Skip to main content

Net een nieuwe router ontvanger, helaas weer een Chinees product. Is hier een alternatief voor

Net een nieuwe router ontvanger, helaas weer een Chinees product. Is hier een alternatief voor

Welk type Experia/KPN Box heb je nu dan ontvangen? 


Hoi @SBS ,

Je hebt een ZTE V10 ontvangen?

Vanuit KPN is er geen kosteloos alternatief beschikbaar.Je kunt een fritzbox huren voor 7,50 per maand of er zelf eentje aanschaffen.


Waarom heb je een probleem met chineese producten terwijl kpn dat blijkbaar niet heeft en zich moet houden aan avg wetgeving


Heb je koper met pairbonding? Dan is de v10 de enige optie zonder meerkosten. 

Een Fritzbox huren kan ook à € 7,50 per maand. De 7583 is geschikt voor pairbonding. 

KPN gebruikt eigen software in het modem dus ik zie het bezwaar niet. En ondoenlijk voor hen (China) het internet verkeer van al die particulieren te monitoren. Dat doen ze ook niet ga ik van uit.

Je wilt niet weten wat de Amerikanen volgen door middel van woord herkenning. Daar hoor ik nooit iemand over.


Ik heb het liefst producten uit de EU. Ik ben veel in China geweest voor zaken en alle bedrijven hebben banden met de Chinese overheid die steeds agressiever wordt en lak heeft aan mensenrechten, persvrijheid. Dus ga zeker een alternatief zoeken voor de Chinese router van KPN.


Fritzbox. Die komt uit Duitsland. Daar zit de fabrikant althans. Kan zomaar zijn dat de printplaat alsnog gewoon in China gemaakt word...


Ik heb het liefst producten uit de EU. Ik ben veel in China geweest voor zaken en alle bedrijven hebben banden met de Chinese overheid die steeds agressiever wordt en lak heeft aan mensenrechten, persvrijheid. Dus ga zeker een alternatief zoeken voor de Chinese router van KPN.

Maar welke Experia/KPN Box heb je nu toch gekregen want KPN heeft Chinese Experia boxen van ZTE, Taiwanese Experia boxen van Arcadyan en de Franse KPN Box van Sagemcom.