Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.25.08.16

Categorie:KPN Box 12
  • December 15, 2025
  • 203 reacties
  • 8123 keer bekeken
Toon eerste bericht

203 reacties

• Deelnemer
  • December 18, 2025

Oke, duidelijk! Dan wacht ik nog eventjes…. Dank!

Goedemorgen,

De update werd 15 minuten geleden spontaan geïnstalleerd!!! Heel erg fijn dat ik nu meest recente firmware heb. Verder moet ik de Wifipunten opnieuw instellen, maar dat is geen probleem. 

Ben erg blij en dank voor de ondersteuning!

Gr. Guido

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat je de update nu hebt ​@GuidodV! Als je hulp nodig hebt met de Wifipunten kunnen we ook met je meedenken als het nodig is 🙂

• December 18, 2025

Na de update zijn de overzichtsschermen van het Thuisnetwerk als Topologie en Verbonden apparaten om te huilen, hebben zo geen toegevoegde waarde. Voorbeelden bijgaand

Dit is niet zoals het voor de update was.

• Deelnemer
  • December 18, 2025

Goed om te lezen dat je de update nu hebt ​@GuidodV! Als je hulp nodig hebt met de Wifipunten kunnen we ook met je meedenken als het nodig is 🙂

Het is al gelukt, dank voor je aanbod!!! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 18, 2025

Kijk eens bij verbonden apparaten  en dan niet meer verbonden apparaten ​@FLaDin. Schoon deze lijst maar eens op als daar je devices staan. Ik kreeg een aantal devices pas weer zichtbaar na uitzetten, in de lijst opschonen en toen weer aanzetten. Duidelijk een bug.

Zou overigens starten met een herstart van de modem etc. Wel een beetje vreemd dat er geen enkel device staat, ook niet bij de verbonden apparaten.

Inmiddels heb ik alles weer in orde in de topologie na de update van gisteren.

Happy de peppie 😀

• December 18, 2025

Kijk eens bij verbonden apparaten  en dan niet meer verbonden apparaten ​@FLaDin. Schoon deze lijst maar eens op als daar je devices staan. Ik kreeg een aantal devices pas weer zichtbaar na uitzetten, in de lijst opschonen en toen weer aanzetten. Duidelijk een bug.

Zou overigens starten met een herstart van de modem etc. Wel een beetje vreemd dat er geen enkel device staat, ook niet bij de verbonden apparaten.

Inmiddels heb ik alles weer in orde in de topologie na de update van gisteren.

Happy de peppie 😀

Ik had het hierboven al gelezen. Ik heb het ook geprobeerd, maar zonder resultaat. Mijn lijstjes blijven schoon leeg. Verbonden, niet meer verbonden, alleen onder DHCP leases krijg ik de apparaten te zien.

Maar wat bedoel je met “uitzetten”? De router van de stroom afhalen?

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 18, 2025

Ik zou in jouw situatie inderdaad even een koude herstart doen om te beginnen ​@FLaDin. Troost je met de gedachte dat mijn overzicht ook een puinhoop was maar nu heb ik weer een keurige lijst met alle speelgoed verbonden. Doe ook een koude herstart van superwifi als je die ook hebt.

Dit ligt niet aan jou maar is duidelijk een bug.

Jasper van KPN
Moderator

Ik had het zelf niet met deze versie, dus ik had niet verwacht dat het bij jullie mis zou gaan met de weergave. Hopelijk helpt de herstart die Roy noemt, ​@FLaDin. We nemen het punt sowieso mee naar de ontwikkelaars.

• December 18, 2025

Ik had het zelf niet met deze versie, dus ik had niet verwacht dat het bij jullie mis zou gaan met de weergave. Hopelijk helpt de herstart die Roy noemt, ​@FLaDin. We nemen het punt sowieso mee naar de ontwikkelaars.

Helaas het was van tijdelijke aard. De herstart gaf nieuwe lijsten met de actieve apparaten. Maar na een paar minuten (screensaver) waren de schermen weer blanco, ook na uit- en weer inloggen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 18, 2025

Helaas het was van tijdelijke aard. De herstart gaf nieuwe lijsten met de actieve apparaten. Maar na een paar minuten (screensaver) waren de schermen weer blanco, ook na uit- en weer inloggen.

En je hebt ook als eens op knop verwijderen geklikt? Ondanks dat ze leeg zijn.

• December 18, 2025

En je hebt ook als eens op knop verwijderen geklikt? Ondanks dat ze leeg zijn.

Yes: herstart, tussentijds op pc de lijsten laten verwijderen of opnieuw laden, na weer opkomen van het thuisnetwerk waren de schermen weer als vanouds. Nadat mijn scherm in de ruststand ging was alles weer zoals vermeld bij de eerste posting.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 18, 2025

Zou dit niet je browser cache kunnen zijn? 

• December 18, 2025

Heb ik ook al aan gedacht, maar denk het toch niet.

In meerdere browsers op de router ingelogd, zelfde resultaat, ook na legen cache.

