Skip to main content

Aan een ieder.

deze week nieuw glasvezel pakket ontvangen, aangesloten en modem geconfigureerd.

De gehele DHCP omgeving ingesteld incl. IP netwerk daar ik eigen server heb incl. website.

Ik zag in de firmware dat er geen MAC filtering mogelijk was, dit is heden aangepast middels nu het lijkt er nieuwe firmware is geïnstalleerd.

Wat ik zeer zeer betreur is dat hierna het geheel (modem) naar default is gezet en het gehele thuisnetwerk zoals ingesteld niet meer functioneert, incl. SSID naam is default en dus voor huisgenoten niet meer te vinden.

Zou iemand dit kunnen duiden,

MVG MDriftwood

Dat is helaas een veelvuldig optredend probleem bij de nieuwe firmware. Het advies van kpn is doorgaans een volledige fabriek reset maar er zijn talloze reacties dat ook dat niet helpt. KPN is volledig op de hoogte van dit drama maar gaat vooralsnog gewoon door met het pushen van deze problematische firmware. Als ik de melding krijg dat die firmware eraan zit te komen overweeg ik om m'n V10 de betreffende nacht uit te zetten zodat de push niet uitgevoerd kan worden, en dat te herhalen totdat er een wel goed werkende firmware versie beschikbaar komt. 

En je kunt de configuratie niet opslaan ( in een bestandje ) en de wifi naam en gebruikers worden wel terug gezet, als het goed begrijp, uit wat ik hier -op dit forum- zoal lees.
Overgaan op een (eigen) fritzbox ?

bedankt voor jullie reacties, het is mij helder.

De SSID was echter ook naar default gezet en dus de mobieltjes in huis waren niet verbonden.

Het maken van een backup van de configuratie is geen uitvinding meer, jammer dat kpn met de huidige modem dit niet beschikbaar maakt.

Het feit dat updates gewoon plaats vinden en daar door configuraties verdwijnen ga ik mijn kpn modem alleen als domme modem gebruiken en mijn synology weer prominent maken

mvg 

Hoi ​@Driftwood . ook nog even een reactie van mij.

Ben je omgezet naar de totaal vernieuwde firmware? Ik vermoed van wel. We proberen bij die update om settingen te behouden maar in de praktijk blijkt dat toch heel lastig Vooral als er veel is aangepast.
Excuus voor de overlast.   De nieuwe firmware is flexibeler dus voor de toekomst hopelijk verbetering!! (of je DMZ 'm naar je eigen router, wat natuurlijk ook prima kan )

Bedankt voor deze reactie.

Hij is inderdaad geüpdatet naar de laatste versie firmware.

Verder begrijp ik dat het lastig is instellingen te behouden echter kunnen tegenwoordig veel bv managed switches dit prima en dus is het geen uitvinding meer of bijzonder.

Ik heb veel instellingen in mijn modem gedaan en zou dit echt niet keer op keer willen doe.

En het is zeker het overwegen waard om modem in dmz te gebruiken. 

Mvg

Reageer