Skip to main content


Hoi,

Onlangs hebben we  als nieuw modem een KPN box 12 geïnstalleerd. Daarvoor hadden we jarenlang een experiabox. Sinds de installatie van het nieuwe modem kom ik met mijn werklaptop niet meer op de wifi. Laptop vindt het netwerk gewoon, maar weigert verbinding te maken. Voor mijn andere devices (telefoon, iPad en privé laptop) is verbinden met de wifi geen enkel probleem. De IT afdeling van mijn werk komt er niet uit. We werken op mijn werk met VPN, heeft dat er iets mee te maken? Ik wil dit graag opgelost hebben want ik kan nu niet thuiswerken……

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Als je een laptop met een Realtek RTL8188CE wifi kaart hebt.

Als de laptop maximaal 80 Mhz bandbreedte ondersteund op 5GHz en/of geen WIFI6 ondersteund


Goedemorgen @Vlissingen23 en welkom hier op ons forum!

Dat is knap vervelend en ik begrijp dat je dit graag opgelost zou zien. Kan je werklaptop ook niet met de wifi verbinden wanneer je de VPN hebt uitgeschakeld?

 

Heb je hier ook nog naar gekeken en zo ja, heb je hier iets aan gehad?


Besta JanZ,

 

ik heb geen realtek wifi kaart, dus dat was niet van toepassing op mijn situatie.
 

Maar de andere link over de bandbreedte was de oplossing 😀. Ik heb de wifi op de box 12 op wifi 5 ipv wifi 6 gezet en direct deed alles het weer. Super bedankt voor deze link en oplossing.

 


Besta JanZ,

 

ik heb geen realtek wifi kaart, dus dat was niet van toepassing op mijn situatie.
 

Maar de andere link over de bandbreedte was de oplossing 😀. Ik heb de wifi op de box 12 op wifi 5 ipv wifi 6 gezet en direct deed alles het weer. Super bedankt voor deze link en oplossing.

 

Heel fijn om te lezen dat het probleem hiermee is verholpen @Vlissingen23 en ook wel een opluchting vermoed ik vanwege het thuiswerken!