Skip to main content
Beantwoord

Langere kabels nodig, welke kabels moet ik hebben voor de Box 12?

• 11 april 2025
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Hallo, ik wil de kpn box 12 boven op de kast hebben staan. Nu moet ik natuurlijk een langere snoer voor de dsl kabel hebben en een verlengsnoer voor de adapter. De vraag is: welke types kabel en snoer moet ik bestellen. Mijn eerste bestelling kon retour, omdat de stekker van de dsl kabel te dik was en die van de verlengsnoer was ook te dik.

Dank Sander

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Sander1964. Welkom op de community! Goed dat je je vraag hier stelt. Noordzee en Joey92 hebben al goede antwoorden gegeven, dank jullie wel daarvoor!

AriënC heeft gelijk over de lengte van de kabel. Vanuit KPN raden we aan om de DSL-kabel niet langer dan 2 meter te maken. Een langere kabel kan zorgen voor een slechtere verbinding.

Voor de DSL-kabel heb je een kabel nodig met RJ11-stekkers. Voor de stroomadapter kun je een standaard verlengsnoer gebruiken. Ook daar is het belangrijk dat de stekker goed past in het verlengsnoer.

Heb je nog vragen of wil je zeker weten of een bepaalde kabel geschikt is? Laat het gerust weten. We helpen je graag verder!

Bekijk origineel

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2395 reacties
  • 11 april 2025

Ik raad je aan om deze zo dicht mogelijk bij je ISRA-punt te plaatsen. Het advies is om 2 meter aan te houden. Doe je dit niet, dan heb je meer kans op storingen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37166 reacties
  • 11 april 2025

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 382 reacties
  • 11 april 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@Sander1964 ,

Zoek je een dsl-kabel? : 

https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=DSL

​@Noordzee 

geen Flat-Cable (platte telefoonkabel) aanbevelen a.u.b. zeker niet voor het DSL signaal. dit is uiterst storingsgevoelig hiervoor. 

liever ronde ISDN kabels gebruiken:

https://www.onlinekabelshop.nl/isdn-modem-kabel-rj11-rj11-zwart-3-meter.html

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 16493 reacties
  • Antwoord
  • 14 april 2025

Hoi ​@Sander1964. Welkom op de community! Goed dat je je vraag hier stelt. Noordzee en Joey92 hebben al goede antwoorden gegeven, dank jullie wel daarvoor!

AriënC heeft gelijk over de lengte van de kabel. Vanuit KPN raden we aan om de DSL-kabel niet langer dan 2 meter te maken. Een langere kabel kan zorgen voor een slechtere verbinding.

Voor de DSL-kabel heb je een kabel nodig met RJ11-stekkers. Voor de stroomadapter kun je een standaard verlengsnoer gebruiken. Ook daar is het belangrijk dat de stekker goed past in het verlengsnoer.

Heb je nog vragen of wil je zeker weten of een bepaalde kabel geschikt is? Laat het gerust weten. We helpen je graag verder!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 april 2025

Dank jullie allemaal voor jullie reacties! Het werkt allemaal naar behoren met de langere kabels!!

Reageer