Skip to main content

In eerste instantie maandenlang issues gehad waarbij het modem delen van het IP af knipt waardoor port forwardings niet meer werken. Zie: 

 

Vervolgens log ik vandaag in en zie ik dit:

Juist ja. 13 regels, maar 1 t/m 10 zijn onzichtbaar en guess what: in die 10 onzichtbare regels staat natuurlijk weer een verkeerd afgeknipt IP adres dat ik dus ÉN niet kan wijzigen, Én niet opnieuw toe kan voegen (zie alert links). Je begrijpt het natuurlijk: ik ben 100% klaar met dit ding.

 

Als laatste redmiddel dan maar een monteursreset. Ik zit op v5.0.0.52 dus dat moet dan haast wel de oplossing zijn. Monteursreset, instellingen geïmporteerd zodat ik geen hele lijst aan static IPs toe hoef te voegen (wat overigens ook geen walk in the park is op dit kreng), zelfde issue op de port mapping pagina.

 

Gezien ik niet van plan ben weer een volledige reset uit te voeren om vervolgens alles van scratch op te moeten bouwen (omdat ik 0 garantie heb dat het dan wel blijft werken): kan ik de port mapping waardes uit m'n export halen op een of andere manier zodat de rest wel blijft staan na een import?

 

Is er daarnaast een meer toekomstbestendige oplossing voor de vele issues die ik al met dit modem gehad heb, of is overstappen / een eigen modem kopen waar ik het mee moet doen?

 

De toon van dit bericht zal niet al te jofel zijn, maar na weer het zoveelste uur verloren te zijn aan dit ding en de feedback van de klantenservice die daarmee gepaard gaat is dit simpelweg de laatste druppel.

 

Dank

Nog een euvel waar ik constant tegenaan loop:

één tabblad open op 1 browser en 1x ingelogd, alsnog geregeld deze melding waarna er een aantal minuten niks gedaan kan worden:

 


Hoi @K862 . Hoeveel portforwards heb jij in totaal ingesteld?  De v10a kan dit tot op zekere hoogte. Maar als je hier erg veel van hebt, is een fritzbox of een eigen router een veel beter alternatief.