Skip to main content

Beste KPN servicedesk, 

Het is weer eens zo ver. Een jaar verder, een upgrade hoger en weer is het probleem terug dat de modem zichzelf herstart. Dit is inmiddels al meerdere keren gebeurd en zo te zien is het admin wachtwoord ook gereset. Ik kan alleen maar vermoeden dat er weer een firmware upgrade gedaan is. Kan hier een permanente oplossing voor gevonden gaan worden, zoals grondig testen of een upgrade wel lekker werkt. Of willen jullie dat ik elk jaar me weer eens meld? 

Ik skip dit keer bij voorbaat alvast de al te geweldige script lezers van jullie telefonische lijn. Het betreft de Sagecom " kpn box 12 " met firmware versie SGEJ10000528. 

Een voorbeeld van vandaag; 
14:23 viel alles weg en op de modem is een uptime van 00h03m32s te zien toen deze rond 14:26 weer terug kwam. 

Aan de lurkerts op dit forum die enorm benieuwd zijn hoe de trilogie inmiddels verlopen is; 
https://forum.kpn.com/internet-9/klantenservice-bied-geen-service-514657 (25 oktober 2020)
https://forum.kpn.com/internet-9/box12-herstart-vanzelf-sinds-er-onderhoud-is-geweest-553572 (20 november 2021)

En voor men die het leuk lijkt om aan te geven dat zo een upgrade vereist is, I know. En ik wil ook graag een veilig en werkende nieuwe firmware. Maar eentje die niet om de zoveel tijd mijn modem herstart. 

Graag een permanente oplossing, en eentje waar ik niet elk jaar mij voor hoef te melden. 

Hallo @Dan-B 

 

Ik ben dan wel KPN service desk maar bij een andere gebruikers hielp het om de Box 12 een paar keer te resetten via de resetknop, de 1ste keer ging dat fout omdat het modem blijkbaar net weer zelf aan het herstarten was, soms zijn er dus meerdere pogingen nodig.

 

Bij een reset worden alle instellingen in de Box 12 teruggezet naar ‘standaard’ fabrieksinstellingen.

Het admin password gaat ook weer terug naar de waarde op het etiket.

Alleen de SSID en WPA2 key (wachtwoord) worden daarna teruggezet vanuit de KPN servers, waar ze opgeslagen staan.

 

 

Wil je overigens van dit soort problemen af zijn schaf dan gewoon zelf een router aan, wel van te voren even zoeken op dit forum welke geschikt zijn, voor alleen internet werken een heleboel routers standaard out-of-the-box met de juiste instelling, als je ook TV ontvangers of telefonie hebt dan wordt het aantal geschikte routers waar je uit kan kiezen een stuk beperkter.

Een Fritz!Box van het juiste type is de meest eenvoudige om werkend te krijgen met TV ontvangers en telefonie.


Een week verder en een reactie vanuit de klantenservice is ver te zoeken. De modem zit nog fijn zichzelf te herstarten. 

 

KPN? 


Hi @Dan-B, het is erg druk op het moment, daardoor zijn we niet eerder bij je topic aangekomen.

De snelste weg voor hulp is altijd via onze telefonische klantenservice op het gratis nummer 0800-0402. Ik weet dat je bewust noemt dat je daar niet voor gekozen hebt, maar ik wil toch even aanstippen dat dat de snelste weg is. Zeker als je verbinding wegvalt kan dat beter zijn.

Je hebt al hele goede tips van @GeSp gekregen zie ik. In hoeverre heb je die uitgeprobeerd? Ik sluit me daarnaast ook aan bij zijn tip dat kiezen voor een eigen modem een goed idee is. Dan heb je niet te maken met de automatische updates van het KPN modem, want ik lees in jouw bericht dat je daar vaker over valt. Er is tegenwoordig vrije modemkeuze, dus ik denk dat dat een goed alternatief is.