Skip to main content

Goede morgen,

in week 26 heb ik bij de KPN een KPN Box 12 besteld. De box was gratis.  Dit na aanleiding van een minder werkende WiFi. (Experiabox V8) De verbinding met mijn IPad en Mac viel steeds weg. 

De KPN Box 12 zou op 10 juli jl. bij Primera in Riel geleverd worden. Helaas is de box nog niet aangekomen. Ik heb verder ook geen mail gehad. Ik ben bang, dat er iets mis is gegaan.

Staat het gebruikersnummer en wachtwoord op de KPN Box? 

 

Mijn klantnummer is: 0*********.

***, *** **, **** ** ***

 

Admin: privégegevens verborgen i.v.m. privacy

Hallo @Ineke V.S. ,

Probeer de omruil anders nog een keer via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

 

Lukt het niet? 

Dan even bellen met 0800-0402. Daar kunnen ze de status van de omruil zien.  


Ik heb over de omruil een vraag. Ik weet hoe ik alles moet aansluiten bij de “nieuwe” experiabox (KPN Box 12).  

Als ik alles heb aangesloten, hoe moet ik de WiFi activeren, zodat ik de bijvoorbeeld de mail op mijn IPad, Mac en IPhone kan bekijken. Is de  nieuwe gebruikersnaam van de  WiFi in de instellingen te zien? Of staat alles op de KPN Box 12. Dus ook het wachtwoord? Ik heb daar, tot mijn spijt, weinig verstand van.

Help!

met vriendelijke groet,

Ineke


@Ineke V.S. als het goed is veranderd er wat dat betreft niets en neemt het nieuwe modem alle gegevens over.


Of staat alles op de KPN Box 12. Dus ook het wachtwoord? Ik heb daar, tot mijn spijt, weinig verstand van.

 

En als het niet automatisch werkt, dan staan de gebruikersnaam en het wachtwoord achterop de Box 12.

Hallo @Ineke V.S. ,

Probeer de omruil anders nog een keer via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

 

Lukt het niet? 

Dan even bellen met 0800-0402. Daar kunnen ze de status van de omruil zien.  

Is het nu gelukt met de omruil? 


Hallo Noordzee, Ik heb via uw link inmiddels een Experiabox V10 gekregen en aangesloten. TV en WiFi doen het gelukkig. Daarvoor nog hartelijk dank.
 

Mijn vaste telefoon doet het helaas niet. Niet, dat ik er veel gebruik van maak. Toch jammer dat dit niet gelukt is. Volgens mij heb ik alles goed aangesloten. 
 

met vriendelijke groet,

Ineke


Hallo @Ineke V.S. als je inlogt in de modem, zie je dan wel je telefoonnummer geregistreerd staan?

Kun je niet uitbellen of geen telefoontjes ontvangen, of beide>

Wat hoor je als je de telefoon van de haak neemt, geen oproeptoon of iets anders?

 


Bedankt voor je antwoord. Ik zal dat gaan proberen. Alles werkt gelukkig. De tv, WiFi en printer. 
 

Ik krijg geen kiestoon. Wel een bezettoon als ik er mee bel. Ik kan dit toestel ook niet met mijn smart phone bereiken. 


Fijn @Ineke V.S. , dat de omruil is gelukt. 
 

De telefoonkabel hoort in één van de twee groene aansluitingen aan de achterzijde.

Aan de voorzijde zit een knop waarmee je het modem kunt resetten. Probeer dat eens.

Maar het kan ook een fout zijn aan de kant van KPN. (Dat is mij vorig jaar ook overkomen.) Dat werd opgelost door een reset vanaf KPN. Daarvoor kun je 0800-0402 bellen. 


@Ineke V.S. Ik heb zojuist een reset uitgevoerd. Zou je eens willen testen of jouw telefoontoestel weer werkt op poort 1 of 2? 


Goede morgen Vikash,

De telefoon werkt weer! Heel hartelijk bedankt! Wat een service! 
Een prettige dag nog!

Met vriendelijke groet,

Ineke.


@Ineke V.S. Graag gedaan en nog een fijne dag verder! 😊