Skip to main content

KPN Box 12 valt 1 tot meerdere malen per dag uit, start zichzelf weer op. Had hiervoor een witte Experia V10A van Budget (oftewel KPN) en daarvoor van KPN de Experia V10 en nog verder terug een Experia V8 volgens mij, ik kan het niet meer bijhouden. Maar met die witte modems heb ik nooit deze klachten gehad.

Het ding is met een meter UTP kabel aan het glasvezelkastje aangesloten, dan zitten er 1 TV decoder Arris VIP5202, 1 laptop en 1 computer via UTP Cat6 kabel op aangesloten, 1 vaste telefoon, mijn 2 mobiele telefoons via Wifi en that’s it. Geen Wifi versterkers, extra routers of whatever.

Anywayz, ik zag echt veel topics over het wegvallen van de KPN Box 12, dus ik ben niet de enige met deze klacht, en geloof me, da's niet leuk als die wegvalt midden in een spannende serie of gister tot 2 keer toe tijdens de Grand Prix van Mexico.

Had graag een oplossing voor het steeds wegvallen van het modem, het is zwaar irritant, heb dit abbo nu sinds 6 oktober en tot op heden is het mij veel te vaak voorgekomen dat het modem uitviel en dan na enkele minuten weer aan ging.

Probeer deze Servicetool. Je verbinding wordt gemeten en zal daarna o.a je modem automatisch herstarten en als het probleem nog niet opgelost is dan kun je automatisch een modem reset uitvoeren.

 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen/servicetool-geen-diensten.htm#/0006.3


Probeer deze Servicetool. Je verbinding wordt gemeten en zal daarna o.a je modem automatisch herstarten en als het probleem nog niet opgelost is dan kun je automatisch een modem reset uitvoeren.

 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen/servicetool-geen-diensten.htm#/0006.3

Nah zeg dat was echt behulpzaam, NOT. Het ligt aan het modem, niet aan mijn apparatuur, dat spul draait al jaren probleemloos op de diverse andere modems. Voor de formaliteit de check gedaan, zegt ie alsnog dat het aan mijn kant zit, dus aan het einde de optie om een afspraak met een monteur te maken, kosten 70 euro plus 17.50 per extra kwartier plus materiaalkosten. Ammehoela.

 


Hoi @npkkcuf . Ik heb even een paar metingen gedaan.

Die lijn was tot voor kort érg onstabiel. Toch zie ik de afgelopen 2 dagen geen issues meer. Is dat ook jouw ervaring?


Hoi @npkkcuf . Ik heb even een paar metingen gedaan.

Die lijn was tot voor kort érg onstabiel. Toch zie ik de afgelopen 2 dagen geen issues meer. Is dat ook jouw ervaring?

@Erwin_  Yep, Dat was m'n ‘Last Resort’: heb het glasvezel modem in de gangkast 20 minuten van de stroom af gehad, en daarna nogmaals alles gereset (modem en decoder), het lijkt inderdaad te werken, fingers crossed. Snelheid lijjkt wel iets minder nu, maar nog steeds minimaal 800Mbps of meer, of dat aan het type glasvezel modem ligt, het netwerk of aan de centrale weet ik niet. Heb nu een langwerpig witte Genexis maar heb ook nog een ander Genexis glasvezel modem liggen van jullie, een kleine zwarte, geen idee of dat zou schelen in snelheid, maar de inkomende fiber kabel in de kast is nogal fragiel en destijds met veel kunst en vliegwerk door een monteur aangelegd dus ik laat het maar zo. Heb een jaar lang gratis Giganet en flinke korting, voor die prijs ga ik niet lopen klooien….

Heb ik wel meteen even een geheel andere off topic vraag: voor ik dit nieuwe abbo aanvroeg heb ik contact gehad met iemand bij KPN klantenservice afdeling verkoop, die zei dat ik de eenmalige aansluitingskosten á 25 euro teruggestort zou krijgen, omdat ik al jaren op een KPN aansluiting zit en er in principe dus geen nieuwe aansluiting hoefde te komen. De meneer was zeer stellig hierin, ben echter vergeten zijn naam te noteren, volgens mij was het Mick, Nick, Niek, Nico, iets in die geest. Een andere medewerker ontkende dit later echter aan de telefoon. Hoe zit dat?


@npkkcuf Daar kan ik helaas niks van terugvinden.  Klopt het dat je een jaartje geen diensten bij ons had? 

 

Wat glasvezel betreft zou ik inderdaad niet te veel aan die draad zelf komen. Dat is allemaal zo vies en/of kapot. 


@npkkcuf Daar kan ik helaas niks van terugvinden.  Klopt het dat je een jaartje geen diensten bij ons had? 

 

Wat glasvezel betreft zou ik inderdaad niet te veel aan die draad zelf komen. Dat is allemaal zo vies en/of kapot. 

@Erwin_ Ik heb tussendoor een jaar Budget Thuis gehad, da's ook gewoon KPN maar dan via Budget. Voor de ‘overstap’ van KPN naar Budget hoefde ik ook niet opnieuw aansluitingskosten te betalen, jullie apparatuur werkte gewoon toen ik nog Budget had en vice versa, en als er een probleem was werd ik door Budget doorverwezen naar KPN. Maar ik neem wel telefonisch contact op met klantenservice/administratie als er geen 25 euro retour komt. Zou toch te gek voor woorden zijn als het toegezegd is en daar dan niks van bekend is, dan was dat een mooi lokkertje geweest van de persoon in kwestie.

En wat je zegt, glasvezel kabel beter vanaf blijven, zeker als die al met de nodige problemen is aangelegd.