Skip to main content
Update

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.26.04.02

Categorie:KPN Box 12
  • June 10, 2026
  • 143 reacties
  • 6666 keer bekeken
Toon eerste bericht

143 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 5, 2026

@supernova 

Ik herstart om de 7 dagen niet het thuisnetwerk maar het apparaat (herstart het apparaat). Dus de V12 boot in zijn geheel op. Resultaat althans bij mij dat de extenders weer netjes zichtbaar worden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 5, 2026

@supernova 

Ik herstart om de 7 dagen niet het thuisnetwerk maar het apparaat (herstart het apparaat0. Dus de V12 boot in zijn geheel op. Resultaat althans bij mij dat de extenders weer netjes zichtbaar worden.

Het blijft natuurlijk belachelijk om dat te moeten doen, maar met de vorige update had ik deze problemen niet, wel dat af en toe mijn Wifi geen data van Internet wil halen, dan moet ik alle SW2’s opnieuw starten of Herstart Thuisnetwerk doen, maar dat was misschien eens in de paar maanden. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 5, 2026

@supernova 

Ik herstart om de 7 dagen niet het thuisnetwerk maar het apparaat (herstart het apparaat0. Dus de V12 boot in zijn geheel op. Resultaat althans bij mij dat de extenders weer netjes zichtbaar worden.

Het blijft natuurlijk belachelijk om dat te moeten doen, maar met de vorige update had ik deze problemen niet, wel dat af en toe mijn Wifi geen data van Internet wil halen, dan moet ik alle SW2’s opnieuw starten of Herstart Thuisnetwerk doen, maar dat was misschien eens in de paar maanden. 

Hier het zelfde , maar ja er wordt gezegd we zien wel verbeteringen , ja duhhhh waar en wat voor verbeteringen.

Tis gewoon een grote puinhoop en dan druk ik mij zeeeer netjes uit .

Nu dus iedere 6 dagen ( 1 dag zekerheid) inbouwen om thuis netwerk potverdorie ( gekuiste versie) een herstart te geven 

De huurprijs lekker gaan verhogen , want tja vernieuwing kost geld en ja dat verhalen wij lekker bij onze klantjes joep van het hek zei vroeger lenen lenen betalen betalen, kpn versie ellende ellende , betalen betalen.

Laatste slaat nergens op, maar ja die kpn software slaat ook totaal nergens op

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 5, 2026

Zelfs de MijnKPN app wil niet verbinden met de V12 om alles van het Wifi Netwerk te laten zien.

Als ook de MijnKPN app niet wil verbinden, dan krijg ik toch het idee dat de Box 12 niet helemaal lekker in het spel zit. Als gewoon herstarten (door stroomloos maken of via de herstart knoppen in de interface) niet helpt, dan zou ik in dit stadium de Box 12 een reset geven. ​@supernova.

Want hoewel gekke dingen kunnen gebeuren, moet het zichzelf wel weer herstellen naar iets dat (grotendeels) klopt. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 5, 2026

Zelfs de MijnKPN app wil niet verbinden met de V12 om alles van het Wifi Netwerk te laten zien.

Als ook de MijnKPN app niet wil verbinden, dan krijg ik toch het idee dat de Box 12 niet helemaal lekker in het spel zit. Als gewoon herstarten (door stroomloos maken of via de herstart knoppen in de interface) niet helpt, dan zou ik in dit stadium de Box 12 een reset geven. ​@supernova.

Want hoewel gekke dingen kunnen gebeuren, moet het zichzelf wel weer herstellen naar iets dat (grotendeels) klopt. 

Tja, elke keer een reset geven is ook niet de methode, als ik dat elke keer bij klanten zou moeten doen, kan ik ander werk gaan zoeken. Misschien moeten de ontwikkelaars beter hun best gaan doen en alles goed testen, voordat er een nieuwe firmware wordt uitgerold…. 
Werk vanaf thuis, dus dat is ook niet handig om te doen en in de avond wil ik geen klachten van de vrouw horen. 😁

En nog iets, 2 SW2’s hebben alleen een IPV6 adres en een heeft zowel een IPv4 als een IPv6 adres… Ook nog nooit eerder last van gehad. 😤

Zie ze nu na 1 uur wel in het overzicht staan, maar de naam die ik aan de SW2’s had gegeven, zijn verdwenen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 5, 2026

Of een slimme stekker aan de box 12 hangen die om de 6 dagen stroom ervan af haalt en er weer erop zet? 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 5, 2026

Tja, elke keer een reset geven is ook niet de methode, als ik dat elke keer bij klanten zou moeten doen, kan ik ander werk gaan zoeken. Misschien moeten de ontwikkelaars beter hun best gaan doen en alles goed testen, voordat er een nieuwe firmware wordt uitgerold…. 
Werk vanaf thuis, dus dat is ook niet handig om te doen en in de avond wil ik geen klachten van de vrouw horen. 😁

En nog iets, 2 SW2’s hebben alleen een IPV6 adres en een heeft zowel een IPv4 als een IPv6 adres… Ook nog nooit eerder last van gehad. 😤

Zie ze nu na 1 uur wel in het overzicht staan, maar de naam die ik aan de SW2’s had gegeven, zijn verdwenen.

