Skip to main content

Ik heb de kpn box 12 gereset met een pin.

Na een tijdje gaan de LED’s uit, en dan begint de rode LED te branden.

Na enige tijd werkt internet weer.

ik ga naar https://192.168.2.254 

Daar komt een login pagina.

Ik scan de qr code aan de voorkant van de Box 12.

Het wachtwoord copieer ik en plak dat in het wachtwoord veld.

Dat werkt niet: wrong login information.

Ook met handmatig intoetsen werkt het niet.

Gebruikte browsers:  Chrome, FireFox, Edge, Safari, zowel gewone als in incognito modus werkt dat niet.

Ik heb het modem ook remote laten resetten, zelfde effect, het wachtwoord van de fabrieksinstellingen werkt niet.

De user staat op admin, dat is een vaste instelling.

Wat is de volgende stap om weer te kunnen inloggen?

Het is inderdaad worstelen met inloggen op dit moment. Hopelijk wordt dat snel gefixt.

Probeer deze link eens: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/  in de Edge browser.

Je krijgt waarschijnlijk een waarschuwing “Niet beveiligd”, maar dat kan geen kwaad. Negeer die maar. Daarmee lukt het mij wel om in te loggen.


Zoals in mijn eerste email staat heb ik Edge geprobeerd, zowel gewoon als met incognito.

OOk de genoemde link heb ik geprobeerd.

Ik krijg een waarschuwing dat het certificaat ongeldig is, en kan dan bij uitzondering de website bezoeken.

Daar log ik op alle mogelijke manieren in.  In het wachtwoord komt naast gewone letters en cijfers een ^ voor en een “.

Ik heb de qr code gescanned en de tekst daaruit geknipt en geplakt.

Ik heb het wachtwoord ingetikt, en voort de “  ook 2 keer ‘ geprobeerd.

Ik heb het wachtwoord in de mogelijke varianten in notepad ingetikt en van daaruit geknipt en geplakt.

Ik heb dit op een iMac geprobeerd, 2 pc’s met Windows 10 pro en Windows 11 pro, op een laptop met Windows 11 pro, met op de iMac nog Safari, en op naast Chrome en Firefox op de windows devices nog Edge.

Ook een Galaxy A8 tablet heb ik nog geprobeerd.

Niets werkt.

 

Kan er een monteur langskomen om dit op te lossen,

Mijn laatste optie is om een andere provider te kiezen.

 

Verder kan ik nauwelijks geloven dat KPN zo lang over een verlopen certificaat moet doen, dat is namelijk 5 minuten werk onder Linux of IIS.

Kom met een echte oplossing zou ik zeggen, in plaats van steeds dezelfde opties te opperen.Ik kan resetten tot ik een ons weg, rood lampje brandt, tijdje wachten, inloggen met wachtwoord op Box 12, werkt niet.  Enzovoort, enzovoort, enzovoort…..

 

met vriendelijke groet, 

Fons Claessen.

 


KPN heeft een paar dagen geleden een update van de KPN Box 12 software aangekondigd.

Hopelijk lost die ook dit probleem op.


misschien helpt de update, maar die wordt “uitgerold” en wanneer ik dan aan de beurt ben is niet duidelijk.

ik wacht een tijdje af, wat moet je anders.

Knullig dit, een verlopen certificaat, hoe moeilijk kan dat zijn.

En “probeer dit eens”, zo blijf je aan het lijntje gehouden worden.

Het werkt gewoon niet, laat KPN dat asap oplossen?

 


Wachten op een update, waarvan de datum onbekend is.

In de tussentijd werken mijn NAT settings niet meer en kan ik niet bij een VPS voor klanten.

Dit kan toch niet zo?

 


Bij de KPN Box 12 is het certificaat niet verlopen. Het is volgens mij een probleem met ipv6.

Ik heb er geen last van. Nog nooit last van gehad. Inloggen gaat hier gewoon altijd prima.

In de tussentijd werken mijn NAT settings niet meer en kan ik niet bij een VPS voor klanten.

Wat bedoelt u met "NAT settings"?


NAT = Network Adres Translation

Dat kun je gebruiken voor Remote desktop, zodat een poort gerouteerd wordt naar een bepaalde pc.

Zo kun je bij een externe Pc of VPS.

Zonder die NAT setting kun je daar niet meer bij, wat gruwelijk irritant is.

