Skip to main content

Dit topic toch maar weer nieuw leven ingeblazen. Mij irriteert het dat aan de voorzijde van de experiabox 10A regelmatig per dag het lampje blauw knippert en dit gedurende al een paar maanden. Tot voorheen bleef het lampje constant groen. Ik heb het idee dat als het lampje blauw knippert ik een verminderde ontvangst van internet heb. Een van de antwoorden die ik tegenkwam was dat de box een verbinding tot stand brengt. Ik vraag me echter af waarom dit enkele keren per dag gebeurt? Eenmaal verbinding blijft volgens mij verbonden. Of zie ik dit verkeerd. Je zult je box maar in de kamer hebben staan met een knipperend lampje!

 

Knipperend blauw zou betekenen dat ie met een update bezig is maar dat kan nooit lang duren.  Heb je het modem al een keer gereset?


Regelmatig gereset. Wordt groen en gedurende de dag weer een paar keer blauw knipperend. Ik kan er mee leven echter dit hoort niet, volgens alles moet dit lampje groen blijven, behoudens uiteraard als er een update bezig is.


Hi @wakkie001, wat hinderlijk dat hij telkens blauw gaat knipperen 😑

Bij de V10A is dit het overzicht van de betekenis van de lampjes:

DSL / Internet (voorkant)

Groen: verbonden met internet

Groen, knipperend: er wordt een update uitgevoerd

Blauw, knipperend: bezig met opstarten, intrainen van de DSL verbinding

Blauw: bezig met opstarten, DSL verbinding gelukt

Oranje: bezig met opstarten, IP adres ophalen

Rood: bezig met opstarten, geen internet

Uit: Box staat uit, of er is geen signaal

Wireless/WPS (zijkant)

Rood: wifi in onveilige modus

Blauw: wifi is aan en beveiligd

Blauw, knipperend: wifi is aan en er wordt data verzonden

Blauw met rood knipperen: WPS is aan en wacht tot er een apparaat verbonden wordt

Uit: wifi staat uit, zet het aan via de knop aan de zijkant

Power

Groen: Box is aan

Rood: bezig met opstarten

Uit: Box is uit

 

Dit zou dus inhouden dat er geen sprake is van een update (bij andere apparatuur is dat wél wat een blauw lampje aangeeft) maar dat er inderdaad een verbinding tot stand wordt gebracht. Ben je aangesloten via de koperlijn of via glasvezel? Mocht het glasvezel betreffen, zou je dan je glasvezelkastje eens voor minimaal 2 minuten van de stroom willen halen? Ben benieuwd of de boel daarna wat stabieler blijft!


Het overzicht is mij bekend. Ik heb het glazvezelkastje ook al eens van de stroom gehaald, echter of dat minimaal 2 minuten is geweest, weet ik niet. Zal het nog eens van de stroom gaan afhalen, kijken of het dan is opgelost. Zoniet, kom ik bij u terug.


Knipperend blauw betekent dat een browser of de kpn thuisapp verbinding zoekt met de v10a. Als u de kpn thuisapp of een browser heeft waarmee verbinding is gemaakt met v10a sluit deze dan expliciet. Na ongeveer 1 minuut zou het knipperen moeten stoppen.


Zowel het glasvezelkastje als het modem ruim 5 minuten stroomloos gemaakt. In eerste instantie werd het lampje (voorzijde) groen, echter na 10 minuten weer eens gaan kijken en jawel hoor weer een knipperend blauw lampje. Ik heb verbinding, televisie en internet, echter ik zou wel eens willen weten waarom het blauw blijft knipperen en niet constant groen blijft. Op het moment dat ik dit schrijf is het modemlampje weer groen. Heel vreemd, het modem blijft maar zoeken: bezig met opstarten, intrainen van de DSL verbinding.


Hmm, als de verbinding verder wel werkt, zou het lampje in dit geval misschien ook niet inhouden dat hij bezig is met het opzetten van een verbinding. Ik zie dat Bruistablet ook heeft gereageerd, zou je eens kunnen testen of het lampje inderdaad ophoudt met knipperen als je zijn advies opvolgt?


Knipperend blauw betekent dat een browser of de kpn thuisapp verbinding zoekt met de v10a. Als u de kpn thuisapp of een browser heeft waarmee verbinding is gemaakt met v10a sluit deze dan expliciet. Na ongeveer 1 minuut zou het knipperen moeten stoppen.

Wat bedoel je met:  Als u de kpn thuisapp of een browser heeft waarmee verbinding is gemaakt met v10a sluit deze dan expliciet.

Bedoel je hier mijn kpn app of in mijn geval browser Safari mee?


Knipperend blauw betekent dat een browser of de kpn thuisapp verbinding zoekt met de v10a. Als u de kpn thuisapp of een browser heeft waarmee verbinding is gemaakt met v10a sluit deze dan expliciet. Na ongeveer 1 minuut zou het knipperen moeten stoppen.

Wat bedoel je met:  Als u de kpn thuisapp of een browser heeft waarmee verbinding is gemaakt met v10a sluit deze dan expliciet.

Bedoel je hier mijn kpn app of in mijn geval browser Safari mee?

Niet de mijn kpn app maar de oudere kpn thuis app of een browser waar nog steeds de verbinding met het v10a actief staat. Het blauwe knipperen is een indicatie dat er nog steeds gepoogd wordt om een verbinding te maken.


Ik vermoed wat de oorzaak is. Ik heb een Fritz! 1200 AX repeater bedraad aangesloten omdat anders geen wifi tot stand komt (op veel plaatsen in mijn woning heb ik meerdere UTP aansluitingen). Als experiment zal ik de repeater loskoppelen, kijken of dit helpt en het modem dan constant groen blijft, echter hierdoor kan ik geen gebruik van de repeater maken, waardoor mijn mobiele apparatuur geen wifi ontvangt in de kamer(s) waar de repeater is aangesloten. Blijkt dit de oorzaak dan blijft het modem maar regelmatig blauw knipperen, so be it.

Bedankt alvast voor het meedenken!


Ah ja, dan zou het blauwe lampje in dit geval aan kunnen geven dat het de repeater is die verbinding zoekt. Ben benieuwd naar de uitkomst van dit experiment 🙂 


De repeater is inderdaad de boosdoener. Heb deze een uur verwijderd en weer (bedraad) aangesloten. Nu blijft het lampje van de experiabox groen. Opgelost!


Ah, dan is het mysterie bij deze inderdaad opgehelderd! Bedankt dat je het nog even hebt laten weten 😊


Sinds een aantal weken knippert het blauwe lampje voorop de Experia box v 10a zeer dagelijks zeer regelmatig, minuten lang. Ik vraag me af wat er echt aan de hand is.

 


Sinds een aantal weken knippert het blauwe lampje voorop de Experia box v 10a zeer dagelijks zeer regelmatig, minuten lang. Ik vraag me af wat er echt aan de hand is.

 

Zie onderstaande link voor uitleg @lphrtr :

Â