Skip to main content

Hallo,

Ik heb een Matigard alarmsysteem met een simkaart met daarop 4 camera's aangesloten.

Het verzenden van berichten via sms en opgebeld worden als het alarm afgaat, werkt nog goed.

Echter krijg ik geen camera beeld meer buitenshuis via 4G, dat voorheen altijd werkte.

Krijg alleen nog camera beeld via mijn eigen Wifi als ik thuis ben.

Ik heb niks aan het modem (Experia V10a) veranderd (nooit ingelogd geweest).

Dacht dat het lag aan mijn nieuwe iPhone, maar als ik de simkaart terugplaats in de oude iPhone, krijg ik nog steeds geen beelden via 4G binnen op mijn iPhone in de app van matigard. Krijg een melding dat er geen connectie gemaakt kan worden.

Kan iemand mij tips geven of ik iets moet bekijken of aanpassen in de modem, misschien poorten?

De app van Matigard is ook niet veranderd/ge-update.

Alvast bedankt….

Hoi @TimBoLand, welkom op ons forum! 
Inhoudelijk heb ik hier niet echt een verklaring voor vrees ik. Heb je hierover ook al contact gehad met de Matigard klantenservice? Ik kan me voorstellen dat zij misschien een oplossing hebben of in ieder geval een idee hebben wat dit probleem veroorzaakt.


Hoi Thomas,

dank voor je reactie.

Matigard heeft helaas geen service punt meer en de app wordt ook niet meer bijgewerkt, dus geen support. Destemeer ik de aanname kan doen dat de app niet is aangepast. 
Zou het misschien ook kunnen liggen aan de provider van mijn simkaart in het alarmsysteem? Is van Simple. 
misschien dat het versturen van beelden geblokkeerd is? Kan dat? Gr. Tim. 

 

 


Hoi Thomas,

 

Opeens doet mijn camera het via 4G weer, zomaar uit het niets.

Snap het niet, maar ben er desondanks wel blij mee dat ie het weer doet.

en wat de oorzaak nu geweest is????

 

gr. Tim. 


Hoi @TimBoLand Ah top!
Ik heb geen idee wat het geweest is maar ik ben blij voor je dat ie weer werkt!