Skip to main content
Beantwoord

KPN BOX 14 modem kan diverse servers niet pingen in mijn lokale netwerk

• July 3, 2025
  • 75 reacties
  • 517 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

75 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

Hi, op Ip krijg ik hetzelfde, zie

mvg ​@Cheerens 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

🥳🥳🥳🥳 cheerens.nl leeft

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • July 7, 2025

🥳🥳🥳🥳 cheerens.nl leeft

Hi Maikel, JA….. Wat ik zag dat ik na reset en poort forward instellen een ip6 terug kreeg en niet status enabled maar status error. Dus net poort forward delete en een nieuwe aangemaakt, en nu werkt mijn website weer pffff.

Nu nog koppeling met mijn office VPN, ik ga even testen?

mvg ​@Cheerens 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

Ik kreeg wel een verbinding met extern bureaublad paar minuten geleden, met een venster om user/password te invullen. Nu is het inactief. De website is wel online

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Hi Maikel, JA….. Wat ik zag dat ik na reset en poort forward instellen een ip6 terug kreeg en niet status enabled maar status error. Dus net poort forward delete en een nieuwe aangemaakt, en nu werkt mijn website weer pffff.

mvg ​@Cheerens 

Dus het lijkt op een ipv6 issue in box14 😅

ik zie ook poort 80 open dit zal ik je niet willen adviseren om deze te openen gezien dit nog wat veiligheid issues geeft.

ik zou even je box14 firewall level aanpassen naar normaal of laag en daarna testen of dat werkt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

Hi TDN, Klopt maar als ik dan probeerde in te loggen kreeg ik 

mvg  ​@Cheerens 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

Hi Maikel, Ok ik heb firewall BOX14 aangepast naar LAAG, daarna website werkt nog, dus ok.

mvg ​@Cheerens 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Hi Maikel, Ok ik heb firewall BOX14 aangepast naar LAAG, daarna website werkt nog, dus ok.

mvg ​@Cheerens 

Je office vpn werkt nu dan ook 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

Hi Maikel, ok ik ga mijn office VPN dan nu ook testen?

mvg ​@Cheerens 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

@Cheerens De RDP is voor 10min uit veiligheidsreden voor dit account gesperd. Maar aangezien je de administrator bent, kan je zelfs resetten

Type "secpol.msc” in zoek-venster (Windows-Key + S) en als Administrator uitvoeren. Onder Account-Vergrendeldelingsbeleid  kan je de Vergrendelingslimiet instellen of de Account unlocken

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

Hi TDN, ik kan nog steed niet met mijn Office VPN koppelen. Werkt wel als ik mijn laptop waarmee ik een verbinding kan maken in DMZ zet!?

mvg ​@Cheerens 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

@Cheerens De RDP is voor 10min uit veiligheidsreden voor dit account gesperd. Maar aangezien je de administrator bent, kan je zelfs resetten

Type "secpol.msc” in zoek-venster (Windows-Key + S) en als Administrator uitvoeren. Onder Account-Vergrendeldelingsbeleid  kan je de Vergrendelingslimiet instellen of de Account unlocken

Maaaaaaaar rdp was alleen een test of portforwarding werkte via box14 en zou je niet naar de buitenwereld open willen hebben mits je een ACL op deze poort knalt 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

HI TDN, nee ik heb direct poort 3389 gesloten, ok

Nog een open punt, koppelen met ons Office VPN werkt niet!?

mvg ​@Cheerens 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

Nog een open punt, koppelen met ons Office VPN werkt niet!?

Welke protocol gebruikt je werkgever VPN? PPTP is standaard geblokkeerd van KPN. Je zou WireGuard, OpenVPN of IPSec gebruiken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

Hi TDN, ik heb de VPN voor op mijn werk zelf gebouwd, deze werkt nog op PPTP, de poorten op mijn server op het werk staan open (1723 en 47) deze hoef je niet thuis of ergens anders als je verbinding maakt met WiFi te openen.

