Skip to main content

Ondanks alle te vinden tips en resets blijft het onmogelijk om in te loggen in het modem, alleen via Wifi op een mobiel is het mogelijk maar dat is niet lees/werkbaar. Daarnaast moet zoiets gewoon werken ook als je bekabeld aan het werk bent.

Ondanks alle te vinden tips en resets blijft het onmogelijk om in te loggen in het modem, alleen via Wifi op een mobiel is het mogelijk maar dat is niet lees/werkbaar. Daarnaast moet zoiets gewoon werken ook als je bekabeld aan het werk bent.

Heb je http://192.168.2.254 al geprobeerd? Want uit alle tips kan ik niet opmaken wat je al geprobeerd heb 😅


Ja, zowel met als zonder s en de netwerk-adapter gewijzigd naar alleen nog IPv4, cookies weggegooid, reset via de online-tool en met een saté-prikker. Meerdere browsers geprobeerd, dus als ik nog wat vergeten ben hoor ik het graag.


Hallo @peter2807 

 

Gebruik je wel de standaard DNS server, dus ook 192.168.2.254 ?

Alleen dan werkt dat adres.

 

Je zou ook je hosts bestand kunnen aanpassen, dan de volgende regel toevoegen:

192.168.2.254  mijnmodem.kpn

 

Dat bestand kan je vinden in de map C:\Windows\System32\drivers\etc en is met kladblok te bewerken.

Je kan hem meestal niet opslaan in dezelfde map, dus dan opslaan in b.v. de Documenten map.

Hij heeft dan ook de extensie .txt gekregen (Verkenner even instellen dat hij ook extensies laat zien), dus eerst hernoemen naar hosts zonder extensie en vervolgens kopiëren naar die etc map.

 

 


GeSp, geen idee waarom het aanpassen van de hosts table ervoor zorgt dat het wel werkt (als je het bestand opent als administrator kun je hem wel opslaan) 

Ik gebruikte al dat ip-adres en ook dat werkte niet.

Maar deze mag dus bij het lijstje van mogelijke oorzaken (en oplossingen)


Hallo @peter2807 

 

Gebruik je wel de standaard DNS server, dus ook 192.168.2.254 ?

Alleen dan werkt dat adres.

 

Je zou ook je hosts bestand kunnen aanpassen, dan de volgende regel toevoegen:

192.168.2.254  mijnmodem.kpn

 

Dat bestand kan je vinden in de map C:\Windows\System32\drivers\etc en is met kladblok te bewerken.

Je kan hem meestal niet opslaan in dezelfde map, dus dan opslaan in b.v. de Documenten map.

Hij heeft dan ook de extensie .txt gekregen (Verkenner even instellen dat hij ook extensies laat zien), dus eerst hernoemen naar hosts zonder extensie en vervolgens kopiëren naar die etc map.

 

 

Het bovenstaande heeft gewerkt bij mij, het modem benaderen wou alleen met firefox  en na het hostbestand te hebben aangepast werkt deze ook weer met crome en aanverwante browsers…. ook de naam erbij zetten ;-)Â