Mijn ExperiaBox v10 geeft niet de connecties weer die via een splitter zijn aangesloten
Hoi,
Mijn V10 modem geeft niet de aansluitingen die via een splitter lopen weer. Ook kan mijn homeassistant geen connectie maken met WLED. Hiervoor heb ik het modem al terug gezet naar de fabriek instelling en deze opnieuw geconfigureerd. Maar dat geeft de zelfde situatie.
Mijn zoon heeft de zelfde Home netwerk als ik, maar heeft de V12 modem van jullie. Kunnen jullie mij deze toesturen. Ik zal dan mijn V10 weer naar jullie retourneren.
Â
Alvast bedankt. Marc
Bladzijde 1 / 1
U gaat hiervoor geen nieuw modem krijgen. Modems worden alleen omgeruild als ze defect zijn. Maar wat bedoel met splitter?? Bedoelt u daar een switch mee?
Beste Joep. naar mijn mening functioneert het modem niet. maar dat wordt een zinloze discussie. ik wil een werken modem en als jij die niet kan leveren dan kan odido dat vast wel. misschien dat je voor mij even kan kijken hoelang ik al trouw kpn klant bent met een te duur abonnement voor dat je me verplicht over te stappen. en mocht je willen weten wat een splitter is dan adviseer ik je om in Google even het woord splitter in te geven. ik hoor graag van je of ik een nieuw modem krijg of dat ik naar Odido van je moet overstappen.Â
Hallo @Marc van Dalen , @Joep1965 is geen medewerker van KPN, maar een gewaardeerd medeforumlid, net al jij en ik en een iets vriendelijker toon wordt wel op prijs gesteld, we zijn hier tenslotte om elkaar te helpen en niet om elkaar ‘af te katten’.
De vraag van @Joep1965Â is heel legitiem, want een netwerksplitter is heel iets anders dan een netwerkswitch en als je een netwerksplitter niet goed samenstelt werkt het voor geen meter.
Welke firmware heeft jouw V10, dat is te zien meteen op de inlogpagina van de modem?
Een modem wordt inderdaad pas vervangen door KPN als deze defect is of niet meer aan de eisen van KPN zelf voldoet, maar dat zal dus eerst door KPN vastgesteld moeten worden en mocht deze inderdaad defect zijn krijg je gewoon weer een V10 als vervanger.
Â
Â
Jan, Joep, Sorry als jullie niet van de KPN zijn. Lezen in deze chat niet medewerkers van de KPN mee?
De firmware is V1.01.00T04.3Intermediate. Ik heb de update gecontroleerd. en het modem naar de fabriek instelling gezet en het modem weer opnieuw opgestart. Maar dat mag niet helpen.
Â
Hallo @Marc van Dalen het moderatie team van KPN houdt toezicht op het reilen en zeilen binnen het forum en springt waar nodig bij.
Voor jou het advies om onder werktijd even te bellen met de helpdesk via 0800 0402, dan kunnen ze je modem controleren en wanneer nodig vervangen.
Dit is een forum en geen chatdienst waar real time gereageerd wordt, moderatoren reageren binnen enkele dagen, afhankelijk van de drukte op FiFo-basis.
Â
SuccesÂ
Â
De software die er nu op staat werkt prima. Sowieso is de v10 een heel goed modem. Maar wat is nou eigenlijk het probleem waar je tegen aan loopt?? Ik leer graag bij.
Een splitter werkt niet. U zult waarschijnlijk toch wel een switch bedoelen? Welke heeft u?
Het betreft inderdaad een switch. Maar het zelfde ook op mijn KPN Super WiFi point (witte). Â
Ik zie bijvoorbeeld geen verbindingen die via het SuperWiFi point zijn aangesloten. Of die via de switch zijn aangekoppeld. Eerst dacht ik dat het aan mijn NETGEAR Router WNR3500v2 lag en heb ik deze ontkoppeld en vervangen door de Switch, maar met het zelfde resultaat. Nu heb ik in mijn huis de zelfde configuratie als mijn zoon op het KPN modem na. Vandaar mijn vraag aan in dit forum aan KPN (gezien ik via kpn hier kom en hun logo getoond wordt). Maar bedankt voor het telefoon nummer. Ik zal morgen even met hun bellen. Iedereen bedankt voor de moeite.
Â
Admin: telefoonnummer verwijderd uit afbeelding
Het plaatje wekt misschien de indruk dat ik de WiFi optie niet aan heb staan, maar dat is niet het geval. Â
Â
Hallo @Marc van DalenÂ
Â
Haal je telefoonnummer (in de afbeelding) weg uit je 1 na laatste bericht, je kan die bewerken via de 3 puntjes rechts onderin dat bericht.
Mooi nummer trouwens.
Bij gebruik van een KPN SuperWiFi punt (de witte zijn versie 1) i.c.m. de Experiabox v10 is het de bedoeling dat de wifi op de Experiabox v10 uit staat/gaat. Log in op de KPN SuperWifi punt, het ipnummer staat op de afbeelding (192.168.1.21). Nu kunnen de gegevens over de wifi getoond/aangepast worden.
Bij de huidige firmwareversie moet bij het gebruik van KPN wifipunten, de wifi op de V10 uit staan, omdat deze niet kan samenwerken met de wifi van de wifipunten en daarom verstoringen in de wifi kan geven.
Bij een firmware-update die momenteel uitgerold wordt, mag de wifi wel weer aanstaan i.c.m. de wifipunten, maar nu nog even niet dus @Marc van DalenÂ
Alle apparaten die via de SuperWiFi's verbonden zijn worden in de Experiabox weergegeven als bekabeld aangesloten apparaten. Dat is ook logisch natuurlijk. Want de verbinding komt via het kabeltje op 1 van de utp poorten binnen bij de Experiabox Â
Â
Â
U heeft al eens op het knopje "Meer" geklikt?Â
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.