mvg ​@Cheerens 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

@Cheerens PPTP is nog uit windows 95 tijdsperk en zeer onveilig, daarom blokkeert KPN dit protocol. Je zou een ander protocol op jouw VPN server installeren. Voor een uitgaande verbinding hoef je niet te openen, tenzij deze porten zijn geblokkeerd door Windows-firewall of router-firewall. Maar PPTP is volgens mij in KPN NAT geblokkeerd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

Hi TDN, Ok duidelijk dat is de rede dat als ik mijn laptop in DMZ zet dat het dan wel werkt, zeker dan gaat alles door, toch? Is er geen mogelijkheid om het op mijn modem open te zetten?

mvg ​@Cheerens 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Hi TDN, Ok duidelijk dat is de rede dat als ik mijn laptop in DMZ zet dat het dan wel werkt, zeker dan gaat alles door, toch? Is er geen mogelijkheid om het op mijn modem open te zetten?

mvg ​@Cheerens 

Het beste is ombouwen naar een nieuwe versie vpn.

Kan je aan de zakelijke kant geen vpn op de firewall integreren openvpn ssl vpn ipsec.

ik vermoed dat je tijdelijk ook wel. Een dhcp reservering op je laptop adres kunt maken. En daar een port forward aan hangen. Ipv DMZ das heel riskant  

• July 7, 2025

@Cheerens PPTP is nog uit windows 95 tijdsperk en zeer onveilig, daarom blokkeert KPN dit protocol. 

Volgens mij blokkeert KPN dit niet actief. Maar door een bug werkt het niet. Zo was het volgens mij bij de KPN Box 12. En in de laatste firmware versie is dat opgelost dacht ik. In de KPN Box 14 wellicht nog niet.

Maar een ander protocol kiezen lijkt me verstandig als dat kan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 7, 2025

Hi TDN, Ok ik neem aan dat jij nog even voor mijn checkt of er een bug fix voor de BOX14 onderweg is, en ja ik ben ook al heel oud, dus vandaar dat ik dit voor ons bedrijf nog opgezet heb met PPTP. Ik ga ook kijken om de laatste versie van PPTP te installeren, maar dat kost ook aan mijn kant tijd.

PS: Ik wil jullie allen hartelijk bedanken voor het mede oplossen van mijn probleem, geweldig gedaan.

mvg ​@Cheerens 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

Ok ik neem aan dat jij nog even voor mijn checkt of er een bug fix voor de BOX14 onderweg is,

Ik heb even gezocht, en alleen gevonden dat voor Box 10 en SuperWifi 2 een bugfix was

• Ondersteuning voor VPN protocol PPTP is weer hersteld.

• Verder konden PPTP VPN verbindingen die via een SuperWifi 2 liepen problemen geven. Dat is verholpen.

Waarschijnlijk hebben de modems V12 en V14 nog steeds de beperking dat PPTP geblokkeerd is.

Ik ga ook kijken om de laatste versie van PPTP te installeren, maar dat kost ook aan mijn kant tijd.

De versleuteling van PPTP is allang gehackt, dus ook met de nieuwste PPTP versie heb je nog steeds het beveiligingsprobleem. Het is aan te raden andere VPN protocollen te gebruiken. WireGuard en OpenVPN zijn nog actueel.

IPSec is ingebouwd in Windows, OpenVPN of WireGuard kan je als aparte diensten installeren op Windows.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

🥳🥳🥳🥳 cheerens.nl leeft

mvg ​@Cheerens 

Wat ontzettend mooi dat het is gelukt ​@Cheerens 😃🥳
Heel veel dank aan ​@Maikel Drost en ​@TDN voor de goede ondersteuning!

Is het nu ook goed duidelijk waar het mis gaan met de VPN, en wat je het best kunt doen om die weer goed werkend te krijgen?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb nog even navraag gedaan en heb een update voor je ​@Cheerens:

De Box 14 heeft een pptp VPN bug, en die bug wordt opgelost in de volgende versie! In tussentijd zal je dus wel echt een ander protocol moeten gebruiken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 8, 2025

Hi Maja, Bedankt voor de informatie. Heb jij een indicatie wanneer de volgende versie verwacht word?

Mvg ​@Cheerens 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Helaas niet, maar je kunt onze Product Updates volgen om dit in de gaten te houden, alle updates delen wij daar 😊