Skip to main content

Goedemiddag

Tot mijn verbazing klopt het MAC nummer op de sticker van mijn V12 Eperia totaal niet.

Serienummer klopt wel..

Gebeld met KPN maar daar wordt ik echt niet wijzer van....Zit er nu iemand anders doodleuk op mijn modem te bellen???

Graag jullie  antwoord

 

Mvg

 

Sagem

 

M

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels

Nee. De box heeft verschillende MAC adressen. Via de WiFi zult u bijvoorbeeld een andere zien dan via een bekabelde verbinding. Op het gastennetwerk zal de box ook een ander MAC adres hebben. Het MAC adres op de sticker zal denk ik van de WAN interface zijn. 

Hoe/waar ziet u het MAC adres? 


Beste Nick!

Dank voor je snelle reactie 

Het MAC adres staat onder op de sticker van mijn box en is uniek.Ook volgens de medewerker van KPN....…

Het is 1 grote puinzooi met mijn modem telefoon..

Mvg

Jaap


Hoi @Sagem en welkom hier op ons forum!

Wat @Nick83 zegt, klopt; de Box heeft verschillende MAC adressen. Maar wat me zorgen baart is dat je in de laatste bericht aangeeft dat het een grote puinzooi is met je modem en/of telefoon. Kun je dit nader toelichten? Hoe uiten de problemen zich precies?


 Het MAC adres staat onder op de sticker van mijn box en is uniek.Ook volgens de medewerker van KPN....…

Ja en? Op de sticker staat het WAN MAC adres. In het modem kunt u dat gewoon terug vinden:

Onderaan op het plaatje. Dat staat op de sticker. Via WiFi (normale netwerk) zijn er andere MAC adressen:

Die staan hier. Zowel voor 2,4 Ghz als 5 Ghz verschillend. Het MAC adres bij het gastennetwerk zal anders zijn. Bij het Extra WiFi netwerk zal het ook anders zijn. En via de bekabelde aansluiting zal het ook anders zijn. Alles bij elkaar zijn er zo 8 verschillende MAC adressen voor die ene box denk ik. Ik heb het allemaal niet precies zo gecheckt. Maar ik weet het bijna zeker.