Dat iemand anders er geen last van heeft en anderen weer wel, daar heb ik zelf niet zo heel veel aan.

Ik probeer nu een storing aan te melden, maar dat gaat pas morgen, want ze hebben storing.

Wat een bedrijf.

 

 


Als u zelf een KPN Box heeft en u wilt via RDP iemand anders zijn desktop over nemen, dan hoeft u niets in te stellen op uw "eigen" KPN Box. 

Maar u wilt bij de klant in de KPN Box een poort openen?


Ik heb vandaag KPN gebeld. 1e keer krijg ik een sms waar ik niks aan heb, 2e keer 15 minuten in de wacht waarna een levende mevrouw stelde dat er grote problemen zijn rondom BOX 12. 

Op mijn vraag hoe ik hierover geinformeerd werd, verwees ze naar het forum. Heerlijke organisatie. 


Kortom beste admin van KPN lees dit bericht en zorg dat we een reactie krijgen als het probleem is opgelost.

Ps: alle oplossingen die op het forum staan geprobeerd en werken geen van allen.


Zoals in mijn eerste email staat heb ik Edge geprobeerd, zowel gewoon als met incognito.

OOk de genoemde link heb ik geprobeerd.

Ik krijg een waarschuwing dat het certificaat ongeldig is, en kan dan bij uitzondering de website bezoeken.

Daar log ik op alle mogelijke manieren in.  In het wachtwoord komt naast gewone letters en cijfers een ^ voor en een “.

Ik heb de qr code gescanned en de tekst daaruit geknipt en geplakt.

Ik heb het wachtwoord ingetikt, en voort de “  ook 2 keer ‘ geprobeerd.

Ik heb het wachtwoord in de mogelijke varianten in notepad ingetikt en van daaruit geknipt en geplakt.

Ik heb dit op een iMac geprobeerd, 2 pc’s met Windows 10 pro en Windows 11 pro, op een laptop met Windows 11 pro, met op de iMac nog Safari, en op naast Chrome en Firefox op de windows devices nog Edge.

Ook een Galaxy A8 tablet heb ik nog geprobeerd.

Niets werkt.

 

Kan er een monteur langskomen om dit op te lossen,

Mijn laatste optie is om een andere provider te kiezen.

 

Verder kan ik nauwelijks geloven dat KPN zo lang over een verlopen certificaat moet doen, dat is namelijk 5 minuten werk onder Linux of IIS.

Kom met een echte oplossing zou ik zeggen, in plaats van steeds dezelfde opties te opperen.Ik kan resetten tot ik een ons weg, rood lampje brandt, tijdje wachten, inloggen met wachtwoord op Box 12, werkt niet.  Enzovoort, enzovoort, enzovoort…..

 

met vriendelijke groet, 

Fons Claessen.

 

Hier zelfde probleem sinds het modem is geleverd.


Ik had dit ook. Zelfs na reset door KPN kom ik er niet in (en werkt m'n wifi een stuk minder, maar ik kan niet kijken waarom). KPN geeft wel aan dat ze eigenlijk vinden dat klanten daar niks te zoeken hebben (snap dat ook wel, maar ik weet wat ik doe).

 

Bij mij werkte dit:

  • inloggen op Thuis app via QR code
  • daar Wifi SSID etc veranderd zodat alle apparatuur in huis weer werkt
  • daar kan je ook het Admin wachtwoord veranderen
  • daarna kon ik via http://192.168.2.254 inloggen via de Edge browser met het nieuwe wachtwoord (kies een niet al te moeilijk wachtwoord)

EDIT: ik kom er met geen mogelijkheid meer in… ik weet het wachtwoord (zelf ingesteld) maar kan niet meer inloggen…

Ik weet dus niet precies hoe mijn wifi staat ingesteld, het lijkt allemaal goed. Bijzonder: na een factory reset (met een pinnetje in het gaatje) logde ik in via de Thuis app en geheel automatisch werd mijn eigen SSID weer ingesteld (heel fijn), maar dat betekent dat er een configuratie gepusht wordt.

 

EDIT2: bijzonder, het lukt nu via de Chrome browser maar via Edge niet… KPN geeft in heel veel reacties aan dat het waarschijnlijk het wachtwoord is, maar lijkt me meer certificaat o.i.d…. hopelijk wordt dat snel opgelost...