Skip to main content
Vraag

Maar 7 dagen de tijd om modem om te ruilen op PostNL punt?

• July 28, 2026
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik krijg een nieuwe modem opgestuurd.

In de mail die ik ontvangen heb staat het volgende:

Zo werkt het omruilen

1. Op 29 juli 2026 krijg je een sms. Je kan dan je nieuwe apparatuur ophalen bij het PostNL-punt. Neem je oude apparatuur mee, anders krijg je de nieuwe niet mee. Ruil je paparatuur binnen 7 dagen.

2. Maak een foto van de aansluitingen van je oude apparatuur. Zo sluit je straks je nieuwe apparatuur makkelijk aan.

3. Verpak je oude apparatuur en stroomadapter(s) in een doos. 

Moet ik nu werkelijk alles eerst ontkoppelen en meenemen, eer ik de andere meekrijg?

Dus word ik verplicht om op die dag alles ook weer aan te sluiten?

Beetje jammer, je hebt maar 7 dagen de tijd om je nieuwe modem op te halen.

Voorheen kon je de oude apparatuur later retourneren.

Waarom kan dit niet meer... en moet ik dus verplicht bij het ophalen ook gelijk een avond bezig zijn met instaleren.

Want ik moet mijn wifiversterkers volgens een collega ... eerst weer in de fabrieksinstelling zetten.

Omdat ik van een v10 naar een v12 ga

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 28, 2026

Hallo ​@Tamara2776 ,

Je hebt inderdaad zeven dagen de tijd om het modem om te ruilen bij het omwisselpunt. 

. en moet ik dus verplicht bij het ophalen ook gelijk een avond bezig zijn met instaleren.

Je hoeft het nieuwe modem niet meteen te installeren. Het is wel aan te raden om dat zo snel mogelijk te doen want anders zit je in de tussentijd zonder internet en TV. 

Wat betreft de WiFi-versterkers: waarschijnlijk is het niet nodig om die in de fabrieksinstellingen te zetten. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 2, 2026

Hallo ​@Tamara2776 ,

Je hebt inderdaad zeven dagen de tijd om het modem om te ruilen bij het omwisselpunt. 

. en moet ik dus verplicht bij het ophalen ook gelijk een avond bezig zijn met instaleren.

Je hoeft het nieuwe modem niet meteen te installeren. Het is wel aan te raden om dat zo snel mogelijk te doen want anders zit je in de tussentijd zonder internet en TV. 

Wat betreft de WiFi-versterkers: waarschijnlijk is het niet nodig om die in de fabrieksinstellingen te zetten. 

@Tamara2776 

Heb je het modem al omgeruild? Werkt het nieuwe modem al? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 2, 2026

Nou ja heb weer een v10 gekregen.…

Zou weer een 12 opgestuurd krijgen, maar lees hier op het forum dat ik die waarschijnlijk niet krijg omdat ik bdvsl verbinding heb en geen glasvezel..... want dat hebben we hier nog niet haha

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 2, 2026

Mooi dat je het nieuwe modem al in huis hebt. 👍 De V10 is trouwens een prima modem.