Skip to main content
Update

KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.25.08.08

Categorie:KPN Box 14
  • September 8, 2025
  • 77 reacties
  • 7335 keer bekeken
Toon eerste bericht

77 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 5, 2026

Zeker wordt er nog aan gewerkt. Er wordt continu, gelijktijdig, aan nieuwe versies voor alle modems en wifipunten gewerkt. Maar wanneer een nieuwe versie vrijgegeven wordt voor uitrol heb ik op dit moment geen informatie over. Zodra we die wel hebben maken we een  nieuwe Product Update. 

Hier in het bezit van een KPN Box 14 (overgenomen van een Tweaker die deze heeft mogen testen) voorheen had ik een KPN Box 12

Momenteel zit ik nog op Firmwareversie: V14.C.24.04.06

Je had deze Box V14 niet mogen overnemen.

Modem is eigendom van KPN en mag niet worden verhandeld, dit is gewoon heling.
Heling is het illegaal kopen en verkopen van 'gestolen' goederen.
Heling is strafbaar, er staat een gevangenisstraf en/of een boete op

Waar is je V12 gebleven? Officieel moet je nu de V14 naar KPN sturen, maar ik denk niet dat ze hierom zullen vragen. Een moderator zal je hierover informeren. Als je de V14 mag houden, wees dan eerlijk en stuur je V12 kosteloos terug naar KPN. Adres staat op de sticker achter op het modem, naast het stukje tekst waar staat dat het modem eigendam is van KPN.

Betreft je vraag, heb je SuperWiFi thuis?
Zo ja, dan is dit de reden dat je vast blijft zitten voor nu op de oude versie denk ik.

Dit is onjuist. De Box v14 's die Tweakers hebben mogen testen zijn in eigendom overgedragen aan die persoon. Dat staat zwart op wit. En dat is voor ondertekening ook nog eens na gevraagd omdat een aantal testers (net als jij) dat opmerkelijk vonden.

Dus zoals ik ook al eerder in dit forum meldde. Er zijn echt Box v14 die geen eigendom meer zijn van KPN waar KPN ook bewust een contract voor heeft opgesteld om dat eigendom over te dragen.

Er is dus geen sprake van heling. Wellicht is excuses naar deze gebruiken op zijn plaats. En mocht na bovenstaande uitleg de Box v14 maar KPN zijn toegestuurd, in de veronderstelling dat bovenstaande claim klopt en de dreiging met gevangenis straf. Is dat eigenlijk dus oneigenlijk toe eigenen door KPN.

Is dat wellicht strafbaar?