelend nu aan het worden als je 80% van de tijd thuis werkt.

Kunnen jullie niet mijne er even doorheen drukken met een update? 😉

wjb
Wijsgeer
  • July 4, 2024

@Remco van KPN, Waarom krijgen nieuwe klanten een V12 met die oude firmware geleverd en hoe lang zou het dan mogen duren totdat ze de nieuwe firmware ontvangen? Mijn dochter is nu ruim een week abonnee en heeft een V12 met firmware SGEJ1000060E ontvangen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi @Msteinhauzer die optie heb ik helaas niet op dit moment. Ik geef je signaal door.

wijbro
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 4, 2024

Woensdag morgen een sms, een mailtje én een bericht in de app gekregen dat in de nacht van woensdag op donderdag ons modem (box 12) geüpdatet zou worden.

Modem en superwifi aan moesten laten staan, wat geen probleem is, die staan altijd aan.

Blijkbaar is de update niet gelukt want heb nog steeds SGEJ1000060E

Vind het wel een beetje raar dat ik dán niets hieromtrent van kpn hoor.

Eerst een vette aankondiging en als het dan om een of andere reden niet lukt... silent movie.

Niet echt professioneel dit.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi @wijbro! Gek dat het dan niet gelukt lijkt te zijn. 😕 Wat als je het modem herstart? Mocht dat niet helpen, dan ben ik benieuwd of het helpt als je de Box 12 reset uitvoert.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Beste wijbro,

Soms lijkt het toch te mislukken door een fout ergens en dan laat KPN niks merken, soms moet je daarvoor dan ook een reset uitvoeren zoals eerder hier ook voor andere het geval was en dan krijg je hem vaak alsnog binnen

Zie ook bericht van Sanne van KPN

wijbro
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 4, 2024

Hi @wijbro! Gek dat het dan niet gelukt lijkt te zijn. 😕 Wat als je het modem herstart? Mocht dat niet helpen, dan ben ik benieuwd of het helpt als je de Box 12 reset uitvoert.

Ook het superwifi punt (versie 2) staat nog op de oude firmware, dus het is geen kwestie van niet gelukt lijkt te zijn, het is niet gelukt.

Ga ervan uit dat degenen die de update hebben uitgevoerd, ook wel weten dat het is mislukt.

Of denken ze: boeien..…

Na een update krijgt het modem sowieso een herstart lijkt me. Is een probleem dat kpn moet oplossen en niet de klant extra werk moet opleveren.

wijbro
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 4, 2024

Beste wijbro,

Soms lijkt het toch te mislukken door een fout ergens en dan laat KPN niks merken, soms moet je daarvoor dan ook een reset uitvoeren zoals eerder hier ook voor andere het geval was en dan krijg je hem vaak alsnog binnen

En die reset kan kpn niet uitvoeren?

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Beste wijbro,

En die reset kan kpn niet uitvoeren?

Het gebeurd wel eens is mijn ervaring dat dit KPN niet lukt inderdaad.

wijbro
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 5, 2024

Hi @wijbro! Gek dat het dan niet gelukt lijkt te zijn. 😕 Wat als je het modem herstart? Mocht dat niet helpen, dan ben ik benieuwd of het helpt als je de Box 12 reset uitvoert.

Ook het superwifi punt (versie 2) staat nog op de oude firmware, dus het is geen kwestie van niet gelukt lijkt te zijn, het is niet gelukt.

Ga ervan uit dat degenen die de update hebben uitgevoerd, ook wel weten dat het is mislukt.

Of denken ze: boeien..…

Na een update krijgt het modem sowieso een herstart lijkt me. Is een probleem dat kpn moet oplossen en niet de klant extra werk moet opleveren.

Een herstart gedaan, en zoals verwacht heeft dat niet geholpen. Een Box 12 reset vind ik nogal wat.

Temeer omdat ook daarna niet zeker is dat de door kpn zelf aangekondigde en blijkbaar niet uitgevoerde update dan wél gaat komen.

Heel bijzonder en onzeker dit allemaal.

Stuur dan geen aankondiging als je het niet waar kunt maken. Nu mag (of eigenlijk moet) de klant het probleem van kpn oplossen.

• Topper
  • July 9, 2024

Hoe kan ik deze updates voor mijn modem en 2 versterkers krijgen/forceren? Ik zit nog steeds zoals velen op SGEJ1000060E. Ik denk niet dat klantenservice dit voor elkaar kan krijgen. Wie dan wel?

wijbro
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 9, 2024

Hoe kan ik deze updates voor mijn modem en 2 versterkers krijgen/forceren? Ik zit nog steeds zoals velen op SGEJ1000060E. Ik denk niet dat klantenservice dit voor elkaar kan krijgen. Wie dan wel?

Ik denk dat het niet gaat lukken, zoals hierboven beschreven heeft kpn bij mij vorige week zelf via mail en sms aangekondigd dat de update in de nacht van 4 juli zou plaats vinden.

