Skip to main content
Vraag

KPN Box12b met oude firmware ontvangen van KPN

• January 7, 2025
  • 11 reacties
  • 175 keer bekeken

Deze vakantie een modemwissel gehad en heb nu een KPN Box 12b met  (volgens mij) hele oude firmware.

Zou graag recente firmware ontvangen, is het mogelijk deze binnen te halen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• January 7, 2025

Nee. Dat kan je zelf niet doen. Je zult het geduldig af moeten wachten. Kan maanden duren als je pech hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2025

Ah’s dat is jammer dat dat niet sneller gaat, voelt toch gek als er oude software op staat 🤷

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 12, 2025

Hi ​@Cootjuh80, welkom bij onze community. 

De update gebeurt inderdaad automatisch, daar hoef je niets voor te doen. Voor de werking van de modem hoort dit echter niet uit te maken. Of is er specifiek iets aan de hand of loop je ergens tegenaan?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 12, 2025

Als je geen superwifi 2 pods hebt staan zou het een kwestie van geduld moeten zijn, indien dit wel het geval is moet een moderator de update pushen.

• January 12, 2025

Ah’s dat is jammer dat dat niet sneller gaat, voelt toch gek als er oude software op staat 🤷

Nee, dat is niet gek. Veel klanten hebben witte SuperWifi’s of Experia WiFi's. Die werken niet samen met de nieuwe software op de KPN Box.

• Deelnemer
  • January 12, 2025

Wacht ook al 8 maand of zo nu op de nieuwe update… Snap nog steeds niet dat ze geen optie hebben om dit zelf te doen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 12, 2025

Wacht ook al 8 maand of zo nu op de nieuwe update… Snap nog steeds niet dat ze geen optie hebben om dit zelf te doen.

Omdat KPN dat niet wil, beleidskeuze.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2025

Hoi ​@Alex van KPN ,

Loop niet ergens specifiek tegenaan. Gebruik geen SuperWifi’s of Experia WiFi’s. Behalve dat het trage software is, is het vooral ook dat het 2 jaar oud is en 3 versies geleden.

Mijn eigen apparaten en software houd ik (voor zover dat kan) up to date, volgens mij ook iets wat aangemoedigd wordt. Voor mij hoort daar een modem ook bij, vandaar mijn wens om software up to date te kunnen houden. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 13, 2025

Snap ik, toch het verzoek om dit af te wachten. Zoals bekend gaat dit gefaseerd, uiteindelijk zal de software voor iedereen worden uitgerold. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • January 13, 2025

Zoals bekend gaat dit gefaseerd, uiteindelijk zal de software voor iedereen worden uitgerold. 

2030 project 😄

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • January 13, 2025

@bnh En tegen 2030 hebben de eerste modems al weer een andere versie 😀