Dat zal wel eerder dan 1 uur dat ze weer zichtbaar zijn maar dat maakt niet uit. 

Geef sw2 punten weer eigen naam 

Kijk eens wat er allemaal staat bij niet meer verbonden apparaten.

En je topologie ziet er bij jou ( de kleurtjes) er beter eruit dan hier bij mij

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 5, 2026

Dat zal wel eerder dan 1 uur dat ze weer zichtbaar zijn maar dat maakt niet uit. 

Geef sw2 punten weer eigen naam 

Kijk eens wat er allemaal staat bij niet meer verbonden apparaten.

En je topologie ziet er bij jou ( de kleurtjes) er beter eruit dan hier bij mij

Mijn datalogger zou niet verbonden zijn, maar doet het wel>
Telefoon is verbonden met het Wifi Netwerk, maar de MijnKPN app zegt dat hij niet verbonden is met de Wifi. Al met al klote dus….

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 5, 2026

Tja, elke keer een reset geven is ook niet de methode, als ik dat elke keer bij klanten zou moeten doen, kan ik ander werk gaan zoeken. 

Ik bedoel ook niet dat je elke keer moet gaan resetten, ​@supernova. Het ging me nu even om dit moment, omdat je aangaf dat de topologie nu helemaal leeg was en bleef ondanks herstarts. En ook de app niet wilde verbinden. 

Dat zien we inderdaad nog gebeuren bij herstarts en dergelijke onderbrekingen. We verwachten daarin verbetering in komende versies.

Ook topologie in het algemeen staat op de radar. Het overzicht met verbonden apparaten kan een betere plek zijn om te kijken wat en hoe dingen verbonden zijn. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 5, 2026

Tja, elke keer een reset geven is ook niet de methode, als ik dat elke keer bij klanten zou moeten doen, kan ik ander werk gaan zoeken. 

Ik bedoel ook niet dat je elke keer moet gaan resetten, ​@supernova. Het ging me nu even om dit moment, omdat je aangaf dat de topologie nu helemaal leeg was en bleef ondanks herstarts. En ook de app niet wilde verbinden. 

Dat zien we inderdaad nog gebeuren bij herstarts en dergelijke onderbrekingen. We verwachten daarin verbetering in komende versies.

Ook topologie in het algemeen staat op de radar. Het overzicht met verbonden apparaten kan een betere plek zijn om te kijken wat en hoe dingen verbonden zijn. 

Helaas blijk het overzicht van verbonden apparaten ook niet altijd goed te werken, dan zie het verschil. in de topologie, van dat die zegt hij is verbonden en in het overzicht verbonden, staat hij op niet verbonden. Of andersom…. :-(

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 5, 2026

Kleine update, zijn nu een paar uur verder, maar de MijnKPN app wil niet verbinden met het Wifi Netwerk… Dat terwijl al mijn aparatuur verbonden is met de Wifi…. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

De problemen die jij benoemt ​@supernova, dat zijn inderdaad precies de problemen met de topologie die bij ons op de radar staan. Hier hebben we nu dus nog niet een oplossing voor. Wat betreft de MijnKPN app, daar heb ik niet direct een verklaring voor 🤔Als dit nog steeds niet lukt, zou je daar dan een eigen topic voor aan willen maken, zodat we daar even wat dieper in kunnen duiken?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 6, 2026

Het is bijna week 33, dus hier alvast wat informatie over de verdere uitrol. Dit is ook allemaal toegevoegd aan het startbericht.

Van 26.04.00 naar 26.04.02

We hebben een kleine hotfix toegevoegd die verbetering brengt in de communicatieverbinding tussen ons beheersysteem en het modem. Dit verhoogt het versienummer naar .02.

Uitrol

Komende week, vanaf maandag 10 augustus, is het week 33 en gaan we verder met de uitrol van deze update van ons uit. Dit zal naar verwachting ongeveer drie weken duren. In die periode krijgen ook degenen die eerder al de update naar 26.04.00 gekregen hebben of zelf geïnstalleerd, deze 26.04.02 versie.

Zelf updaten via MijnKPN App of webinterface

Nadat uitrol van ons uit weer begonnen is zullen we ook kijken op welk punt we het zelf updaten weer aan kunnen zetten. We laten dat in dit topic weten.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 6, 2026

Oww dat is goed nieuws 👍 zeker als ik met die update niet meer om de 7 dagen mijn box 12 hoef te herstarten 

• Helper
  • August 7, 2026

@Erik van KPN Geeft die kleine hotfix een oplossing voor het synced → paired probleem?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 7, 2026

Nee. 

We hebben een kleine hotfix toegevoegd die verbetering brengt in de communicatieverbinding tussen ons beheersysteem en het modem. 

Paired-not-synced is niet iets wat met een kleine hotfix te verhelpen valt.

• Helper
  • August 7, 2026

@Erik van KPN Dank voor uw helder en directe antwoord. Kunt u aangeven hoe en wanneer deze fix voor synced paired wel komt?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

@Erik van KPN Dank voor uw helder en directe antwoord. Kunt u aangeven hoe en wanneer deze fix voor synced paired wel komt?

Ik verwacht dat je daar helaas geen concreet antwoord op gaat krijgen helaas.

Maar ik snap je vraag volkomen