Skip to main content

@Arie.O.

Heb je misschien een update ?

Ik ben nu al ruim 7 maanden bezig met KPN en sinds gisteren een andere Box12 gekregen die elke 5 to 20 minuten herstart

De vorige Box12 bleef vastlopen ( en was een gewisseld exemplaar van een andere klant met problemen) vandaar de wissel

 

Ben zo benieuwd of de wissel naar een V10 modem zal helpen

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Dit ligt inmiddels allemaal al bij de klachtenafdeling, ik kan hierin vanuit het forum nog vrij weinig voor je betekenen


Hallo @Thomas ,

De klachtenafdeling bied de optie óf korting óf opzegging.

Maar in dit geval is door de omruil Box 12->V10 een superwifi komen te vervallen.Het is niet meer dan netjes dat er dan óf een V10a óf een extra Superwifi word gestuurd.

Je collega @Liesbeth_ heeft dat ook gewoon geregeld:

Zie hier:

 


De dame die ik aan de lijn had gaf een denkbeeldige dikke vinger voor wat betreft het super wifi punt dus laten we hopen dat er hier iemand is die meeleest en wel menselijk is en dat super wifi punt gewoon opstuurt  (dank voor de wijze woorden martijn197108)

Ik heb een paar tientjes korting gehad voor de bijna 8 maanden ellende en ergernis

Een andere partij (Trined) bied zijn diensten hier niet meer aan vanwege een geschil met de Rekam hier (of was het Caiway)

 

Probleem is nog steeds niet opgelost want zodra ik er een box12 aanhang is binnen een uur alle diensten weg en blijven vervolgens elke 15 minuten aangaan en weer uitvallen

Gezien er landelijk heel wat zijn met dit probleem denk ik persoonlijk dat er gewoon een enorme fuck up zit in de firmware van de box12

 

 


Ik ben het helemaal met je eens @dsp4life .

Hopelijk kan Thomas toch wat kan regelen


Zoals ik eerder al noemde, als een zaak bij de klachtenafdeling zit kan ik hier niks meer in betekenen wat kortingen of vergoedingen betreft.
Het is ontzettend spijtig dat ze je niet naar tevredenheid hebben kunnen helpen maar ik heb hier helaas geen oplossing voor in de vorm van gratis apparatuur of vergoedingen.

Als je de box12 nog hebt staan zou je die af en toe even kunnen updaten en aansluiten om te kijken of het beter is, binnenkort komt daar weer een update voor.


@Thomas Ik heb exact hetzelfde probleem met een KPN Box 12 (niet bij mij thuis overigens, maar op een andere locatie).
In Maart 2022 voor de eerste keer meegmaakt dat de router continu ging herstarten. Volledige reset gedaan en alle DHCP -reserveringen opnieuw erin moeten zetten.
Februari 2023 wederom hetzelfde probleem. Gebeld met klantenservice maar enige oplossing was een reset.
Nu, Oktober 2023 begint hij weer te herstarten, ongeveer ieder half uur. Ik heb met jullie klantenservice gebeld:
1. Meting uitgevoerd → Resultaat is dat de lijn prima is (had ik ook wel verwacht)
2. “Meneer, heeft u al een reset uitgevoerd?”. → Dat is dus het probleem, want ik wil niet ieder jaar of meerdere keren per jaar genoodzaakt zijn om de hele router te resetten en opnieuw te configureren!
3. “Meneer ik zie dat uw modem 244 dagen online is”.→ Heel bijzonder want op dat moment kijk ik in de  router en die geeft een System Uptime van 8 minuten en 40 seconden aan!! 
4. “Meneer,  heeft u veel Wifi apparaten verbonden?”. Mijn antwoord : Nee. “Dan kan ik er niet zoveel aan doen meneer, want ik zie dat het modem gewoon online is”. 

Wat ik het erge hieraan vind is dat het overkomt alsof ik onwaarheden zit te vertellen. Mijn initiële vraag/opmerking was dat de router steeds gaat herstarten. Ik kreeg de ook de vraag ‘wat valt er dan weg?’. Dat lijkt mij dan heel logisch….alles! 
Ik heb thuis een Experiabox V10 en nooit problemen. Is het mogelijk om een V10 te krijgen i.p.v. die Box 12? Want het lijkt er niet op dat het probleem zelf kan worden opgelost met de KPN box 12. Of nou ja…..de oplossing van KPN is ‘resetten’.


Ik kan je vertellen na 15 maanden dezelfde problemen 3x een box 12 en de rest van de tijd een v10 te hebben gehad 
Heb ik na een toevallig contact met de klantenservice toch een nieuwe box gekregen om het nog 1x te proberen 
Dit is een BOX12 B let vooral op de B 
Niet een keer een uitval gehad sinds ik deze box 12 kreeg 

Daar heb ik 15 maanden ellende voor gehad te gek voor worden 

De eerste 7 maanden van mijn contract waren ook probleemloos met de eerste box12 tot deze.begon te reboot en 

Eindelijk werkt alles en kan ik vanaf 5 december overstappen (einde contract)

 

 


@dsp4life Goed om te weten dat er ook een BOX12 B is. Ik denk dat ik een poging ga wagen in de hoop dat ik niet dezelfde medewerker aan de lijn krijg. Ik vind het kwalijk dat dit soort problemen worden afgedaan met ‘voert u maar een reset uit’.  En ‘dan kan ik er verder niets aan doen’. Ik zou een reset niet erg vinden als het mogelijk was om een dump te maken van je complete configuratie die je vervolgens ook weer kunt importeren. Maar dat is helaas niet mogelijk.