Skip to main content

Beste allemaal,

Ik heb al op de KPN modem een poort op forwaard staan voor de NAS. Na mijn box 12 zit een linksys mesh node die voor de dhcp zorg. Nu wil ik in de box 12 nog een poort forwarden maar dan veranderd hij juist de gene die er in staan. Mag toch aannemen dat ik meerdere dingen kan openzetten/doorsturen.

Wat doe ik niet goed ( ik ben pas over naar kpn glas!

@Firstone60 Je moet voor iedere regel een unieke naam geven.

Ik heb hetzelfde probleem. Waar is het mogelijk om een naam in te geven?

Gaat het om meerdere port forwards van hetzelfde soort?

Er zit nog een beperking (bug...) in de nieuwe KPN software. Je kan niet 2 keer dezelfde service gebruiken want dan wordt de regel overschreven in plaats van toegevoegd.

Voor elke poort die je forward moet je in dat geval via Nieuw een nieuwe service aanmaken, dus bijvoorbeeld HTTP8001, HTTP8002 enz. Scroll naar Nieuw onder in de lijst van services.

Zie → dit topic waar dit de oplossing was.

Meer informatie over de nieuwe KPN software in de Kennisbank

Er zit nog een beperking (bug...) in de nieuwe KPN software. Je kan niet 2 keer dezelfde service gebruiken...

Dat is in principe geen bug. Elke Service zit gekoppeld aan een poort. Elke poort kan je maar 1 keer gebruiken. Dus 2 keer dezelfde Service gebruiken kan niet.

Net zo goed als dat 2 dezelfde huisnummers in 1 straat niet kan. Dat word een zooitje. De postbode weet dan niet meer bij welke van de 2 die de post bezorgen moet.

Maar KPN had het grafisch wel wat beter weer mogen geven. Als iemand een Service voor de 2de keer wilt gebruiken: duidelijke foutmelding geven. Niet zomaar de bestaande Service aanpassen. 

Bij de oude firmware kon je ook elke Service maar 1 keer gebruiken. Bij het toevoegen van een 2de poort forwarding ontbrak de Service die bij je bij de eerste poortforwarding gebruikt had gewoon in het lijstje. Die kon je helemaal niet voor de 2de maal kiezen volgens mij.

Reageer