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • December 18, 2025

Update is goed gegaan, super wifi2 werkt ook normaal.

Topologie geeft alles weer zoals het moet,.

Wat via box 12 loopt zie je ook via de box.

Wat via Superwifi 2 loopt is zichtbaar via de superwifi incl switch.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 18, 2025

In meerdere browsers op de router ingelogd, zelfde resultaat, ook na legen cache.

Apart. Bij mij was het sinds de overgang naar de KPN software niet goed. De topologie was een drama geworden. Ik heb dat maar gelaten tot de update van gisteren. Ik heb gisteravond en vanmorgen alles op orde gekregen zoals het was.

Lijkt wel of er ergens iets niet goed gaat. Een reset is een optie?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 18, 2025

Vanmorgen de modem update ontvangen en alles werkt naar tevredenheid…..op een ding na.

Die modem layout op een iPad blijft nog steeds niet werkbaar. In de portrait stand niet om aan te zien en als je in de landscape stand gaat springt die bij de keuze Thuisnetwerk op tilt.

Eens 😀

Zag ik ook buiten deze Product Update wat meldingen van. Is doorgegeven, maar ik weet niet wanneer dat dan meegenomen kan worden in een update. De interfacelaag wordt minder vaak aangepakt dan de onderliggende softwarelaag. 

Na de update, heb ik met diverse aparaten problemen als de wifi afscherming aan staat.

Deze kunnen niet verbonden worden.

Dat gebeurde voor de update nog niet, als ik je goed begrijp ​@J. Zuyderduyn? Wat gebeurt er precies als je die apparaten probeert te vinden, krijgen ze geen verbinding, geven ze een error bij het verbinden of iets anders?

Even ter verduidelijking, ​@J. Zuyderduyn. Die apparaten die niet verbinden, heb je die wel in de toestemmingslijst gezet? Want Wifi afscherming zorgt ervoor dat alleen apparaten die expliciet toestemming hebben op de wifi mogen.

Heel gek dit, ​@FLaDin. En ik heb er ook niet direct een verklaring voor. Kun je wat meer vertellen over wat voor apparaten je in je thuisnetwerk hebt?

Forum|alt.badge.img

Er komt geen verbinding tot stand. Het lijkt erop dat de verbinding geblokkeerd wordt.

Mac filter uit en het werkt prima. Dus dat uit en het werkt.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Helder. 🙂 Dank voor het terugkoppelen! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 19, 2025

Er komt geen verbinding tot stand. Het lijkt erop dat de verbinding geblokkeerd wordt.

Mac filter uit en het werkt prima. Dus dat uit en het werkt.

Was de Mac filter vooraf aan de update ook aan?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 19, 2025

Zou graag de nieuwe versie willen testen, maar geen mogelijkheid om te updaten. 
Modem geeft nog steeds aan dat de service niet beschikbaar is, is er een manier om dat te forceren. 

• December 19, 2025

Heel gek dit, ​@FLaDin. En ik heb er ook niet direct een verklaring voor. Kun je wat meer vertellen over wat voor apparaten je in je thuisnetwerk hebt?

Beste Erik ik zal me beperken tot de typen apparaten en voordat je opmerkingen over de Devolo apparaten gaat maken, die hangen er al langer in en zonder problemen tot aan de update ;-) 

Apple devices, Samsung, HomeWizard stekkers en meters, smart TV’s, TV+ box, Chromecast, switches van Netgear en Devolo Magic 2 zowel WiFi als LAN. laptops 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 19, 2025

Vraag het nog maar een keer maar wil een van de moderators hier een keer antwoord geven aub?

Zojuist heb ik handmatig de software binnen kunnen halen en het is geïnstalleerd.Liep het vlekkeloos, nee niet helemaal , de extender in de keuken was paired , maar daar heb ik stroom eraf gehaald even gewacht en die is nu ook synced.Er valt mij nu wel een ding op en vraag mij af dat goed is?Ik heb 2 extenders bedraad aangesloten en 2 draadloos.De extenders die draadloos zijn aangesloten daar kan bij het tabje wifiradio niks veranderen, de waardes zijn greyout., dus kanaal nr of de wifi standaard, etc is niet te veranderen.Bij de extenders die via utp met modem verbonden zijn, daar kan het wel.Is dit een bug of hoort het vanaf nu zo??

• December 19, 2025

@ivo46 zie je bij de twee draadloos verbonden wifipunten niet de optie zelf instellen? Kies ik met mijn Experiawifi voor wifi5 compatibiliteit dan is alles greyed out. Dat is het enige wat een mogelijkheid is. Anders is het inderdaad aan een moderator.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 19, 2025

Nope dat krijg ik hier bij de draadloze sw punten dus niet te zien, maar zou eens fijn als een moderator daar eens antwoord op gaat geven

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 19, 2025

Het wordt nu een zooitje , ik kan de afbeeldingen niet verwijderen, maar wat je aangeeft heb ik niet en bij de draadloze krijg ik het volgende te zien:

Admin: reacties samengevoegd en dubbele afbeeldingen verwijderd voor 't overzicht