Skip to main content

Hallo,

Even een vraag uit interesse:
Start KPN op afstand automatisch om de zoveel tijd eens het modem van hun klanten opnieuw op (herstart)? Met als doel dat alles gestroomlijnd blijft lopen of om standaard updates uit te voeren. 

Groet

Hallo @Roel84 ,

Dat klopt. Af-en toe vindt er vanaf afstand een update plaats. Dat gebeurt ergens midden in de nacht. 

 

Wat merk ik van de update?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Het modem herstart automatisch na de update. Hierdoor heb je misschien een minuut of tien geen verbinding. Verder merk je er niets van.

De migratie naar deze nieuwe software is zo ingericht dat alle instellingen in het modem automatisch overgenomen worden. Maar, er zijn veel combinaties aan instellingen. Er bestaat dan ook altijd een hele kleine kans dat er na de update toch een instelling is veranderd. Als dit bij jou zo is, horen we dit graag. Dan kunnen we zorgen dat dit bij verdere uitrol niet meer gebeurd voor die instelling. 
 

Lees het hele verhaal op: 

 


Hoi @Roel84 ,

Hoe vaak ervaar je precies een herstart?

Een update is er echt niet zo vaak.

 


Hoi @Roel84 ,

Hoe vaak ervaar je precies een herstart?

Een update is er echt niet zo vaak.

 



Weet ik eigenlijk niet.
Het is niet dat ik er last van hebt. Maar vroeg me meer af of dat het gebeurd.

Er is mij nl ooit verteld dat het goed is om apparatuur soms eens aan / uit te zetten.
Als dit bij een modem vanuit KPN uit afstand gebeurd hoef ik dat met het mode dus denk ik niet t doen.


Hi @Roel84, het is altijd goed om bij twijfel navraag te doen!

Wat Noordzee hierboven vertelt klopt helemaal. Zo nu en dan kan het door een update gebeuren dat je modem vanzelf opnieuw opstart. Ook in situaties waarbij je merkt dat de verbinding niet lekker werkt of wanneer je problemen ervaart, kan het inderdaad goed zijn om de stekker van je apparatuur even uit het stopcontact te halen.

Als je iets opmerkt waarover je twijfels hebt of als je vragen hebt, laat ze gerust hier achter. We denken hier op het forum graag met je mee.