Skip to main content
Update

KPN Box 14: Update naar KPN Software V14.C.26.04.04

Categorie:KPN Box 14
  • June 9, 2026
  • 121 reacties
  • 3899 keer bekeken
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

121 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

Ja, kan dat jouw netwerk de update al heeft gehad. Is ook heel verschillend.

Probleem na netwerkupdate is meestal veroorzaakt door de ONT (niet door router). De ONT heeft ook een firmware (profiel) update nodig.

• Helper
  • July 11, 2026

Lullig om te zeggen, maar bovenstaande horror scenario's nodigt mij niet uit om over te stappen.

• Helper
  • July 13, 2026

Dank ​KPN Officiële klacht ingediend en de oplossing bleek een downgrade te zijn van de firmware. Dit is door KPN na een aantal dagen uitgevoerd en de problemen zijn daarmee opgelost. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

Dat is een heel mooi bericht, zeker als er hier wordt gezegd dat dat niet mogelijk zou zijn.

Ik heb voor iets anders een klacht ingediend bij de KPN, maar daar nooit meer iets van vernomen.

• Deelnemer
  • July 13, 2026

Ik heb in dit topic al eens voorgesteld dat men op basis van het macaddress eventueel in samenwerking met de helpdesk firmware klaar moeten kunnen zetten. Nooit antwoord op gehad, maar blijkbaar is dat wel degelijk een optie. 

NB: Bij mij is het na de update nog steeds hetzelfde.

Ik zit op 1GB up !GB down.

• Topper
  • July 14, 2026

Er wordt hard gewerkt aan de oplossing. Dit is echter niet iets dat wij alleen kunnen doen. We werken hiervoor samen met onze hardware leveranciers. Hierdoor kunnen we op dit moment nog geen duidelijkheid geven over wanneer de fix beschikbaar zal komen. Uiteraard doen we ons uiterste best om dat wel zo snel mogelijk te laten zijn.

Hallo Erik, Ik weet dat jullie er hard aan werken en dat we geduld moeten hebben, maar….

Sinds 3 dagen heb ik nog een upload van 0,1 MB. Buiten dat wordt alles in mijn apple home uitgeschakeld en weer aan. 10 seconde uit dan weer aan enz enz.
Daar zit dus ook mijn beveiligings systeem bij! Ik heb dat sinds zondag, 18.15 uur.
De eerste keer heb ik van alles geprobeerd, dingen resetten, van de stroom halen en er weer op. Modem gereset maar ‘s avonds om 12 uur gaf ik het op en ben naar bed gegaan. De volgende ochtend sta ik op en zonder dat ik iets gedaan heb werkte alles weer???
Die dag, weer ‘s avonds rond 18.15, precies hetzelfde. En vandaag weer.
Ik word er nu echt gek van. Durf jullie helpdesk niet meer te bellen want die zetten vanuit daar gewoon mijn modem terug naar fabrieks instellingen. En dan moet ik weer 36 apparaten opnieuw gaan installeren in apple home. Wat raad je me aan?
Vriendelijke groet

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dat is wel een erg lage upload en ik weet ook niet of dat geheel ligt aan deze laatste versie. Jij zit nu ook op versie 26.04.04? De andere problemen die je noemt met je smarthome opstelling, lijkt mij buiten de huidige upload problematiek liggen. Maar daar weet wellicht Erik meer het fijne van. 

Had je op de vorige versie geen problemen met Apple Home? Als dat het geval is, dan kun je wel gaan voor de downgrade, maar het is dan wel de bedoeling dat je belt. Bij de telefonische collega's ligt die mogelijkheid namelijk. 

Anders is het even wachten totdat we morgen hier iets meer over kunnen zeggen. 

• Topper
  • July 14, 2026

Hallo Arjan

nee voorheen nooit problemen gehad met apple home?

welk nr kan ik bellen? Of beter wachten tot Erik tijd heeft?

vriendelijke groet

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dan kun je het beste het advies volgen van Erik: 

Daarnaast kijken we naar mogelijkheden om de software terug te zetten naar de vorige versie voor die mensen die echt niet kunnen leven met de upload op het huidige niveau. We doen dit liever niet voor iedereen omdat deze versie, los van de uploadbug, wel vele verbeteringen bevat ten opzichte van de vorige versie. Of en hoe een rollback in z'n werk gaat komen we ook zo snel mogelijk op terug zodra daar meer informatie over is. 

