Vannacht een update gehad op de Experia v10A. Er staat nu op: firmwareversie V10A.C.25.03.04.
Sindsdien doet het LAN raar. Afwisselend werkt het een minuut wel en dan weer een minuut niet.
Goed te monitoren met ping:
….
64 bytes from 192.168.2.19: icmp_seq=4502 ttl=64 time=3.964 ms 64 bytes from 192.168.2.19: icmp_seq=4503 ttl=64 time=5.627 ms Request timeout for icmp_seq 4506 Request timeout for icmp_seq 4507
…
Request timeout for icmp_seq 4434 Request timeout for icmp_seq 4435 64 bytes from 192.168.2.19: icmp_seq=4440 ttl=64 time=4.762 ms 64 bytes from 192.168.2.19: icmp_seq=4441 ttl=64 time=5.279 ms
Enzovoort.
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast dank!
Met vriendelijke groet, Peter
Beste antwoord door Maja van KPN
Pjotr Brussaard schreef:
Beste Maja,
Beide systemen vinden elkaar nog steeds niet aardig na een herstart.
Zo is de Cisco SF350 managed met IPv6-ondersteuning en de 3Com 3CFSU unmanaged zonder IPv6-ondersteuning. Verder kan de Cisco SF350 o.a. broadcast stormbeheer, IGMP snooping, jumbo frames, link aggregation, multicast, en port mirroring. Mogelijk dat de v10A van slag raakt van een van deze functionaliteiten van de Cisco-switch...
Heeft de v10A zelf nog een internetverbinding op het moment dat de ping faalt. Even checken als het faalt of er dan een rode melding komt op de login pagina van de v10A.
Ook als er ingelogd wordt kan er check worden gedaan hoe lang de v10A operationeel is en hoe lang de internetverbinding operationeel is.
Als de ping faalt, dan is er nog wel internet via Wifi en ook via het LAN. Ik zie dat ik vergeten ben te melden dat aan de v10A via LAN een Cisco SF350-10 switch hangt. Mogelijk dat de v10A en de SF350-10 elkaar niet aardig vinden…?
Een oplossing is een andere switch gebruiken. Ik gebruik nu een switch van 3Com 3CFSU05.
Het blijkt dat de nieuwe firmware-update van de KPN een (bekende?) bug bevat waardoor de v10A niet met alle soorten switches overweg kan. Dit is een downgrade want de vorige versie firmware op de v10A kon wel overweg met Cisco-switches, zoals de SF350-10.
Ah, dan vinden je V10A en de SF350-10 elkaar blijkbaar echt niet aardig @Pjotr Brussaard 🤔
Zelf heb ik hier nog niet meer meldingen over gezien, maar dat betekent uiteraard niet dat er geen sprake kan zijn van een bug. Zou je de V10A én je Cisco beide nog een willen herstarten, en dan kijken of ze misschien toch weer beter met elkaar overweg kunnen?
Zo is de Cisco SF350 managed met IPv6-ondersteuning en de 3Com 3CFSU unmanaged zonder IPv6-ondersteuning. Verder kan de Cisco SF350 o.a. broadcast stormbeheer, IGMP snooping, jumbo frames, link aggregation, multicast, en port mirroring. Mogelijk dat de v10A van slag raakt van een van deze functionaliteiten van de Cisco-switch...
Ik heb er nu niet direct een oplossing voor, maar we nemen dit even mee naar de ontwikkelaars zodat er vanuit daar even naar gekeken kan worden!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.