Skip to main content

Er komt een bizar hoog piepend geluid vanuit onze modem. Het is irritant en het geluid is er al sinds wij de modem hebben gekregen in november. Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Welkom bij ons op het forum @Rouppe. Zo'n pieptoon is heel irritant inderdaad, dat hoor je constant en door alles heen. Heb je het modem al eens een reset gegeven (stap 2)? Of telefonisch contact (0800-0402) gehad met ons hierover?


Goedemorgen Jasper, ik heb donderdag gebeld met jouw collega en met haar is de modem twee keer gereset. Helaas is het probleem niet opgelost. Er moet nu een monteur langskomen maar aangezien er geen fout bij jullie te zien is brengt dit mogelijk kosten met zich mee. Dat is natuurlijk vervelend 


Hey Rouppe,

 

Welk type modem betreft dit?

 

Groet,


Als de monteur constateert dat het in het modem zit (waar het op lijkt met de informatie die je noemt) is het apparatuur van ons, daar zal hij als het goed is geen kosten voor in rekening brengen @Rouppe. Is de monteur inmiddels geweest, of wanneer komt deze?


Nee de monteur is nog niet geweest omdat ik dit nog niet heb ingepland. 
Het betreft modemtype: KPN Box 12


Oké, als er nog niets is gepland kan ik ook nog meekijken naar de opties. Kan je jouw forumprofiel daar volledig voor invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan weet ik dat ik mee kan kijken.


Hi Jasper,

Ik heb het profiel ingevuld. 


Goedemorgen Jasper, ik heb donderdag gebeld met jouw collega en met haar is de modem twee keer gereset. Helaas is het probleem niet opgelost. Er moet nu een monteur langskomen maar aangezien er geen fout bij jullie te zien is brengt dit mogelijk kosten met zich mee. Dat is natuurlijk vervelend 

Waarom schrijf je dit, Zodra een reset nodig kan zijn, zitten er fouten in de software van de leverancier.

Hoe vaak moet je de stroom van je TV afhalen en daar zit echt meer software in dan de thuisproducten van KPN. 

Als er een pieptoon in een apparaat zit, zal het altijd na een reset terugkomen (en dan meestal op het meest ongelukkige moment). (wet van Murphy)


Dank je @Rouppe, ik heb daarmee een vervangend modem naar een servicepunt in de buurt gestuurd. Ik stuur je een privébericht met de details van dit servicepunt.


Ik zag je privébericht @Rouppe., goed om te lezen dat het nieuwe modem ontvangen is en de piep verleden tijd is! 🙂

Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.