Om een of andere reden is dat niet gelukt en van kpn hoor ik er verder ook niets meer over.

Blijkbaar een kwestie van jammer dan pech gehad.

"Forceren" door een box 12 reset zoals ook in dit draadje wordt aangegeven, lijkt me eerlijk gezegd een behoorlijke gok.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Het klopt inderdaad dat je deze niet kunt forceren, @Memoc. We rollen de software gefaseerd uit. Je krijgt hier vanzelf bericht over!

• Nieuwkomer
  • July 11, 2024

Vanaf V12.C.23.15.06 -> V12.C.24.05.08: De door KPN geplande update tot 2 keer toe niet gelukt (bleef op oude versie), en handmatig ook niet. Herstart lost het niet op. Mogelijk vanwege custom DNS servers?

Terug naar fabrieksinstellingen en dan gelijk upgraden werkt wel prima, fijn dat de meeste instellingen na een fabrieksreset wel weer automatisch ingeladen worden.

wjb
Wijsgeer
  • July 11, 2024

Vanaf V12.C.23.15.06 -> V12.C.24.05.08: De door KPN geplande update tot 2 keer toe niet gelukt (bleef op oude versie), en handmatig ook niet. Herstart lost het niet op. Mogelijk vanwege custom DNS servers?

Terug naar fabrieksinstellingen en dan gelijk upgraden werkt wel prima, fijn dat de meeste instellingen na een fabrieksreset wel weer automatisch ingeladen worden.

Als het echt nog steeds zo is dat de update van de firmware niet werkt als er een "custom DNS server" ingesteld is dan moet KPN toch echt aan de bak want dat is mijns inziens dan toch echt een architectonische fout.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik weet niet zeker of een custom DNS een probleem oplevert voor het automatisch updaten van het modem, maar ik neem het signaal mee!

Fijn dat het je uiteindelijk gelukt is @AndriesLouw, dank voor het delen.

UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • July 13, 2024

Hier ligt de Box12 al een hele tijd op zolder en gebruik een eigen router. Krijg ik alsnog bericht als die geupdate wordt? Lijkt me wel handig, mocht ik ooit problemen hebben.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@UHDFreak Yep, je krijgt dan een SMS!

wjb
Wijsgeer
  • July 13, 2024

Is dat echt zo?

Ik heb nog nooit een SMS gehad over een update van de V12.

• July 13, 2024

Als die box niet is aangesloten lijkt een sms voor een.update volkomen nutteloos. Sowieso moet die box natuurlijk zijn aangesloten om hoe dan ook een update te krijgen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 13, 2024

Is dat echt zo?

Ik heb nog nooit een SMS gehad over een update van de V12.

Een SMS krijg je alleen bij update van SG-firmware naar KPN-firmware, omdat het modem online moet blijven om laten KPN de nieuwe firmwar op het modem te uploaden. Vanaf KPN-firmware is het niet meer nodig, alleen in de eersten KPN-firmwares was het noodzakelijk DNS proxy te activeren. Vanaf de laatste versie (06 naar 08) is ook niet meer nodig.

Ik kreeg zelfs 2 SMSs, omdat bij de eerste keer mijn modem offline was.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, ik hoorde in mijn omgeving ook van klanten die een ander modem aan hebben gesloten en de SMS wel kregen. 

Sowieso moet die box natuurlijk zijn aangesloten om hoe dan ook een update te krijgen.

Dat klopt. 😄 Echter kan ik me ook voorstellen dat in situaties zoals bij UHDFreak het handig is dat je weet dat de update er voor jou aankomt. Aangesloten of niet.

Ik ga het navragen!

• July 13, 2024

In mijn situatie kreeg ik geen sms bij de update van SG-firmware naar KPN-firmware, wel bij de update van 06 naar 08 alleen moest ik deze update zelf opgang helpen.

Wat dat betreft heb ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid van dat hele sms systeem.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • July 13, 2024

Een SMS krijg je alleen bij update van SG-firmware naar KPN-firmware, omdat het modem online moet blijven om laten KPN de nieuwe firmwar op het modem te uploaden. Vanaf KPN-firmware is het niet meer nodig, alleen in de eersten KPN-firmwares was het noodzakelijk DNS proxy te activeren. Vanaf de laatste versie (06 naar 08) is ook niet meer nodig.

Ik kreeg zelfs 2 SMSs, omdat bij de eerste keer mijn modem offline was.

Dat is niet helemaal waar, in ieder geval bij de V14.
Bij de V14 heb ik twee keer een sms voor de update gehad en een melding in de mijn kpn app, en de V14 is er alleen met nieuwe software.
Daarna heb ik een eigen modem aangeschaft, dus momenteel is er bij mij niks te updaten door KPN en daarom geen sms meer (buiten het feit dat de V14 geen updates meer heeft gehad vanaf die periode).