Skip to main content

Ben al ruim 7 jaar klant van Kpn, waarvan de laatste 1,5 jaar met internet aan huis. 

 

Toch besloten om over te stappen naar een goedkopere aanbieder. Hierdoor kwam een monteur het nieuwe modem installeren op 16 februari.

 

Voor het oude modem heb ik gekeken of dat KPN deze terug zou willen, geen mail over ontvangen.

 

Mijn oude modem heeft ruim een week thuis in de weg gelegen, geen brief en geen retourdoos ontvangen. Dus breng ik de oude apparatuur de volgende dag naar de milieu straat voor recycling.

 

Ontvang ik van Post NL pas op 27 februari een retourpakket met brief van KPN die gedateerd is op 19 februari.
Bericht dat ik de apparatuur retour moet sturen naar Kpn.

Wel, dat kan dus niet meer.

 

Vervolgens ontvang ik een herinnering over het retoursturen, dus daarom stuur ik deze mail.

 

Graag hoor ik hoe wij dit kunnen oplossen zonder boete. 

Vindt het wel bijzonder dat u na een week denkt: “laat ik het maar naar de gemeente brengen om weg te gooien” in plaats van 1 seconde op Google kijken, of bellen met KPN, of dit forum bekijken zodat u het had kunnen lezen…


Dit is dus precies de reden waarom klanten bij het vervangen van apparatuur eerst het oude in moeten leveren voordat ze het nieuwe mee krijgen. 


 

Graag hoor ik hoe wij dit kunnen oplossen zonder boete. 

Hem ophalen bij de milieustraat, maar die kans is 0.

Dus de boete. Neem het mee als leergeld.

Er staat duidelijk in bruikleen op het modem. En ik denk dat je wel weet wat bruikleen betekend. Er staat zelfs een retouradres op het modem.


wauw, maar dan ook echt wauw….


@AvdH1996 In contract en voorwaarden staan precies over apparatuur in bruikleen. Maar wie leest nou zulke overbodige dingen?

22 Als u apparatuur van ons huurt of leent

22.1 Gebruik van gehuurde of geleende apparatuur
Apparaten die we aan u verhuren of te leen geven, blijven ons eigendom. Bijvoorbeeld een modem of een tv-ontvanger. U mag deze alleen gebruiken voor het gebruik van de dienst.

22.2 Gehuurde of geleende apparatuur teruggeven bij beëindiging van uw abonnement

Is uw overeenkomst beëindigd? Dan moet u de gehuurde of geleende apparaten binnen een maand onbeschadigd aan ons teruggeven. Hoe u apparatuur terugstuurt, vindt u op de website als u zoekt op ‘apparatuur terugsturen’. Stuurt u de appratuur niet terug, dan kunnen we u de maandelijkse huurkosten in rekening brengen totdat u de apparatuur alsnog hebt teruggestuurd. Hebt u de apparaten 3 maanden na beëindiging van de overeenkomst nog steeds niet teruggestuurd? Dan kunnen we de vervangingswaarde in rekening brengen.


Ben al ruim 7 jaar klant van Kpn, waarvan de laatste 1,5 jaar met internet aan huis. 

<knip>

Vervolgens ontvang ik een herinnering over het retoursturen, dus daarom stuur ik deze mail.

 

Graag hoor ik hoe wij dit kunnen oplossen zonder boete. 

Zoek op Marktplaats een zelfde type modem en stuur deze retour. Misschien heb je geluk dat KPN bij retour materiaal niet altijd op het serienummer let.  

Het verkopen en kopen van geleende apparaten is overigens verboden!


Ben al ruim 7 jaar klant van Kpn, waarvan de laatste 1,5 jaar met internet aan huis. 

<knip>

Vervolgens ontvang ik een herinnering over het retoursturen, dus daarom stuur ik deze mail.

 

Graag hoor ik hoe wij dit kunnen oplossen zonder boete. 

Zoek op Marktplaats een zelfde type modem en stuur deze retour. Misschien heb je geluk dat KPN bij retour materiaal niet altijd op het serienummer let.  

Het verkopen en kopen van geleende apparaten is overigens verboden!

Gewoon de boete betalen. 


Ik blijf dit toch heel bijzonder vinden, mijn leasecontract van de auto is afgelopen maar had geen inlever verzoek gehad dus heb ik de 5 jaar oude BMW maar naar de sloop gebracht...


 

Graag hoor ik hoe wij dit kunnen oplossen zonder boete. 

Hem ophalen bij de milieustraat, maar die kans is 0.

@AvdH1996 In de vele gemeenten is een kringloopwinkel aangesloten aan de milieustraat. Vaak worden nog goed werkende apparaten gered en naar de kringloopwinkel gebracht.


@AvdH1996 , deze nog maar even lezen en er zal geen onduidelijkheid meer over bestaan: 

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/


Er staat duidelijk in bruikleen op het modem. En ik denk dat je wel weet wat bruikleen betekend. Er staat zelfs een retouradres op het modem.

