Skip to main content

Sinds afgelopen woensdag hebben wij geen WiFi want onze modem gaat niet aan. De dag erna is er een monteur langsgekomen en volgens hem lag het probleem in een kast aan het begin van de wijk, waar hij zou gaan kijken. Die kast ging niet open omdat er iets aan de hand was met de deurklink, en een extern bedrijf (VolkerWessels?) is hiervoor verantwoordelijk. Er is een zogeheten openstaand ticket, waarbij de monteur inderdaad een melding heeft gemaakt naar het externe bedrijf. Mijn vader zou afgelopen weekend een mailtje te krijgen betreft de update, of er al iets gedaan is eraan of dat er nog wat gedaan kan worden. Dit was helaas niet het geval en daarom heb ik zelf een e-mail gestuurd naar VolkerWessels. Nadat ik mijn postcode en huisnummer had gegeven, krijg ik als reactie dat er geen openstaand ticket is en dat ik weer contact op moet nemen met KPN.

Zelf dacht ik dat het misschien simpelweg ligt aan de stroomadapter van de Experia v10A, waar ik graag een nieuwe van verzonden wil hebben. Maar via de klantenservice wordt daar ook een beetje lastig over gedaan, terwijl ze toch gewoon wel een nieuwe kabel kunnen sturen? Ik snap het probleem daarvan niet.

Kortom: ik kom gewoon niet vooruit en heb nog steeds geen update ontvangen van KPN of VolkerWessels. Daarom via hier de vraag of ik een nieuwe stroomadapter toegestuurd kan krijgen of hoe anderen in deze situatie hebben gehandeld?

Hallo @KaranB2002 

 

Gaat er geen enkel lampje op de V10A branden?
Heb je al getest of er nog wel spanning op die WCD staat, even iets anders erop aansluiten of het modem even ergens anders aansluiten.

Als het modem geen enkel brandend of knipperend lampje heeft dan ligt het aan het modem of de adapter.
In dat geval zou je nog een keer kunnen bellen met 0800-0402 en zeggen dat het modem niets meer doet en geen brandend lampje heeft.

Vul i.i.g. even je forumprofiel in zodat een KPN medewerker/moderator kan kijken wat de status is en eventueel een nieuwe adapter en/of modem kan opsturen.

 

 


Welkom op het forum @KaranB2002 en bedankt voor het invullen van je forumprofiel.

 

Ik zie dat onze technische dienst dit in beheer heeft, het modem heeft uitgesloten en het daardoor geen nut heeft om een stroomadapter toe te sturen. Dat lost het probleem wat buitenshuis lijkt te spelen niet op. Hopelijk krijg je snel een update met betrekking tot het herstellen van je verbinding!


Het is nu bijna drie weken dat we zonder WiFi zitten en er lijkt maar niks te gebeuren. De laatste update vond plaats op 17 januari. Iemand verder nog een idee/advies? Als ik KPN bel, kunnen ze op het moment zelf niets doen omdat het is doorgegeven aan de technische dienst. En anders word ik geadviseerd om KPN Netwerk te bellen, waar automatisch de verbinding wordt verbroken.


Dankjewel voor de update @KaranB2002. Ik zie dat ze donderdag een aantal zaken vervangen hebben en de diensten weer goed moeken werken. Kan je dit bevestigen?