Skip to main content

Sinds het begin van mijn glasvezel aansluiting reset mijn KPN wifibox 12 zich geregeld zelf. De aansluiting is door kpn monteurs verzorgd.

Maatregelen genomen; Modem verschillende keren gereset. Alle kabels vervangen, modem aangesloten op een solo stopcontact met geen andere apparatuur, bekabelde internet radio van modem verwijderd.

Verder geen bekabelde aansluitingen op het modem.

Ik heb nu ook al 5 keer de pech gehad dat de buitenaansluiting wegviel door een fout in de patch kast. Verleden week zijn alle aansluitingen in deze kast door de glasvezel kabelaar nagekeken en heb ik een andere patch aansluiting gekregen. Helaas resette mijn modem zich toch gisteren weer vanzelf. 

De KPN inhome monteur (naam bekend bij mij)was hier 2 weken geleden, toen ik helemaal geen internet meer had. (storing bleek uiteindelijk weer in de centrale patch kast, waar alle wijkaansluitingen samen komen, te zitten) maar heeft wel meteen met mij alle bekabeling nagekeken en die in orde bevonden. Hij adviseerde een nieuw modem als het probleem zich blijft voordoen.  Hij is akkoord dat ik zijn naam ter referentie gebruik. (Door kpn op te vragen)

Vandaar mijn vraag voor een nieuw modem opdat ik na een half jaar eens kan genieten van een snel en storingsvrij internet!

Je gebruikt toch geen draadloze verbindingssets zoals deze?

 


Hoi, nee ik gebruik deze niet. Als het modem zich niet reset heb ik overal in ons appartement een goed wifi bereik. Toen ik nog probleemloos bij Ziggo zat gebruikte ik DECO maar deze heb ik met KPN niet meer nodig. 😐


Kan er ook de hand niet op leggen wanneer hij reset. Soms met alleen Wifi gebruik, soms met alleen tv en soms als ik rustig in de huiskamer zit en het modem helemaal niet gebruikt wordt.

 


Heel bijzonder! En wat doen de ledjes op het glasvezelkastje?


Als hij reset gaan alle lichtjes uit en start het modem weer met het rode lichtje van power waarna alle lichtjes langzaam weer groen worden.


Dus ook het glasvezelkastje valt uit?


Nee het glasvezelkastje in de hal waar het aansluitpunt zit blijft groen, alleen bij het modem gaan alle lichtjes uit dan.


Mijn hoop was dat de resets zouden stoppen als de aansluiting naar het appartement goed en stabiel is maar helaas. Kan zelf niets bedenken wat nog anders zou kunnen


Kabel vervangen tussen glasvezelkastje en met modem maar dat heb je wellicht ook al gedaan. 


Is het stopcontact waar de stekker van de KPN Box in zit wel in orde? 


Ja heb ik veranderd naar een solo stopcontact waar geen andere apparaten op zitten. Heeft geen effect gehad. Wordt een lastig verhaal ik denk dat de enigste mogelijkheid een nieuwe modem proberen is.  


Hoi @Gormenghast, knap vervelend dat je modem steeds blijft herstarten. Bij een wegvallende verbinding is het eigenlijk altijd het handigst om even te bellen op het moment dat de verbinding wegvalt of zo kort mogelijk daarna. Je kunt ons hiervoor 24x7 bereiken op 0800-0402

Als de lijn goed is en iets op je netwerk lijkt de oorzaak te zijn willen we hier natuurlijk graag even met je meedenken, een experiabox wordt echt alleen omgeruild als deze defect is.


Hoi, bedankt voor je antwoord. Ik bel zodra ik weer een restart heb en wacht de conclusie af.

 


Gebeld na de zoveelste reset en de monteur kon de volgende dag al langs komen. 

Bij meting bleek dat het signaal van de glasvezel naar de TOC kast veel te hoog te zijn.

Boel schoongemaakt en alle bedrading weer doorgemeten en OK bevonden.

Gisteren de hele dag geen reset gehad. Ik kijk het nog een weekje aan maar heb de stille hoop dat het probleem is opgelost nu.  Zal dan een nog berichtje achterlaten of dit de definitieve oplossing is geweest.


Geen resets meer gehad.😀 Na alle ellende in de Patch kast, (die ook met veel moeite zijn verholpen), was dus de vuil binnen in de aansluiting van het glasvezelkastje uiteindelijk de oorzaak van mijn reset problemen. Hulde aan de laatste monteur die hier achter kwam, nadat al enkele keren alles was doorgemeten(?)

Geen idee waarom eerdere monteurs dit niet gemerkt hebben maar in elk geval ben ik geholpen. 

Moet wel zeggen dat ik af en toe extra GB kreeg van  de KPN zodat ik mijn mobiel als hotspot kon gebruiken als ik thuis kon werken, dat scheelde alweer.

Kortom...problemen allemaal opgelost!


Ah fijn dat het opgelost is! Bedankt voor je terugkoppeling!