Hiervoor is nu een proces, daarvoor kan je contact opnemen met de telefonische collega's (belafspraak). Dat is echter handwerk. Vandaar dat het tot een week kan duren voordat je software inderdaad is teruggezet. 

Dus als je het kunt redden met je lagere upload is wachten op de nieuwe versie wellicht sneller:

• Topper
  • July 14, 2026

Hartelijk dank Arjan

RicoConnect
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Ik heb inmiddels met de klantenservice gebeld. Terugzetten naar de vorige softwareversie bleek lastig en een hoop gedoe. Ze konden wel een ander modem opsturen, dat zou iets sneller geregeld zijn.

Volgens de medewerker is het een bekend probleem, heeft het prioriteit en is er een update onderweg. Een datum kon hij helaas niet noemen. Het vreemde is dat ik vóór mijn vakantie nergens last van had en na mijn vakantie de upload ineens blijft steken rond de 375 Mbps. Dat is natuurlijk nog steeds snel, maar ik haalde hiervoor ruim 4,3 Gbps upload, dus dat is wel een flink verschil.

Ik wacht voorlopig op de nieuwe softwareversie, maar netjes vind ik het niet dat dit zo lang duurt en dat er nog steeds geen planning/datum bekend is voor de nieuwe software/update.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 17, 2026

Goed nieuws! Nieuwe versie is beschikbaar en gaan we na het weekend uitrollen bij diegenen van jullie die nu deze 26.04.04 versie hebben.

ftdk
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • July 17, 2026

Hoezo een nieuw modem opsturen…? Dat zou ivm ‘policy wijzigingen’ niet meer gebeuren toch…? Of zijn sommige klanten ‘more equal than others’…? Mijn buurman zou zeggen: smeulend wrakhout…😡

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 17, 2026

Goh snel nieuwe software versies opleveren en bugs fixen kan dus wel. Als het maar in de media komt…...

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 17, 2026

Hoezo een nieuw modem opsturen…? Dat zou ivm ‘policy wijzigingen’ niet meer gebeuren toch…? Of zijn sommige klanten ‘more equal than others’…? Mijn buurman zou zeggen: smeulend wrakhout…😡

Een modemwissel kan, maar dan alleen als het technisch systeem ook vindt dat er iets aan de hand is dat met een modelwissel opgelost zou kunnen worden. In de praktijk zou dat met deze bug niet moeten gebeuren.

• Topper
  • July 17, 2026

Sorry hoor, maar dit moet ik even kwijt. Ja er zijn fouten gemaakt. Maar nu worden ze opgelost. Ja natuurlijk had het misschien sneller gekund, maar ze WORDEN opgelost.
Ik ken heel veel bedrijven die dat niet doen, die echt lak aan hun klanten hebben.
Dus misschien een ietsepietsie minder negativiteit?
De zon schijnt 😉

Hoi! Ik lees hier dat de update uitgerold wordt, betekent dat KPN de update automatisch voor je doorvoert, of moet dat zelf zodra de update beschikbaar is?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Quinten Gerritsen, er is inderdaad een nieuwe update voor de KPN Box 14

In het openingsbericht legt mijn collega Erik precies uit wanneer en hoe de update wordt uitgerold. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 17, 2026

Sorry hoor, maar dit moet ik even kwijt. Ja er zijn fouten gemaakt. Maar nu worden ze opgelost. Ja natuurlijk had het misschien sneller gekund, maar ze WORDEN opgelost.
Ik ken heel veel bedrijven die dat niet doen, die echt lak aan hun klanten hebben.
Dus misschien een ietsepietsie minder negativiteit?
De zon schijnt 😉

Even sorry hoor , maar er wordt genoeg betaald, mag het dan ook gewoon naar behoren werken?

Hi ​@Jeroen van KPN 

Ik zie inderdaad de nieuwe update log.

Wie krijgt de update en wanneer?

De, kleine, groep met klanten die de vorige versie hebben kunnen installeren krijgt deze update begin volgende week.

Ik val onder deze groep klanten met de upload bug. Mij is alleen niet helemaal duidelijk of we deze update zelf moeten doorvoeren of dat KPN deze doorvoert. 

De vorige update was namelijk zelf te installeren toen deze uitkwam ipv een “geforceerde” uitrol door KPN.

Hoor graag van je!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Je krijgt hem van KPN en mocht je meer vragen hebben over de nieuwe update ​@Quinten Gerritsen, reageer s.v.p. dan ook in het topic over de nieuwe update.