Skip to main content

Hoi!

 

Ik krijg morgen een EB-12.

Is er een manier om de instellingen van de EB-10A in importeren?

Zodat ik niet alle poort-mappings opnieuw hoef in te voeren?

 

 

Met een hartelijke groet,

  • Will Moonen

Nee @nogneetmachinaa , de KPN Box 12 heeft geen import mogelijkheid. Je zal de instellingen handmatig moeten overbrengen.


Hallo @nogneetmachinaa dat is helaas niet mogelijk, je zult alles aan de hand van een zelfgemaakt lijstje opnieuw in moeten stellen.

Succes.

 

 


Hier hetzelfde - sinds deze middag een EB-12 (komende van een EB-10A) - wat een bagger hey => alles ingevoerd, reboot en … <wachten> … <nog-meer-wachten> … ja - het “leeft” nog!

Terug naar fabrieksinstellingen en alle parameters weer opnieuw ingevoerd (wat  lekker soepeltjes verliep). Daarna een reboot en weer … <wachten> … <nog-meer-wachten> … jaaaa ...

Conclusie: zodra je iets configureert en een reboot doet begint de ellendie(?). 

Die laatste versies lijken wel met een Franse slag in elkaar gestoken te zijn… 😋

 

Kan ik nog terug naar een EB-10A (ook vanwege de instellingsmogelijkheden)? 

Admin: verplaatst naar je eigen topic


Hier hetzelfde - sinds deze middag een EB-12 (komende van een EB-10A) - wat een bagger hey => alles ingevoerd, reboot en … <wachten> … <nog-meer-wachten> … ja - het “leeft” nog!

Terug naar fabrieksinstellingen en alle parameters weer opnieuw ingevoerd (wat  lekker soepeltjes verliep). Daarna een reboot en weer … <wachten> … <nog-meer-wachten> … jaaaa ...

Conclusie: zodra je iets configureert en een reboot doet begint de ellendie(?). 

Die laatste versies lijken wel met een Franse slag in elkaar gestoken te zijn… 😋

 

Kan ik nog terug naar een EB-10A (ook vanwege de instellingsmogelijkheden)? 

 

 

In navolging op bovenstaand bericht:

Het af- en aanschakelen van wifi bracht weer leven in de brouwerij (bij mij dan toch).

Dat wil zeggen dat de ervaring met de webUI na uitschakelen van wifi gelijk is aan die bij een factory-reset. Dit blijft zo na het opnieuw aanschakelen.

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic


Hier hetzelfde - sinds deze middag een EB-12 (komende van een EB-10A) - wat een bagger hey => alles ingevoerd, reboot en … <wachten> … <nog-meer-wachten> … ja - het “leeft” nog!

Terug naar fabrieksinstellingen en alle parameters weer opnieuw ingevoerd (wat  lekker soepeltjes verliep). Daarna een reboot en weer … <wachten> … <nog-meer-wachten> … jaaaa ...

Conclusie: zodra je iets configureert en een reboot doet begint de ellendie(?). 

Die laatste versies lijken wel met een Franse slag in elkaar gestoken te zijn… 😋

 

Kan ik nog terug naar een EB-10A (ook vanwege de instellingsmogelijkheden)? 

 

 

In navolging op bovenstaand bericht:

Het af- en aanschakelen van wifi bracht weer leven in de brouwerij (bij mij dan toch).

Dat wil zeggen dat de ervaring met de webUI na uitschakelen van wifi gelijk is aan die bij een factory-reset. Dit blijft zo na het opnieuw aanschakelen.

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic

 

@admin :  waarom verplaatst? 🤔

Rationale achter de vraag: dit is/was een reactie op een post over de traagheid van de webui na instellingen aangepast te hebben (d.w.z. on-topic). Waarbij ik mijn ervaring gedeeld heb over die traagheid en een mogelijke oplossing. Die context is er nu niet meer.


waarom verplaatst? 🤔

Omdat het niet de bedoeling is om het hele forum vol te spammen en daarbij allerlei oude topics weer naar boven te halen.

Terug naar de v10a zal niet gaan denk ik. Waarom is deze omgeruild? Was deze stuk?


waarom verplaatst? 🤔

Omdat het niet de bedoeling is om het hele forum vol te spammen en daarbij allerlei oude topics weer naar boven te halen.

Terug naar de v10a zal niet gaan denk ik. Waarom is deze omgeruild? Was deze stuk?

 

Ik begrijp het niet - hoezo “volspammen van oude topics”? De traagheid van de webUI van de EB-12 is toch nog steeds actueel? En ook met de laatste update niet opgelost - zo heb ik zelf ervaren!

 

Hoewel met behoorlijk wat ironie heb ik mijn ervaring gedeeld rondom dit topic. Inclusief een voor mij werkende workaround (het af- en aan-schakelen van wifi) zonder alles opnieuw in te moeten voeren. Ook dit lijkt me dan toch redelijk on-topic?!

 

De EB-10A was omgeruild als onderdeel van een kortingsactie op een nieuw, eenjarig contract - dit vanwege de Wifi-6 mogelijkheid. Maar dat de EB-12 nog verder afgeknepen is in de instellingsmogelijkheden als de EB-10A had ik niet verwacht. Daar bovenop kwam ook nog eens de trage webUI. Bij elkaar de aanleiding voor het verzoek tot omruil.