Skip to main content

Reeds een aantal dagen geprobeerd om een Fritz!box 5530 rechtstreeks middels een geschikte XGS-PON sfp module, passende glasvezelkabel en een patchcover werkend te krijgen. Via de KPN omgeving de modem getracht te registreren (AVMGxxxxxxxx), hierna een telefoonnummer en 2 codes ontvangen. Via dit nummer contact opgenomen om e.e.a. te activeren. De KPN medewerker gaf aan dat deze geen mogelijk had om de activatie vanaf afstand door te voeren en heeft een afspraak gemaakt met een KPN monteur die vandaag ter plaatse heeft getracht e.e.a. te activeren. Het lukte de monteur niet om de Fritz!box (of XGS-PON module?) te activeren en na overleg met een (meer ervaren) collega werd mij verteld dat KPN geen ondersteuning verleend aan eigen apparatuur. Allemaal best te begrijpen, maar toch teleurstellend: in mijn beleving zou het hardware matige moeten kunnen werken. Omdat KPN het niet voor elkaar krijgt om een stukje hardware te registreren werkt het niet!

Iemand op dit forum nog goede ideeen?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

@wjb Kan zijn dat je nog op AON zit en hoef niet te registreren.

Ik zit inderdaad op AON, maar daar gaat het mij niet om, het gaat mij om de te volgen procedure om een ONT de registreren/activeren.

Dank voor het screenshot. Dit was eigenlijk ook zoals ik het zou verwachten. Je registreert als klant zelf het serienummer van de ONT.

Wat gebeurt er als er een tikfoutje gemaakt is in het serienummer?

Zou dat in het geval van @fiberfunck ook zo kunnen zijn en dat dat nu de reden is dat het niet lukt om de ONT te activeren?

Dan werkt het niet, maar als het goed is wordt je gebeld door een medewerker en ga je samen het ONT / Modem activeren. De medewerker blijft aan de lijn vaak totdat het werkt. 

Maar als je goed leest zegt @fiberfunck , ik citeer: 

“De KPN medewerker gaf aan dat deze geen mogelijk had om de activatie vanaf afstand door te voeren en heeft een afspraak gemaakt met een KPN monteur”


@wjb Het in ingewikkeld omdat je kan jouw eigen ONT alleen registreren als de KPN ONT actief is, daarom moet iemand van backoffice jou bellen om de ONTs te wisselen. Het maakt eigenlijk niet uit als een tikfout in zat, op het moment dat de eigen ONT verbinding probeert te maken, ziet de technicus de echte serienummer en kan indien nodig aapassen. 

Verder schree @fiberfunck 

 Het lukte de monteur niet om de Fritz!box (of XGS-PON module?) te activeren en na overleg met een (meer ervaren) collega werd mij verteld dat KPN geen ondersteuning verleend aan eigen apparatuur.

Daarom heb ik hem geraden naar tweakers.net te gaan en zijn serienummer in PM naar een van de KPN technicus daar door te geven. Tenminste heeft hij daar te doen met mensen met verstand van KPN PON


Maar als je goed leest zegt @fiberfunck , ik citeer: 

“De KPN medewerker gaf aan dat deze geen mogelijk had om de activatie vanaf afstand door te voeren en heeft een afspraak gemaakt met een KPN monteur”

Precies en dus zou een foutief serienummer weleens de oorzaak kunnen zijn dat het niet mogelijk was om op afstand de ONT te activeren. Als de medewerker dan verzuimt om na te gaan of het serienummer juist is dan schiet het natuurlijk niet op. 


Maar als je goed leest zegt @fiberfunck , ik citeer: 

“De KPN medewerker gaf aan dat deze geen mogelijk had om de activatie vanaf afstand door te voeren en heeft een afspraak gemaakt met een KPN monteur”

Precies en dus zou een foutief serienummer weleens de oorzaak kunnen zijn dat het niet mogelijk was om op afstand de ONT te activeren. Als de medewerker dan verzuimt om na te gaan of het serienummer juist is dan schiet het natuurlijk niet op. 

Ik lees hem zo, dan de medewerkers geen tool had om hem te activeren. Misschien kan @fiberfunck hier wat verduidelijking op geven ?