Skip to main content

Voorheen kreeg ik van XS4ALL een nieuw modem als ik mijn internet & bellen abonnement verlengde. Nu KPN alles heeft overgenomen vraag ik mij af of dit nog steeds mogelijk is? Deze vraag stel ik daar er al een jaar lang geen updates meer komen voor mijn huidige FRITZ!Box 7581. Nieuwere FRITZ!Box modems hebben wel updates. Ter info, ik maak gebruik van PairBonding, omdat anders de beloofde snelheid niet waargemaakt kon worden. Als ik gebruik wil maken van de FRITZ!Phone app, dan geeft deze aan dat ik mijn FRITZ!Box moet minimaal moet updaten naar FRITZ!OS versie 7.20. De laatste beschikbare (en geïnstalleerde) versie voor mijn FRITZ!Box is 7.16.

Dan zal een update niet nodig zijn. De v10 heeft ruim een jaar geleden de laatste update gehad en werkt prima.


Helaas Joep1965… internet werkt wel, maar doe je dat dan wel veilig zonder updates? Daarnaast, verwacht FRITZ!Phone een recenter FRITZ!OS om alle functies te kunnen ondersteunen.


Als het niet veilig zou zijn dan zou er een update komen. Reken er maar op dat kpn geen enkel risico wil lopen wat de veiligheid betreft. Je zou de klantenservice kunnen bellen hoe het precies zit. Je kunt daarvoor het nummer van xs4all bellen zover ik weet.


Hi @Derk B., ik sluit me aan bij wat Joep aangeeft, mocht je het nog niet hebben gedaan en je wil hier wél iemand over spreken, dan kan je nog bellen met de klantenservice van XS4all. Ze zijn bereikbaar via telefoonnummer 020 398 76 66, iedere werkdag tussen 08.00 - 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur.


De laatste update door AVM voor deze fritzbox is van 13-12-2021 (7.16)

https://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7581/other/fritz.os/

Feitelijk is de FB7581  EOL en ik denk dat je recht hebt op een 7583 als je functionaliteit gaat missen.

Je kunt ook net als ik een zyxel kopen en een willekeurige eigen FB plaatsen. Je kunt dan met een goedkoper abbo toe en hebt het met een twee jaar terugverdiend.

Of een FB7583 voor 80 euro op de marktplaats scoren en binnen een jaar terugverdienen.

 


Inmiddels contact gehad met KPN/XS4ALL zelf en de een nieuw modem in ontvangst genomen. Een ieder die dacht dat een modem veilig is als er geen updates meer komen moet ik helaas teleurstellen. Als een product EOL is, dan kan je beter overstappen op een nieuwere versie. Ik sta geheel achter EAZ1964.

Dan zal een update niet nodig zijn. De v10 heeft ruim een jaar geleden de laatste update gehad en werkt prima.

Een apparaat kan “prima” werken… maar of het ook echt veilig in gebruik is, dat is maar de vraag. Ikzelf gebruik online geen apparaten die EOL zijn. Eigenlijk zou iedereen dat moeten doen.

 


Ah heel fijn dat je een nieuw modem ontvangen hebt @Derk B.! Dan kan je er weer even tegenaan nu 😊 Fijne feestdagen gewenst! 🎄✨

 


Inmiddels contact gehad met KPN/XS4ALL zelf en de een nieuw modem in ontvangst genomen. Een ieder die dacht dat een modem veilig is als er geen updates meer komen moet ik helaas teleurstellen. Als een product EOL is, dan kan je beter overstappen op een nieuwere versie. Ik sta geheel achter EAZ1964.

Dan zal een update niet nodig zijn. De v10 heeft ruim een jaar geleden de laatste update gehad en werkt prima.

Een apparaat kan “prima” werken… maar of het ook echt veilig in gebruik is, dat is maar de vraag. Ikzelf gebruik online geen apparaten die EOL zijn. Eigenlijk zou iedereen dat moeten doen.

 

Nou, ik heb zojuist ook contact gehad met XS4ALL, maar kreeg helaas nul op het rekest. Niet zozeer omdat het gebruiken van een EOL modem wél veilig zou zijn, maar omdat dit modem nog zoveel in gebruik is dat het vervangen bij iedereen een logistieke nachtmerrie zou zijn. 😒