Is dat zo ? Heb ik nog niet gezien, bij kpn spullen althans, wel bij ander aanbieders.
Maar, gelukkig, (eindelijk) doet kpn dat dan ook, maar was dat bij de vraagsteller ook het geval ?
Dat zal wel niet dan blijkbaar.

Mijn oude modem heeft ruim een week thuis in de weg gelegen,

Woon je zo klein  :>

wauw, maar dan ook echt wauw….

? ? ?

Dit is dus precies de reden waarom klanten bij het vervangen van apparatuur eerst het oude in moeten leveren voordat ze het nieuwe mee krijgen. 

Jaha, maar de vaste/blijvende  klanten hebben daar last van en dan kan kpn de klant nog bereiken/beïnvloeden/belasten/afsluiten
Bij einde klant zoals hier kan dat niet ( zo eenvoudig )
Dus deze maatregel werkt voor de verkeerde groep.

Zie ook dit :

En de reactie van Thomas:


( verhelderend maar hier niet van toepassing )

 


Zie ook dit :

@KeesYagi ?????????????????????????


Jij bent wel heel snel, ik was even een ander onderwerp aan het zoeken ondertussen, maar wel eerst het getypte bericht verstuurd want dit forum kent geen concepten.
Dan kopieer ik wel het bericht eerst als tekst -voor de zekerheid- maar ik dacht het nu even zo te doen, als er even niemand kijkt  :-)


Zoek op Marktplaats een zelfde type modem en stuur deze retour. Misschien heb je geluk dat KPN bij retour materiaal niet altijd op het serienummer let.  

Het verkopen en kopen van geleende apparaten is overigens verboden!

 

TS kan het beste gewoon even wachten tot dat er iemand van KPN reageert 


Zoek op Marktplaats een zelfde type modem en stuur deze retour. Misschien heb je geluk dat KPN bij retour materiaal niet altijd op het serienummer let.  

Het verkopen en kopen van geleende apparaten is overigens verboden!

 

TS kan het beste gewoon even wachten tot dat er iemand van KPN reageert 

KPN kan pas inhoudelijk reageren als @AvdH1996 zijn/haar forumprofiel volledig invult. De gegevens in de ‘prive’ velden zijn alleen door KPN te lezen. 


Hoi @AvdH1996, welkom op onze community! Zoals je hierboven al wel leest is het niet de bedoeling je apparaten naar de milieustraat te brengen, weg te gooien of te verkopen.
Wij willen deze apparatuur graag retour.
We hebben hier ook een handig artikel over geschreven!


Wat moet KPN eigenlijk met 7 jaar oude apparatuur? Worden die naar Cuba gestuurd zoals ooit de gele BBA bussen?


Wat moet KPN eigenlijk met 7 jaar oude apparatuur? Worden die naar Cuba gestuurd zoals ooit de gele BBA bussen?

Die apparaten worden gewoon weer naar andere klanten gestuurd als ze niet stuk zijn. 

Apparaten die wel stuk zijn wil KPN graag zelf laten verwerken. Daarmee kan KPN dan aantonen dat het zijn afval op milieubewuste wijze verwerkt. Als klanten apparaten zelf naar de milieustraat straat brengen kan KPN dat niet aantonen. 

En ja... oude Motorola tv ontvangers van 15 jaar oud gaan misschien wel naar Cuba toe ja. Is daar wat mis mee? Nee toch... ?


Wat moet KPN eigenlijk met 7 jaar oude apparatuur? Worden die naar Cuba gestuurd zoals ooit de gele BBA bussen?

Daar gaat het niet om @Yeul , de spullen zijn eigendom van KPN, dus heb je als gebruiker er geen zeggenschap over.


Wat moet KPN eigenlijk met 7 jaar oude apparatuur? Worden die naar Cuba gestuurd zoals ooit de gele BBA bussen?

Die apparaten worden gewoon weer naar andere klanten gestuurd als ze niet stuk zijn. 

Apparaten die wel stuk zijn wil KPN graag zelf laten verwerken. Daarmee kan KPN dan aantonen dat het zijn afval op milieubewuste wijze verwerkt. Als klanten apparaten zelf naar de milieustraat straat brengen kan KPN dat niet aantonen. 

En ja... oude Motorola tv ontvangers van 15 jaar oud gaan misschien wel naar Cuba toe ja. Is daar wat mis mee? Nee toch... ?

@Nick83 dit gebeurt er o.a. mee staat hier o.a. beschreven...

https://www.overons.kpn/nl/kpn-voor-nederland/duurzaamheid/kpn-is-milieubewust

Circulair bedrijf:

Het einde van afval

We willen onze milieu-impact verder verkleinen door grondstoffen te hergebruiken. KPN wordt een circulair bedrijf: samen met onze leveranciers hergebruiken of recyclen we gebruikt materiaal. Totdat we uiteindelijk vrijwel geen afval meer produceren. Ons doel is dat in 2025 nagenoeg alle nieuwe apparatuur in onze netwerken en kantoren circulair is. In 2022 gaven we bijvoorbeeld 90% van alle oude modems en settop boxes een nieuwe bestemming..

 


@Nick83 perongeluk dubbel bericht 🤓