Skip to main content

Beste lezer,

Sinds kort ben ik klant van KPN en heb ik binnenkort een verhuizing deze maand. Een tussenwoning uit 1957 met een bovenverdieping. Op de pagina van de bestelstatus zag ik dat de Experia Box V10 H369A wordt meegeleverd. Volgens mij verstond ik in het gesprek met een medewerker dat ik de meest recente versie zou ontvangen.

Nu heb ik een sterk vermoeden dat dit komt omdat mijn adres pair bonding heeft. Deze maand begint KPN Netwerk met schouwen voor de aanleg van glasvezel in de straat van de nieuwe woning. Zodra glasvezel beschikbaar is zal ik zeker de transitie doorzetten.

Mijn thuissituatie is vooral draadloos internet (met uitzondering van de TV en evt gaming console(s) die bekabeld aangesloten kunnen worden). Ik heb enkele smart home apparatuur. Voor mij is het van belang dat de Wi-Fi goed en stabiel werkt. Daarbij vermeld ik dat ik waarschijnlijk gebruik zal maken van de KPN SuperWifi punten.

Is er een belangrijke reden om toch voor de V12 te gaan (ik vraag mij af of KPN dit omruilt)? Excuses als deze vraag al is voorgekomen. Dank.

De V10 wordt door veel klanten als het beste modem beschouwd en bij de box12 zouden kinderziektes zitten. Heb zelf een V10a zonder problemen draaien en die wordt ook niet door iedereen gewaardeerd. Ik zou lekker genieten (mits goed aangelegd) van de diensten van KPN en mocht u een V10 krijgen, knijp in u handen. ;)


V10 = Super. 

Óók op glasvezel. 


Hallo @myyogurt 

Pairbonding is inderdaad de reden dat de Experia Box v10 geleverd wordt. Dat is het enige KPN modem dat dit ondersteunt. Pairbonding is nodig om de gevraagde snelheid te kunnen leveren.

Zoals @Jeroen Ruiter ook al aangeeft is de v10 volgens veel klanten het beste modem van KPN.
Ik heb daar ook jaren lang plezier van gehad, alhoewel ik nu ook met de Box 12 erg tevreden ben.


Voor de meeste gebruikers is elk modem een prima apparaat. Wil je iets meer kunnen dan kopen of huren  mensen tegenwoordig een ander model en plaatsen deze ernaast of in plaats van de experiabox van KPN. Ik heb zelf een Deco systeem als mesh erachter hangen met veel plezier. Log nooit meer in op de V10a en daar draaid dan alleen de tv en telefoon op.