Skip to main content

Vorige week de wifi-manager uitgeprobeer: ik was aan een nieuw modem toe. Raad opgevolgd, Experiabox v9 vervangen door v12…….. hopeloos! Wat blijkt? Mijn laptop (2015) ziet de wifi niet. Veel gedoe, veel uitgeprobeerd aan de hand van eerdere forum-conversaties. Helaas, alleen internet via de hotspot van mijn telefoon. Een noodoplossing voor nu, maar het liefst heb ik mijn oude modem weer terug of een v10. Kan dat?

 

Hallo @Peggenhof , dan heb je nu de KPN Box 12 gekregen. 

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft de laptop daar last van.

Probeer eens de WiFi instellingen van de KPN Box aan te passen naar WiFi 5.

Zet daarvoor in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12


Dat heb ik allemaal al geprobeerd, maar niks helpt. Kan ik niet gewoon mijn oude V9 of een V10 (terug)krijgen?


Hoi @Peggenhof ,

De V9 word niet meer uitgeleverd en de V10 krijg je niet zomaar.Wat als je extra wifi aanzet voor alleen de 2.4GHZ,Werkt het dan wel?

Je zet dus de 2.4ghz schakelaar bij extra wifi op aan en de 5ghz schakelaar op uit,Het wachtwoord staat eronder,Let op dat je een andere SSID instelt dan het hoofd wifi-netwerk.


Helaas, ik heb echt alles al geprobeerd. Het werkt gewoon niet op mijn laptop. Dat betekent dus een andere laptop aanschaffen of V9 terug als V10 “niet zomaar” uitgeleverd wordt ?!

 


Hoi @Peggenhof ,

raar zeg,De V9 levert KPN helemaal niet meer,Misschien was ik niet duidelijk genoeg.De V10 word vooral voor pairbonding en SIB ingezet,De box 12 word wel eens omgeruild voor een V10 maar hiervoor denk ik niet dat ze dat doen.

Je kan de V9 nog op marktplaats vinden voor rond de 7,50,Maar KPN beveelt dit niet aan.https://www.marktplaats.nl/l/computers-en-software/routers-en-modems/#q:v9|sortBy:PRICE|sortOrder:INCREASING|searchInTitleAndDescription:true

Mijn vorige tip heb je echt geprobeerd?Misschien ondersteund je laptop geen WPA2,Dat zou best eens kunnen.Welke heb je?


Dag Martijn,

Lekker dan. Fijn die wifi-manager. Van de wal in de sloot geholpen dus. iuk had die wifi-manager nooit moeten gebruiken. Is in mijn geval dus gewoon een verkapte kwestie van geld uit de zak kloppen. KPN adviseert iets wat ik niet gebruiken kan, en terugzetten naar mijn oude modem is niet mogelijk meer.  Wat een waardeloze klantenservice…….. ik ben het eigenlijk wel zat. Ga maar op zoek naar een andere provider. 


hoi @Peggenhof ,

ja,helaas.Persoonlijk vind ik het ook een beetje onzin dat de V9 omgeruild word,Het is naar mening nog een prima modem.


Helaas, ik heb echt alles al geprobeerd. Het werkt gewoon niet op mijn laptop. 

@Peggenhof Werkt het wel op andere apparatuur, zoals telefoon of tablet (indien beschikbaar)?


Hoi @Peggenhof . Welkom op het forum.

Erg vreemd want de box12 kan zo ingesteld worden dat ‘ie precies hetzelfde doet als een v9.  

Helaas, ik heb echt alles al geprobeerd. Het werkt gewoon niet op mijn laptop. 

@Peggenhof Werkt het wel op andere apparatuur, zoals telefoon of tablet (indien beschikbaar)?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar?


De hier gegeven oplossing werkte bij mij wel, doch na een herstart van de v12 box door KPN (en naar ik aanneem een update) afgelopen nacht niet meer. Hoe krijg ik de wifi van mijn experia-box weer zichtbaar voor mijn oude laptop? 


Hallo @Harm J Schelhaas de netwerkinstellingen van je laptop resetten en opnieuw opbouwen, dan moet je in de wifi-lijst jouw netwerk ook zien staan en daar verbinding mee kunnen maken.

 


Beste @JanD,

Helaas, dat had ik al geprobeerd, ik heb het nu opnieuw geprobeerd, maar dat helpt nog steeds niet. 


Ik heb hetzelfde probleem. Het heeft gewerkt, maar na de update niet meer. Ik hoop dat KPN snel met een aangepaste update komt. 528 werkte wel.