Skip to main content

Goedemorgen,

ik was benieuwd dat dit een optie was. Laatst heb ik een nieuw abonnement afgesloten op een nieuw adres waarbij ik de nieuwste experia box kreeg de V12. Nu is het zo dat ik door omstandigheden daar niet meer zal blijven wonen en ik weer terug bij mijn ouders intrek.(dat houd in dat ik alle spullen weer moet inleveren) maar de vraag is als volgt momenteel staat daar een V10 maar die heeft zijn beste tijd wel gehad. Zou ik dan de V12 van het nieuwe huis in het huis van m’n ouders mogen plaatsen en dat ik de V10 terugstuur? 

Dat is niet de bedoeling. Maar het kan wel! Administratief staat de v10 bij je ouders. Dan stuur je die v10 terug. (goed punt van @joey92 hieronder: als je ouders koper met bonding hebben dan moeten ze de v10 houden. Sorry Joey, ik meld het hier opzettelijk ook nog even, want je hebt écht een goed punt)

Er is overigens niets mis met de v10. Nog steeds wat mij betreft het beste modem. M'n bovenburen hebben de 12 en die heb ik voor hun in nog geen jaar al 2 x moeten resetten.

In het voorjaar heeft de v10 nog splinternieuwe software gekregen.

Bij dit soort apparatuur telt niet de jaren. Maar de ondersteuning. En die is er nog volop vanuit kpn.

-- Het is gelukt op te zeggen zonder boete omdat je naar een adres gaat waar al internet is? En je je abonnement nog geen jaar had? Anders kan daar ook nog wel een mouw aan gepast.


@Maximdepater

is de verbinding bij jou ouders een koperverbinding of glasvezel??

als het een koperverbinding is kan het zijn dat daar de V10 alleen voor geschikt is (Pair Bonding).

als het glasvezel is kun je hem in theorie gewoon omwisselen. maar dit is eigenlijk niet de bedoeling.


Duidelijk verhaal!

Is helaas nog altijd koperverbinding.. dus hoop stiekem dat het glasvezel netwerk hier ook een keer in de buurt aangelegd word. 
Maar dan weet ik voor nu even voldoende want dan gaan we nog even door met de V10 ivm de pair bonding.